Strona 3 z 3

: 22 lis 2011, 19:22
autor: Jamszoł
Jamszoł pisze: gra nie warta świeczki
Nowy regulator to wydatek 30 - 50 zł
Yagr pisze:ja radzę cały szczotkotrzymacz a w przypadku alternatora to chyba cały regulator.
To nie to samo :mrgreen:
Seeeebek, nie kombinuj bo to się zemści - kupuj regulator
Tak Ci Yagroski i Jamszołoski podpowiadają :!:

: 23 lis 2011, 01:20
autor: Mucka13
Jamszoł pisze:
MinisterQ pisze: 13.8V przy włączonych światłach mijania do maks. 14.4V.
Z zaznaczeniem , że na wolnych obrotach i , że obojętne co masz włączone we wozie - napięcie nie powinno się zmienić
Tylko na moment jest zawachanie ( czas reakcji regulatora )

Mućka - gdzie nie ma prądu - na jakim zacisku ?
Prąd jest wszędzie, tylko ostatnie kilka dni odpalałem bez problemu, a dzisiaj już nie zapalił. Zakręcił rozrusznikiem 2-3 razy i dead, aku rozładowany.
Mi się wydaje że to coś z altkiem. Niby ładowanie 13,8, ale mam wrażenie że nie doładowywuje aku. a czasami go wręcz rozładowywuje.
Kilka dni temu np, aku cały po prostowaniu ;p prostownikiem, odpalam, jadę ~ 15km, wracam gaszę, odpalam, lipa, akumulator rozładowany. Innym razem mogę zapalać i gasić i nie ma problemu. Może altek raz ładuje raz nie, ale ciężko to sprawdzić. Musiałbym wprowadzić sobie do auta miernik z napięciem ładowania ;]

: 23 lis 2011, 11:29
autor: Seeeebek
a może koleżko coś Ci po prostu robi zwarcie , i bez pytanie podpiernicza prąd ;D ?

: 23 lis 2011, 13:22
autor: Mucka13
Właśnie nie wiem ;/

Mam np tak że w tej sytuacji gdy zakręci 3-4 razy a silnik nie zapali to mi obrotek przeskakuje skale i spada na dół, muszę sciągać zegary i przekręcic wskazówkę aby było dobrze.
Aha, co prawda mam zegary od XR3. Przekłamują na obrotach, ale mi to nie przeszkadza.
Nie wiem czy tak się dzieje na orginałach do 1.4.

Altek chwilowo nie rozbieralny. Ukręciły się 2 śruby, dalej nie próbuję. Podokładam kable.

Czyli tak, dać + z aku do rozrusznika bezpośrednio i + z aku do alternatora?

: 23 lis 2011, 13:26
autor: Kudłaty_EZG
to co jest przeczyść i dodaj tylko bezpośredni + z altka do aku

: 23 lis 2011, 16:27
autor: Seeeebek
jeśli nie jesteś pewny co jest przyczyną, nie bierz sie za alternator tylko szukaj po kolei. Coś co może robić Ci zwarcie, a najlepiej wyciągnij akumulator, postaw go na jakieś 2-3 dni i zobaczysz czy jest coś warty

: 23 lis 2011, 18:54
autor: Jamszoł
Mucka13 pisze:Czyli tak, dać + z aku do rozrusznika bezpośrednio i + z aku do alternatora?
Z aku do rozrusznika - masz bezpośrednio
Możesz dać z aku do altka - dodatkowy
A jak już będziesz to robił to daj minusowy z altka do silnika - dodatkowa masa
Jeśli masz miernik ( multimetr ) to przestaw go na pomiar amperów - zdejmij klemę plusową z aku i podłącz do klemy i słupka miernik - sprawdzisz jakie masz obciążenie ( pobór prądu)

: 23 lis 2011, 23:34
autor: Mucka13
MinisterQ pisze:Tylko żeby nie przyszło Ci do głowy odpalać przy takim połączeniu - bo w najgorszym przypadku wydymisz miernik, a w najlepszym - tylko bezpiecznik który się w nim znajduje.
Spokojnie :) Jeszcze tyle wiem ;] Jakieś tam podstawy elektryki mam ;]

Zdążyłem zamontować alternator z nowym kablem do aku.
Zostało czyszczenie i wpięcie w/w kabla do klemy.
Akumulator cały czas się ładuje, na tą chwilę ma pobór niecałe 3A ( ładuję go 4A ).
Mam nadzieję że do jutra się naładuje.

: 23 lis 2011, 23:46
autor: Jamszoł
Pobór prądu przydało by się sprawdzić na włączonym i wyłączonym silniku .
Kijowe ładowanie i wariowanie przyrządów może być również wtedy gdy silnik ma słabą masę
Jak już walczysz pod maską - połącz minus aku z silnikiem bezpośrednio - bo fabrycznie nie ma takiego połączenia
Sugeruję połączenie klemy ze śrubą mocującą rozrusznik

: 29 lis 2011, 00:56
autor: Mucka13
Aku wymieniony, kupiłem jakiś Voltmaster, producent exide więc to samo co centra.
50A 510Ah, zobaczymy czy jutro zapali :) czy w nocy ucieknie prąd gdzieś.
Kabel Aku +, alternator dodany. Napięcie uległo delikatnej poprawie, światła mijania 13.9, ale z ogrzewaniem na 3 już tylko 13,75.
Chyba oddam ten alternator do regeneracji, może coś więcej z niego wycisną.

Z tego co widziałem to mam chyba 3 masy :), jeszcze je przeczyszczę, dodam dodatkową do silnika i altka

: 29 lis 2011, 16:51
autor: Jamszoł
Mucka13 pisze:50A 510Ah,
Odwrotnie - 50 Ah i 510 A - przy rozruchu :mrgreen:

: 29 lis 2011, 18:31
autor: bodzio82
Mucka13 pisze:50A 510Ah, zobaczymy czy jutro zapali czy w nocy ucieknie prąd gdzieś.

raczej zapali :mikolaj:

: 29 lis 2011, 19:46
autor: Jamszoł
Mucka13 pisze: Napięcie uległo delikatnej poprawie, światła mijania 13.9,
Dolna granica - mogło by być więcej - tak koło 14,2/4 V
Mucka13 pisze: ale z ogrzewaniem na 3 już tylko 13,75.
Powinno być tyle samo co bez ogrzewania
Mucka13 pisze:Chyba oddam ten alternator do regeneracji, może coś więcej z niego wycisną.
Wymień regulator napięcia i będziesz miał spokój
Sprawny regulator działa tak , że zawsze masz tyle samo Voltów
A regulator wymienisz sam - nie ma tam jakiś knyfów , których byś nie przeskoczył :mrgreen:

: 27 mar 2012, 07:28
autor: majbiker
Jamszoł pisze: A regulator wymienisz sam - nie ma tam jakiś knyfów , których byś nie przeskoczył :mrgreen:
U mnie oświetlenie cały czas pulsuje ( jaśniej ciemniej) , to alternator umarł czy regulator ?
Gdzie szukać tego regulatora w RS 2000 ???

: 27 mar 2012, 18:10
autor: kris
A ja się chce zapytać ,czemu ten temat jest powycinany ?