Strona 2 z 3
: 07 sty 2011, 21:29
autor: Żyraf
Jamszoł, rozumiem i szanuję, to podejście jest mi bardzo bliskie, jestem również miłośnikiem pewnych aut(tylkosilnikowe skody, mam 2 sztuki klasyka i rajdówkę w budowie) oraz VW busa, który jest dopiero w planach. I moje skodziny traktuję lepiej jak swoją narzeczoną:) ale nieważne.
Wiem że moje podejście jest dla was dziwne:) ale dla mnie escort to tylko osiołek który tanio i za śmieszne koszta zakupu jeździł:) i za to go lubię. bo jeździł, i jeździł tanio. przy małych konszachtach z cysterniarzami 10 zł/100 km było realne...dlatego wybaczałem mu nawet coporanną walkę z uruchamianiem, konieczność startowania z plaka i w ogóle niechęć do pracy na zimno.
tzn lubiłem, bo w tym tygodniu już zdążył mi się zapalić(zwara przy aku) i teraz ten pasek...
za dużo na raz.
: 07 sty 2011, 21:33
autor: Jamszoł
: 07 sty 2011, 21:44
autor: Żyraf
powiedzmy, że mam nauczkę:)
dlaczego nie powinno się z plaka go startować?(pomijając naturalne własności odpalania z plaka, wiem czym to grozi na dłuższą metę)
jak się zrobiło zimniej zmotałem sobie nawet specjalną rurkę wtryskującą plaka wprost do kolektora, omijając IC i cały ten układ żeby miał bliżej i nie osiadał.
Jak dotąd odmówił raz, jak omyłkowo zalałem go letnim paliwem:) poza tym odpalał zawsze.
: 07 sty 2011, 21:48
autor: Żyraf
odpalanie z plaka wiem czym grozi normalnie, myślałem że endura ma jakieś szczególne przeciwwskazania.
akurat nie:) półsyntetyk 10/40 mobil, ciśnienie gasło na rozruszniku którym i tak chwile pokręcić musiałem.
: 07 sty 2011, 21:52
autor: Jamszoł
Opalanie z plaka to jest to samo co byście wzięli wóz na hol i po rozpędzeniu do jakiś 30 km/h wsadzili I bieg i puścili nagle sprzęgło
Prędzej czy puźniej pasek rozrządu szlak trafi
: 08 sty 2011, 01:01
autor: Jastrzab_1_8D_92
Silnik kolizyjny , w najlepszym przypadku jeden zawór do wymiany. Szkoda nowego paska zakładać bez ściągania głowicy. Jeśli dostał zdrowo , alternatywą może być inna głowica i nowa uszczelka pod nią, tylko prawda jest taka, jak już wcześniej wspominano w tym temacie jeśli jest wyjęta głowica, warto powymieniać w niej trochę, koszty małe, a posłuży trochę czasu. Jeśli dostał naprawdę zdrowo to i nowa/inna głowica nie pomoże... .
Nowy pasek to i nowe rolki ..., a i pompa wody pewnie także dawno nie była zmieniana (oczywiście to tylko hipoteza). Przyczyn pęknięcia paska jest jak zwykle jest kilka, przeważnie wyeksploatowanie, czasami wada fabryczna samego paska, a czasami stanie któraś rolka/napinacz, bądź pompa wody i pewnie ileś jeszcze przyczyn...
Rozebrać, zobaczyć, ocenić ....
Jastrząb
: 08 sty 2011, 10:50
autor: Jamszoł
Albo - jeśli sam nie będziesz robił , to niech Ci wycenią robociznę + części a wtedy zobacz czy kupienie całego silnika na chodzie , nie będzie tańsze.
Tak czy inaczej najpierw musisz sprawdzić czy i co się posypałi
: 08 sty 2011, 11:30
autor: karol MAŁY
A ja wtrące swe grosze w ten sposób chcesz to opitole ci silnior endura z mondeo(łape już ma essową)za 600 zł z GWARANCJĄ rozruchową odbiór osobisty!!!co by potem nie było albo sprzedaj essa kup golfa i też traktuj go tak jak traktowałeś forda zobaczysz ile pożyje to tylko moje zdanie na ten temat
: 08 sty 2011, 12:28
autor: Żyraf
dzieki za propozycję, jc to sie odezwe. reszta auta jest nawet spoko, także może się opłacić:)
golfa już miałem, przeżył:) ale i tak chce wrócić do VW, tyle że trochę większego(busik).
[ Dodano: Nie 09 Sty, 2011 ]
czy do silnika endura pasuje głowica od 1.8 d?
czy do osprzętu endura pasuje słupek 1.8 d?
[ Dodano: Wto 25 Sty, 2011 ]
tylko żeby zakończyć wątek:
w silniku pozrywały się mocowania wałka, pękł sam wałek. pogięło się 6 zaworów, dół ocalał.
kilka części z niego już jeździ w autach klubowiczów stąd.
amen, mk7 RIP.
: 30 sty 2011, 19:23
autor: daro233
Z tego co wiem to silnik 1,8td można przerobić na 1,8 td z interem.
Wiec założenie głowicy od zwykłego 1,8D nie powinno sprawić problemu.
Jeśli się mylę to poprawcie mnie
: 05 sie 2011, 22:53
autor: kupiec
no i mnie to spotkało

pasek wymieniony troszkę powyżej 10000 km i se strzelił

nie będę szukał przyczyny przed wyjęciem silnika i oględzinach mechanika

wymieniałem wszystko na bieżąco a jednak strzelił

jak coś będę wiedział o przyczynie to napiszę w tym temacie
: 05 sie 2011, 23:10
autor: oeriel
kupiec pisze: jak coś będę wiedział o przyczynie to napiszę w tym temacie
Przeszczep? Fajnie by było, gdybyś napisał jakie koszta itp. No i oczywiście zdjęcia (jesli będzie możliwość). Może faktycznie pasek był założony jakiś stary. Nie wiadomo co mechanik wkłada...
: 06 sie 2011, 12:57
autor: kupiec
dawce już mam

silnik z osprzętem gotowy to montażu 800 zł
teraz szukam chirurga co zrobi operacje

koszt od 500 do 1200

takie zdjęcia udało mi się zrobić paska po autem
widać że jest zmieniony, po prostu coś zablokowało, albo rolka (była wymieniana) albo pompa wody (ten co rozrząd zmieniał powiedział że oglądał pompe i była wymieniana przed kupnem) ale wszystko okaże się po wyjęciu silnika

: 06 sie 2011, 20:37
autor: Jamszoł
A nie było lekkiego wycieku oleju ?
Pasek jest wysoce nieodporny na olej
: 17 sie 2011, 22:27
autor: kupiec
nic tam nie widać, jest za bardzo zabudowane a pod auto nie wchodziłem
No i dzisiaj byłem oglądać serduszko

mechanik powiedział że:
a- pasek nie był wymieniony
b- pasek był wymieniony ale został kupiony jakiś stary wyleżały
nie wiem, nie znam się, ważne że będzie do piątku zrobiony
aha, pompa wody lekko ciekła i przez to mi ubywało wody z chłodnicy
