Strona 2 z 2
: 30 lip 2010, 16:25
autor: zsmarti
kolego w mk5 mk6 niema uszczelki i ładnie to przylega a;le w mk7 jest uszczelka na krawędzi progu jak to ugryźć ? myślę ze zdemontować uszczelkę i założyć progi ,na samym końcu uszczelkę założyć na progi bo nic innego nie da chyba zrobić ,

: 30 lip 2010, 16:29
autor: kris
Marcin,ja cały czas pisze o mk7,a jak to ugryść? a normalnie,ta uszczelka jest obsadzona na stalowej szynie,wystarczy całość wyczepić z zaczepów,dać 4 nity do rantu dokładki,wpiąć ją z powrotem i po ptokach
dzisiaj w robocie wszystko przymierzałem i pasuje idealnie,teraz tylko odnowić,pomalować i wio na fure

: 30 lip 2010, 16:34
autor: zsmarti
i oto mi chodziło a listwę do montażu już znalazłeś

: 30 lip 2010, 17:15
autor: kris
nie,ale jak nie znajde to albo zrobie podobną albo jedna dokładka będzie bez,przecież tam jest 8 wkrętów góra/dół,po jednym z boku a dodatkowo chce dać klej do szyb czarny,chyba będzie się trzymać
[ Dodano: Sob 31 Lip, 2010 ]
Nitownica zakupiona,nity też 3x10 mm.,środek do konserwacji profili zamkniętych również,zapinki takie jak daliście na foto też zakupiłem,teraz przygotowanie dokładek,malunek i na auto.
Tak mniej więcej się prezentują
: 02 sie 2010, 12:27
autor: orion
kris2629 pisze:mówie ci że zachodzi,przecież przymierzałem dzisiaj w robocie dokładke
O Panie zwracam honor , ja cały czas mam w głowie mk 5 i 6 bo takowe posiadam, a tam tej dodatkowej uszczelki nie ma.
: 17 sie 2010, 20:24
autor: kris
Zapomniałem dodać,w sobote nitowałem boczki dokładek i musiałem zdjąć tylnie koła bo wkrętarka nie chciała wejść,podniosłem tyłek za pomocą oryginalnego podnośnika,nawet nie musiałem ściągać tylnych zaślepek.
Sama dokładka dochodzi do tego występu który wchodzi w łeb lewarka,teraz zastanawiam się nad zaszpachlowaniem tego ustrojstwa i pomalowaniu,jeśli chodzi o przednie zaślepki to wytne sobie kształty ze styropianu do ogrzewania podłogowego(jak najtwardszy),wyrzezbie ładnie,dam na wierzch plaster maty z żywicą i po przyklejeniu do dokładki,zaszpachlowaniu po prostu zamaluje pod kolor.
Tak że jak wcześniej pisaliście nie potrzebne podnośniki typu żabka,trapez.
: 18 kwie 2011, 19:58
autor: Benko
Aby nie zasmiecać mam pytanie? Jakie nakładki progowe pasowały by do mk5 5d?Miłem takie progi
http://moto.allegro.pl/ford-escort-prog ... ml#gallery Do bani więc

Przyciągały bród

Teraz znalazłem dwie propozycje które mnie zaintereszowałyhttp://moto.allegro.pl/ford-escort-90-99-progi-spoilery-progowe-tuning-i1560770394.html#gallery a następnie rs
http://moto.allegro.pl/ford-escort-prog ... ml#gallery jakie jest wasze zdanie?
: 18 kwie 2011, 20:41
autor: kris
te od eresa odpuśc sobie,to zwykły laminat,szkoda kasy,poszukaj oryginałów,pogadaj z zs martim,on coś tam miał,a jak nie będzie miał to załatwi

: 18 kwie 2011, 21:40
autor: S3ci0r
gdyby jeszcze te laminaty były wykonywane z żywic epoksydowych to by można było się pokusić o ich zamontowanie no ale niestety są robione z poliestrowych czyli padaka - zero jakiejkolwiek odporności udarowej i elastyczności
: 18 kwie 2011, 22:14
autor: kris
S3ci0r pisze:ale niestety są robione z poliestrowych czyli padaka - zero jakiejkolwiek odporności udarowej i elastyczności
nie tak do końca,tu generalnie chodzi o ilość warstw maty szklanej,im więcej tym bardziej odporne,niestety producenci tego szajsu idą po kosztach i w zasadzie jest to jedna warstwa grubości papieru

: 18 kwie 2011, 22:19
autor: Yagr
to jeszcze nie wszystko - orginały sa robione z tworzywa polimerowego (ABS), które nie ma jakiejś tam super twardości ale własnie jest do pewnego stopnia elastyczne dlatego odporne na wszelkiego rodzaju uderzenia. Jak twarda guma. Włókno szklane z poliestrową żywicą czy epoksydem po prostu pęka zamiast sie ugiąć. Na pewno nie raz widzieliście popękane tjuningowe progi czy dokładki

: 18 kwie 2011, 22:34
autor: S3ci0r
yagr, epoksydowe tak łatwo nie pękną, poliestrowe tak
: 18 kwie 2011, 22:38
autor: Yagr
S3ci0r, akurat epoksydowymi sie kiedyś bawiłem i wszystko zalezy od proporcji utwardzacza. Wszelkie takie kompozyty sa niestety dużo bardziej nietrwałe niż porządny abs albo równiez poliuretan z odpowiednia twardością. Niestety taki materiał nadający się na progi to musi byc odlew ciśnieniowy.... w każdym bądź razie ja nie znalazłem nigdzie tworzywa o odpowiednich parametrach, które bym sobie mógł odlać w temperaturze pokojowej bez maszyny ciśnieniowej i specjalnej formy. Nie wątpie że da sie to zrobić ale nic łatwo dostępnego nie znalazłem...

: 19 kwie 2011, 09:12
autor: Benko
Miłem takie jakies ' badziewiarskie ' progi

Lekkie otarcia pękały jak z papieru

Więc muszę poszukać nowego rozwiązania tego problemu lub zdjąć te badziewiarskie dokładki

: 19 kwie 2011, 10:47
autor: orion
Benko, jeśli jesteś zainteresowany to mam oryginały od rs2000 mk5 w dobrej cenie, odezwij się do mnie na priw.