Strona 11 z 11

: 31 paź 2009, 17:05
autor: mlekolowickie
jak ja sie dowiadywalem to centralny z pilota 250zl(kluczyk, konfiguracja, wszystko co trzeba) jesli masz immo w autku. Bylem u goscia ktory dorabia klucze do fordow poprostu ;)

: 31 paź 2009, 17:36
autor: Mikosz
Nie mam immo wiec luzik :)
Z tego co widze na allegro to chyba dla mnie będzie potrzebny tylko sterownik, wiązka i piloty. A siłowniki nie beda potrzebne bo one są po to żeby otwierało i zamykało pozostałe drzwi razem jednocześnie o ile dobrze piszę...
Aha jeszcze z tego co czytałem w opisie że jest opcja KOMFORT. To fajna sprawa kiedy zamknę pilotem to domyka również szybe i przez to można zaoszczędzić sporo czasu :)
Taki bajer ma ojciec w Omedze. Taki luksusik by przydał :)

: 31 paź 2009, 19:46
autor: Jamszoł
Nie za bardzo te alarmy pasują do Escorta - w Omedze masz wszystkie szyby "Ekspresowe" i do góry i na dół .
Escort ma tylko ekspresową od strony kierowcy i tylko w dół.
Alarm daje impuls na szybę a nie włączanie na stałe
.
Mikosz pisze:Jako że mamy zime i są czasem problemy z otwieraniem z powodu zamarznietego wkładu zamka.
To fakt - nawet jak jest w minusie , to myję autko z węża , drzwi zawsze otworzę - tym bardziej , że zawsze uszczelki w drzwiach są popryskane silikonem

: 01 lis 2009, 00:11
autor: Blazey
Mikosz - jaką ty masz cudowną umiejętność komplikowania najprostszych spraw! Z byle czego potrafisz zrobić problem na kilka stron pisania. Każdy twój wątek mnie zadziwia...
A co do radiosterownika do centralnego, to było już o tym na forum co najmniej kilka razy. Ponieważ, jak widzę, wolisz pisać, niż samemu poszukać, to ci podpowiem:
do escorta z oryginalnym centralnym zamkiem pasuje KAŻDY, DOWOLNY, JAKIKOLWIEK sterownik z możliwością sterowania impulsami dodatnimi. Czyli z możliwością konfiguracji wyjść. A jeśli nit, to dwa przekaźniki też załatwią sprawę.
Modułu komfortu w fordzie nie ma i jeśli chcesz mieć domykanie szyb, to należy go zakupić i zamontować. Wyjście na sterowniki o nazwie "komfort" lub domykanie szyb"", to wyjście sterujące, a nie wykonawcze.
Więc przy wyborze serownika kierujesz się głównie wyglądem pilotów i pieniędzmi, które chcesz wydać.
A tak na marginesie - przeszukaj forum. Sam pisałem o tym kilka razy. Więc po co po raz kolejny powielać?

: 01 lis 2009, 00:22
autor: Blazey
Tak, ale jak któryś jest przyblokowany, to nawet jak będzie otwierał z drugiej strony, to konflikt będzie nadal. Więc jedną stronę sterującą należy odłączyć. Czyli odłączasz drzwi pasażera i otwierasz z drzwi kierowcy. I masz odpowiedź. Jak dalej blokuje, to od razu wiadomo, że to lewa strona, bo w tym momencie prawe przednie drzwi pracują tak jak tylne, czyli nie mają sterowania. Jak problem zniknął, to walnięte są prawe drzwi.

: 01 lis 2009, 23:28
autor: Mucka13
OK ;] Jeszcze raz dzięki;]

Mam nadzieję że moje autko w koncu jest porządnie zabezpieczone ;]

: 02 lis 2009, 19:31
autor: Jamszoł
Tematy o centralnym scalone - macie wszystko w jednym .
Miłej lektury :mrgreen:

: 20 mar 2010, 11:01
autor: Intruder D1
Witam chce zamontować do siebie centralny zamek. Czy ktoś mógłby mi pomóc i powiedzieć gdzie najlepiej znaleźć w instalacji kabel plusowy masĘ i przewody od kierunków. Mile widziane jakieś zdjęcia

: 20 mar 2010, 11:12
autor: Yagr
Intruder D1, najłatwiej użyć miernika. Wtyczki do kierunków powinieneś mieć pod maską przy samej grodzi - w tej wnęce w której z jednej jest aku a z drugiej silniczek wycieraczek. Podwójne wtyczki. Włączasz kierunki i szukasz miernikiem prądu ( wiesz "działa.... nie działa... działa...nie działa... ;) ) . Natomiast zasilanie do centralnego idzie przez okrągłą wtyczkę drzwiową.

