Strona 2 z 3

: 07 sty 2011, 21:29
autor: Żyraf
Jamszoł, rozumiem i szanuję, to podejście jest mi bardzo bliskie, jestem również miłośnikiem pewnych aut(tylkosilnikowe skody, mam 2 sztuki klasyka i rajdówkę w budowie) oraz VW busa, który jest dopiero w planach. I moje skodziny traktuję lepiej jak swoją narzeczoną:) ale nieważne.
Wiem że moje podejście jest dla was dziwne:) ale dla mnie escort to tylko osiołek który tanio i za śmieszne koszta zakupu jeździł:) i za to go lubię. bo jeździł, i jeździł tanio. przy małych konszachtach z cysterniarzami 10 zł/100 km było realne...dlatego wybaczałem mu nawet coporanną walkę z uruchamianiem, konieczność startowania z plaka i w ogóle niechęć do pracy na zimno.

tzn lubiłem, bo w tym tygodniu już zdążył mi się zapalić(zwara przy aku) i teraz ten pasek...
za dużo na raz.

: 07 sty 2011, 21:33
autor: Jamszoł

: 07 sty 2011, 21:44
autor: Żyraf
powiedzmy, że mam nauczkę:)
dlaczego nie powinno się z plaka go startować?(pomijając naturalne własności odpalania z plaka, wiem czym to grozi na dłuższą metę)
jak się zrobiło zimniej zmotałem sobie nawet specjalną rurkę wtryskującą plaka wprost do kolektora, omijając IC i cały ten układ żeby miał bliżej i nie osiadał.
Jak dotąd odmówił raz, jak omyłkowo zalałem go letnim paliwem:) poza tym odpalał zawsze.

: 07 sty 2011, 21:48
autor: Żyraf
odpalanie z plaka wiem czym grozi normalnie, myślałem że endura ma jakieś szczególne przeciwwskazania.

akurat nie:) półsyntetyk 10/40 mobil, ciśnienie gasło na rozruszniku którym i tak chwile pokręcić musiałem.

: 07 sty 2011, 21:52
autor: Jamszoł
Opalanie z plaka to jest to samo co byście wzięli wóz na hol i po rozpędzeniu do jakiś 30 km/h wsadzili I bieg i puścili nagle sprzęgło
Prędzej czy puźniej pasek rozrządu szlak trafi

: 08 sty 2011, 01:01
autor: Jastrzab_1_8D_92
Silnik kolizyjny , w najlepszym przypadku jeden zawór do wymiany. Szkoda nowego paska zakładać bez ściągania głowicy. Jeśli dostał zdrowo , alternatywą może być inna głowica i nowa uszczelka pod nią, tylko prawda jest taka, jak już wcześniej wspominano w tym temacie jeśli jest wyjęta głowica, warto powymieniać w niej trochę, koszty małe, a posłuży trochę czasu. Jeśli dostał naprawdę zdrowo to i nowa/inna głowica nie pomoże... .
Nowy pasek to i nowe rolki ..., a i pompa wody pewnie także dawno nie była zmieniana (oczywiście to tylko hipoteza). Przyczyn pęknięcia paska jest jak zwykle jest kilka, przeważnie wyeksploatowanie, czasami wada fabryczna samego paska, a czasami stanie któraś rolka/napinacz, bądź pompa wody i pewnie ileś jeszcze przyczyn...
Rozebrać, zobaczyć, ocenić ....

Jastrząb

: 08 sty 2011, 10:50
autor: Jamszoł
Albo - jeśli sam nie będziesz robił , to niech Ci wycenią robociznę + części a wtedy zobacz czy kupienie całego silnika na chodzie , nie będzie tańsze.
Tak czy inaczej najpierw musisz sprawdzić czy i co się posypałi

: 08 sty 2011, 11:30
autor: karol MAŁY
A ja wtrące swe grosze w ten sposób chcesz to opitole ci silnior endura z mondeo(łape już ma essową)za 600 zł z GWARANCJĄ rozruchową odbiór osobisty!!!co by potem nie było albo sprzedaj essa kup golfa i też traktuj go tak jak traktowałeś forda zobaczysz ile pożyje to tylko moje zdanie na ten temat

: 08 sty 2011, 12:28
autor: Żyraf
dzieki za propozycję, jc to sie odezwe. reszta auta jest nawet spoko, także może się opłacić:)

golfa już miałem, przeżył:) ale i tak chce wrócić do VW, tyle że trochę większego(busik).

[ Dodano: Nie 09 Sty, 2011 ]
czy do silnika endura pasuje głowica od 1.8 d?

czy do osprzętu endura pasuje słupek 1.8 d?

[ Dodano: Wto 25 Sty, 2011 ]
tylko żeby zakończyć wątek:
w silniku pozrywały się mocowania wałka, pękł sam wałek. pogięło się 6 zaworów, dół ocalał.
kilka części z niego już jeździ w autach klubowiczów stąd.

amen, mk7 RIP.

: 30 sty 2011, 19:23
autor: daro233
Z tego co wiem to silnik 1,8td można przerobić na 1,8 td z interem.
Wiec założenie głowicy od zwykłego 1,8D nie powinno sprawić problemu.
Jeśli się mylę to poprawcie mnie

: 05 sie 2011, 22:53
autor: kupiec
no i mnie to spotkało :( pasek wymieniony troszkę powyżej 10000 km i se strzelił :(
nie będę szukał przyczyny przed wyjęciem silnika i oględzinach mechanika :(
wymieniałem wszystko na bieżąco a jednak strzelił :(
jak coś będę wiedział o przyczynie to napiszę w tym temacie

: 05 sie 2011, 23:10
autor: oeriel
kupiec pisze: jak coś będę wiedział o przyczynie to napiszę w tym temacie
Przeszczep? Fajnie by było, gdybyś napisał jakie koszta itp. No i oczywiście zdjęcia (jesli będzie możliwość). Może faktycznie pasek był założony jakiś stary. Nie wiadomo co mechanik wkłada...

: 06 sie 2011, 12:57
autor: kupiec
dawce już mam :) silnik z osprzętem gotowy to montażu 800 zł
teraz szukam chirurga co zrobi operacje :( koszt od 500 do 1200 :(
takie zdjęcia udało mi się zrobić paska po autem :(
widać że jest zmieniony, po prostu coś zablokowało, albo rolka (była wymieniana) albo pompa wody (ten co rozrząd zmieniał powiedział że oglądał pompe i była wymieniana przed kupnem) ale wszystko okaże się po wyjęciu silnika :(

: 06 sie 2011, 20:37
autor: Jamszoł
A nie było lekkiego wycieku oleju ?
Pasek jest wysoce nieodporny na olej

: 17 sie 2011, 22:27
autor: kupiec
nic tam nie widać, jest za bardzo zabudowane a pod auto nie wchodziłem

No i dzisiaj byłem oglądać serduszko :( mechanik powiedział że:
a- pasek nie był wymieniony
b- pasek był wymieniony ale został kupiony jakiś stary wyleżały
nie wiem, nie znam się, ważne że będzie do piątku zrobiony :)
aha, pompa wody lekko ciekła i przez to mi ubywało wody z chłodnicy :(