Strona 2 z 2
: 19 mar 2011, 09:45
autor: Yagr
elnino, rozejrzyj się za innym mechanikiem....
: 19 mar 2011, 11:26
autor: Kudłaty_EZG
jarekezg pisze:bo jak dla mnie naciągacz choć 100% nie daję
: 19 mar 2011, 14:20
autor: elnino
Rozmawiałem jeszcze raz z szefem tym razem.
Wytłumaczył mi, że wymienione zostały w sumie 3 uszczelki - 2 na wale i jedna na pompie olejowej. Z niej podobno gdy olej się zagrzał po prostu się lało co spowodowało, że calutki rozrząd łącznie z paskami były obrzygane olejem. Przez to, byli zmuszeni zdjąć wszystko co tam jest i wyczyścić szczególnie paski i sprawdzić je.
Tak więc na nowo ustawiać będą rozrząd i wyprzedzenie zapłonu. (nie mam pojęcia jak działa rozrząd i ten zapłon więc opisuję to trochę swoimi słowami, za przekręcenie sformułowań przepraszam). A nie zrobią tego już dzisiaj, bo w poniedziałek rano dopiero im dowiozą jakiś silnik który tam gdzieś się znajduje i ma jakiś związek z zapłonem.
Wstępnie wyliczono, że robocizna za wymianę poduszki skrzyni + uszczelnienie w/w miejsc na silniku + zdjęcie i ustawienie na nowo rozrządu 250zł
Do tego dojdzie koszt uszczelek, oleju który trzeba dolać do silnika, przy okazji do skrzyni też trochę bo skrzynia rzekomo się poci lekko.
No i tyle.
Czekam w niecierpliwości na werdykt, bo jeszcze przecież muszę hamulce z tyłu zrobić, chociaż trochę boję się do tego zabierać sam, co by przy okazji nie uszkodzić łożysk czy też nie pourywać sprężyn.
: 19 mar 2011, 17:47
autor: driver98
Nie wiem czy ci to coś pomoże?!
[ Dodano: Sob 19 Mar, 2011 ]
tu kolejne
[ Dodano: Sob 19 Mar, 2011 ]
Jeszcze poszperam
: 19 mar 2011, 19:26
autor: mateusz_175
Ciekawe o jaki silniczek chodziło niby na rozrządzie

. Ilnino, następnym razem może lepiej komuś innemu zleć jakąś robote. W dodatku rzeczywiście opierdzielają sie i długo im z tym schodzi.
Hamulce rób sam

Na forum jest gdzieś temat z tylnymi hamulcami, o łożyskach też tam jest wspomniane. Sam będe robił i pewnie zajrzę do tego tematu jak go znajde

: 19 mar 2011, 19:54
autor: elnino
To jak znajdziesz to podrzuć

bo ja zawsze miałem problem z tagowaniem na forach i wyszukiwaniem tego co trzeba.

: 19 mar 2011, 20:09
autor: Jamszoł
elnino pisze:To jak znajdziesz to podrzuć
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=7203
może być ?

: 24 mar 2011, 18:49
autor: elnino
W poniedziałek samochód odebrałem od mechanika. Wg faktury zrobiono:
- zimering wału korbowego
- zimering wałka rozrządu
- uszczelniacz pompy olejowej (tu ciekło w/w zimeringi wymienili bo myśleli, że to to)
- wymiana uszczelniaczy 250zł
+
- płyn chłodniczy 2x8
- uzupełnienie oleju w skrzyni biegów (rzekomo straaasznie sie poci, a wlali niecałe 0,5l)
- wymiana poduszki skrzyni biegów
Co mogę powiedzieć... Nie cieknie, to fakt. Ale podczas zakładania rozrządu i ustawiania czegoś tam na pompie wtryskowej zwrócili mi uwagę żebym przypatrzyl się spalaniu, ewentualnie skorygują coś tam. Auto pali jak smok. Nie dymi co prawda, ale dotąd miałem wynik 7 max 8l/100 w mieście, teraz wychodzi na jakieś 12l. Ale już tam nie pójdę, jutro będę robił u Adamczyka w Piekarach booster to im powiem, żeby mi to wyregulowali jak należy.
Gdy wymieniałem u chłopców zawieszenie złego słowa nie można było rzec, bo zrobili to w ekspresowym tempie w 4-5 godzin a robiłem przód. Fakt, że po zbieżności kierownica nie jest na prosto to już szczegół, na który się z nimi umawiam 4 tydzień do korekty.
Po tych wyciekach nie mam już tak dobrego zdania.
Może i zrobili to dobrze, pozbyli się wycieków, ale!
- narazili mnie na dodatkowe koszty w postaci wymienionych niepotrzebnie zimeringów +/- 80zł
- na samochód czekałem od środy do poniedziałku
- samochód dużo pali, co jest dla mnie największym problemem
- silnik był umyty, auto czyściutkie. To jak wygląda teraz komora silnika... masakra jakaś. Żeby to chociaż powycierali. Nie wspomnę o karoserii, myjnia nawet nie dała rady.
Więcej tam nie pójdę, tym bardziej, jak już słyszę "proszę zbierać na sprzęgło i uszczelniacze skrzyni bo to trzeba priorytetowo zrobić". Kilka dni później przy odbiorze auta pytam jak gdyby nigdy nic - dużo tego oleju wlaliście do skrzyni? - pół litra niecałe proszę pana. No to gdzie ten wyciek skoro olej w skrzyni nie byl ruszany od nowości? a pod samochodem sucho skrzynia też sucha?
sam najlepiej wiem co mam zrobić, zrezygnować z ich usług...
: 24 mar 2011, 19:00
autor: Mikosz
Regulować booster można samemu, trzeba mieć zgrabne ręce ale da sie

Wymaga cierpliwości i wyczucia kiedy moment zaczyna sie. A wykręcenie w celu wymiany membrany też da sie samemu pod warunkiem jak się ma kanał bo bez tego ani rusz. W mondeo komora silnika duża i wymontuje sie pod maską szybko ;-)
Twoje auto powinien palić na poziomie 6,5 litra z małymi korkami a nie 7-12

: 24 mar 2011, 19:21
autor: elnino
Wiem, i tyle palił, w trasie to potrafiłem zejść do 4,9 co było dla mnie szokiem przy tak starym aucie!
co do boostera, u mnie jest beznadziejny dostęp, musiałbym zdjąć zderzak i chłodnicę, kompletnie się do tego nie mogłem dostać w żaden sposób, jakkolwiek bym nie manewrował. Poza tym... wychodzę z założenia że jak nie jestem czegoś pewien to wolę dać to komuś do zrobienia. W końcu dla kogoś robocizna to chleb, a ja w razie czego nie będę miał pretensji do samego siebie.
