Tłumik dziurawy inierówna praca silnika 16efi
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
a będzie potrzebneBenko pisze:Powodzonka w wymianie


Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie

Mam nadzieje, że pójdzie łatwo bo nie mam palnika i nie mam dojścia do takich rzeczy. Mam jeszcze jedno pytanie. Będę wymieniał także uszczelkę (okrągła, ścianki kształtu stożka i spleciona z drucików) między katalizatorem a dwururką. Rura i kat są przykręcone na dwie śruby i na każdej śrubie jest sprężynka, chcę je wymienić bo są strasznie luźne. Może mi ktoś powiedzieć na oko ile one mają długości. Kupiłem dzisiaj te sprężynki, ale babki chyba mi dała do 1,6. Sprawdziłem po indeksie na opakowaniu. Nigdzie nie mogę znaleźć do 1.4.
Babka dała mi do 1.6 16V. Znalazłem na allegro taką jaką powinienem mieć http://allegro.pl/sprezyna-tlumika-ford ... 85191.html
A to jest ta, którą mam http://allegro.pl/sprezyna-tlumika-ford ... 85190.html
A to jest ta, którą mam http://allegro.pl/sprezyna-tlumika-ford ... 85190.html
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Gajek, ja kiedys kupowałem sprężynki razem ze śrubami - dawno było i nie pamiętam jakie i za ile ale chyba w aso to było i całkiem normalna cena. A warto to wziąć bo to nie są zwykłe śruby ale utwardzone i z tym zgrubieniem powyżej gwintu. Ja musiałem swoje kątówką posmyrac bo inaczej się nie dało...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Gajek, dobieraj tą druciankę uszczelkę na wymiar. U mnie też niedawno źle z katalogu dobrali i założyłem jakąś z hondy
Nawet ciut grubsza była co mi akurat pasowało 


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
przypomina mi się jak sam się bawiłem w odkręcanie tych śrub,ogólnie masakra,jedną przetrwała odkręcanie,druga pękła i do tego została w tłumiku,tylko rozwiercanie pomogło,oczywiście po zmianie tej metalowej uszczelki (siatki) nie było szczelnie,ale napchalem tam gdzie nie przylegalo prawidłowo silikonu odpornego na temp. i jakoś przestało przepuszczać spaliny i przez rok jazdy nie rozszczelniło się. Kupiłem oryginalną uszczelkę i właśnie ona nie do końca przylegala,pewnie było coś krzyże lub zjedzone przez rdze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Wy mówicie o uszczelce, która jest pomiędzy dwururką a katalizatorem. Mi chodzi o tą co jest między katalizatorem a tłumikiem środkowym. Tu macie link http://allegro.pl/uszczelka-katalizator ... 78520.html
Drucianą już kupiłem kiedyś Bosala.
A śruby, które trzymają dwururkę i kata kiedyś odkręcałem z bratem i w dwie osoby dało rade. Ja trzymałem jedną grzechotkę a brat drugą i on kręcił kluczem. Ale grzechotka była pożyczona bardzo dobra, kosztowała jakieś kosmiczne pieniądze. Było ciężko je odkręcić, po chwili kręcenia poszły i teraz lekko się je odkręca. Śruby i tak kupiłem teraz nowe. Problem pewnie będzie ze śrubami, które trzymają kata i tłumik środkowy.
[ Dodano: Pią 11 Mar, 2011 ]
Tłumik wymieniony. Problem był ze śrubami, które trzymają kata i tłumik środkowy (cieliśmy je). Po ściągnięciu tłumika końcowego okazało się, że jest w nim pełno wody. Jak ją wylaliśmy było coś koło pól litra wody. Co mam zrobić aby woda się tam nie gromadziła w takiej ilości?
Drucianą już kupiłem kiedyś Bosala.
A śruby, które trzymają dwururkę i kata kiedyś odkręcałem z bratem i w dwie osoby dało rade. Ja trzymałem jedną grzechotkę a brat drugą i on kręcił kluczem. Ale grzechotka była pożyczona bardzo dobra, kosztowała jakieś kosmiczne pieniądze. Było ciężko je odkręcić, po chwili kręcenia poszły i teraz lekko się je odkręca. Śruby i tak kupiłem teraz nowe. Problem pewnie będzie ze śrubami, które trzymają kata i tłumik środkowy.
[ Dodano: Pią 11 Mar, 2011 ]
Tłumik wymieniony. Problem był ze śrubami, które trzymają kata i tłumik środkowy (cieliśmy je). Po ściągnięciu tłumika końcowego okazało się, że jest w nim pełno wody. Jak ją wylaliśmy było coś koło pól litra wody. Co mam zrobić aby woda się tam nie gromadziła w takiej ilości?