Hej, Mam samochód ford escort z 1998 roku wersja bolero I w hatchbacku, 1.6 benzyna 90 km, polska wersja salonowa, bez centralnego zamka i elektrycznych szyb.
Brak tych gadżetów skłonił mnie do ich instalacji.
Zakupiłem na allegro zestaw dedykowany do fordów STIG. Coś podobnego jak
http://allegro.pl/item938646832_central ... _ford.html
Niestety podczas instalacji napotkałem wiele problemów. Uporałem się z nimi. Pozostał mi tylko jeden. Mianowicie. Gdy otwieram pojedynczo siłownik z małego, przenośnego akumulatora 12V 7ah, siłownik otwiera/zamyka się bez problemu. Problem zaczyna się dopiero gdy podłączę wszystkie przez centralkę. Przednie drzwi od strony kierowcy otwierają się zawsze, aby zamknąć trzeba 2 3 razy nacisnąć przycisk zamykania na pilocie. Z przednimi drzwiami od strony pasażera jest podobnie, z tym, że aby otworzyć trzeba kilkukrotnie nacisnąć otwieranie, oraz aby zamknąć nieco więcej razy przycisk zamykania. Z tylnymi drzwiami jest tak, że od strony kierowcy otworzą się zawsze za pierwszym razem, niestety zamknąć się nie dają radę, mimo że klamka lekko drga w stronę zamknięcia podczas naciskania przycisku zamknij. Tylne drzwi od strony pasażera po wielkich staraniach w postaci naciskania przycisku twórz na pilocie czasem otworzą się, jednak o zamknięciu nie ma mowy... Klamka bardzo lekko drga podczas próby zamykania.
Próbowałem wielu patentów. Min. Smarowanie smarem silikonowym zamków, zmienianie podłączenia kabli na jedno bezpośrednie przy centralce (wszystkie kable niebieskie i zielone od drzwi łączą się tylko w jednym miejscu, bardzo blisko centralki). Niestety nic to nie dało.
Wczoraj postanowiłem zamontować elektryczne szyby. Zakupione na aukcji allegro również firmy www_stig_pl.
http://allegro.pl/item970060032_mechani ... model.html
I tutaj podobna bajka. Gdy jedną otwieram/zamykam bezpośrednio z akumulatora, wszystko chodzi bez zarzutu. Jednak gdy podłączę drugą, otwieranie jakoś wprawdzie gorzej, ale idzie, jednak zamykanie idzie tak jakby od niechcenia, ledwo ledwo. Oczywiście zastosowałem odległość od silniczka do koła zębatego grubo ponad 30cm.
W obu wyżej wymienionych przypadkach zmieniałem miejsce podpięcia z akumulatora samochodowego, na akumulatorze 12v 7ah, akumulator 12v 18ah, nawet na prawie nowy akumulator z innego samochodu, bez żadnego efektu.
O co może z tym wszystkim chodzić? Możliwe, że centralka sterująca od centralnego zamka jest zepsuta, bo zapodaje zbyt mało prądu, bo z tego co zdołałem zauważyć na tylnych drzwiach dociera tylko 6v, przednich nie sprawdzałem. Czy po prostu jakoś źle kable podłączyłem? Proszę o pomoc.