: 20 mar 2010, 11:31
autor: Intruder D1
A jaki kolor maja te przewody w okrągłej wtyczce?(te zasilające)

: 20 mar 2010, 11:55
autor: Yagr
Intruder D1, nie pamiętam koloru. Musisz sprawdzić czy w twojej wiązce on w ogóle jest (ale raczej powinien być). w tym temacie wstawiałem schematy może pomogą ;) http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... 212#127212

: 25 mar 2010, 07:38
autor: trojan6
Hej, Mam samochód ford escort z 1998 roku wersja bolero I w hatchbacku, 1.6 benzyna 90 km, polska wersja salonowa, bez centralnego zamka i elektrycznych szyb.
Brak tych gadżetów skłonił mnie do ich instalacji.
Zakupiłem na allegro zestaw dedykowany do fordów STIG. Coś podobnego jak http://allegro.pl/item938646832_central ... _ford.html
Niestety podczas instalacji napotkałem wiele problemów. Uporałem się z nimi. Pozostał mi tylko jeden. Mianowicie. Gdy otwieram pojedynczo siłownik z małego, przenośnego akumulatora 12V 7ah, siłownik otwiera/zamyka się bez problemu. Problem zaczyna się dopiero gdy podłączę wszystkie przez centralkę. Przednie drzwi od strony kierowcy otwierają się zawsze, aby zamknąć trzeba 2 3 razy nacisnąć przycisk zamykania na pilocie. Z przednimi drzwiami od strony pasażera jest podobnie, z tym, że aby otworzyć trzeba kilkukrotnie nacisnąć otwieranie, oraz aby zamknąć nieco więcej razy przycisk zamykania. Z tylnymi drzwiami jest tak, że od strony kierowcy otworzą się zawsze za pierwszym razem, niestety zamknąć się nie dają radę, mimo że klamka lekko drga w stronę zamknięcia podczas naciskania przycisku zamknij. Tylne drzwi od strony pasażera po wielkich staraniach w postaci naciskania przycisku twórz na pilocie czasem otworzą się, jednak o zamknięciu nie ma mowy... Klamka bardzo lekko drga podczas próby zamykania.
Próbowałem wielu patentów. Min. Smarowanie smarem silikonowym zamków, zmienianie podłączenia kabli na jedno bezpośrednie przy centralce (wszystkie kable niebieskie i zielone od drzwi łączą się tylko w jednym miejscu, bardzo blisko centralki). Niestety nic to nie dało.

Wczoraj postanowiłem zamontować elektryczne szyby. Zakupione na aukcji allegro również firmy www_stig_pl.
http://allegro.pl/item970060032_mechani ... model.html
I tutaj podobna bajka. Gdy jedną otwieram/zamykam bezpośrednio z akumulatora, wszystko chodzi bez zarzutu. Jednak gdy podłączę drugą, otwieranie jakoś wprawdzie gorzej, ale idzie, jednak zamykanie idzie tak jakby od niechcenia, ledwo ledwo. Oczywiście zastosowałem odległość od silniczka do koła zębatego grubo ponad 30cm.

W obu wyżej wymienionych przypadkach zmieniałem miejsce podpięcia z akumulatora samochodowego, na akumulatorze 12v 7ah, akumulator 12v 18ah, nawet na prawie nowy akumulator z innego samochodu, bez żadnego efektu.

O co może z tym wszystkim chodzić? Możliwe, że centralka sterująca od centralnego zamka jest zepsuta, bo zapodaje zbyt mało prądu, bo z tego co zdołałem zauważyć na tylnych drzwiach dociera tylko 6v, przednich nie sprawdzałem. Czy po prostu jakoś źle kable podłączyłem? Proszę o pomoc.

: 04 lis 2010, 18:51
autor: MrSoze
Witam.

Krótko zwięźle i na temat...

1. oryginalne fordowskie siłowniki ( kabelki; czerwony z żółtym, żółty, brązowy, biały)
2. sterownik centralnego z pilota stig(biały, czarny, brązowy, niebieski, czerwony..)(zapodziałem instrukcję ale zaraz znajdę (mam nadzieję)
3. Pytanie jak to podpiąć żeby działało?

Na nieoryginalnych siłownikach było tak ze master miał 5 kabli a raszta to było slave po 2 kable. Teraz oba master (wersja 3D jak już o szczegółach mówimy)
Było tak: z centalki plus i minus szedł do mastera, 2 kable łączyły się ze slave i szły do centralki...nie pamiętam tylko gdzie szedł jeden kabel z mastera (były; biały, czarny, brązowy, niebieski i zielony) niebieski i zielony szły do slave. Reszta do centralki(biały i czarny było "+" i "-" . I się pogubiłem...;/

Teraz mam oryginalne siłowniki w drzwiach i czy dorze myśle ze jeśli biały i żółty to sterowanie to mam je złaczyć ze sobą i tą wiązkę wpiąć do centarlki tam gdzie były zielno i niebieski? a brązowy dać na masę z centralki i ten czerwony z paseczkiem na "plusa"???


Wiem troche namieszałem...bardzo prosze jakiegoś "magika" o prostą kombinacje kableków.

: 04 lis 2010, 22:08
autor: Illuminati75
Zamieszczałem schematy ideowe z elektryki w odpowiednim dziale. Zajrzyj, proszę...