Strona 2 z 7
					
				
				: 11 maja 2005, 20:43
				autor: simo
				mam escorta z 97 sprawdzilem go vin i wyszlo mi ze koncowka 96 czy ten tester bedzie chodzil
			 
			
					
				
				: 12 maja 2005, 15:08
				autor: gumis
				teraz to juz nic nie wiem znowu cholerne 57 czyli za szybkie otwarcie przepustnicy 
teraz sprawdzalem innego ford z silnikiem 1,6 CVH rocznik 1991
procedura tak wlaczam zaplon czekam ok 3 sekundy po okolo 10 sek dodaje gazu  no i ciagle znowu to 57 aha wczesniej przejechalismy sie zeby go rozgrzac temperatura byla lekk ponad min ale w zakresie normal
			 
			
					
				
				: 12 maja 2005, 22:59
				autor: Slak
				WieSiu - dzięki - fotki doszły w weekend zrobię i spróbuję na żywym Fordzie
			 
			
					
				
				: 12 maja 2005, 23:23
				autor: WieSiu
				gumis dziwna sprawa, jak moze w weekend bede robic test to przyjrze sie jak to dokladnie wyglada w praktyce,bo dokladnie nie pamietam. 
Slak    

 Powodzenia
 
			 
			
					
				
				: 15 maja 2005, 03:59
				autor: GAJDOS
				Ja mam tylko takie pytanie,czy ten oporniczek musi byc,jezeli bede miał diode 12v.
			 
			
					
				
				: 15 maja 2005, 10:17
				autor: WieSiu
				wtedy oczywiscie opornik nie musi byc 

 Wystarczy sama dioda + kabelki
 
			 
			
					
				
				: 18 maja 2005, 20:41
				autor: gumis
				wiesiu i co robiles test na pracujacym silniku ?
			 
			
					
				
				: 18 maja 2005, 23:17
				autor: WieSiu
				niestety nie, ze wzgledu na okropna pogode 

 a gdy wczesniej byla ladna,to w diodzie ulamala mi sie nozka 

 A gdy mam juz diode (12V 

 ),to pogoda jest brzydka
 
			 
			
					
				
				: 22 maja 2005, 12:43
				autor: artpaw
				czesc zrobiłem test moje kody to 53 85 21 pomocy
			 
			
					
				Tester a Ford 1994 1,3 z gaźnikiem
				: 23 maja 2005, 08:19
				autor: silos
				Witam
Posiadam samochód Ford Escort z 1994 z silnikiem 1,3 zasilanym gaźnikiem. Próbowałem namierzyć złączne diagnostyczne ale chyba w tych samochodach nie ma nawet komputera EEC i raczej takich testów nie wykonam. Czy ktoś może wie czy rzeczywiście te modele z tym silnikiem nie posiadają takiej możliwości przeprowadzania testów ?
Za wszelką odpowiedź serdecznie dziekuje.
Z poważaniem
M.K.
			 
			
					
				
				: 24 maja 2005, 00:55
				autor: WieSiu
				w tekscie ktory opisuje sposob przerowadzenia testu jest wlasnie stworzony na przykladzie forda Escorta 1.3 na monowtrysku. Sprawdz u siebie czy w lewej czesci samochodu, przy blotniku oczywiscie pod maska masz takie urzadzonko nazwane EDIS4, jesli masz,to Twoj samochod musi miec zlaczki diagnostyczne w tym samym miejscu co moj 1.3, wtedy przyjrzyj sie zdjeciom z artykulu.
			 
			
					
				Sprawdzenie EDIS 4
				: 24 maja 2005, 07:00
				autor: silos
				Niestety Panie Wiesławie sprawdzałem i takiego układu z lewej strony koło błotnika pod maską nie mam tego. Jest tylko układ sterowania zapłonem (ten czerwony układ z doprowadzoną rurką z kolektora dolotowego) i nic więcej. Widocznie te gaźnikowe nie miały komputera sterującego. Samopchód złożony wg kodu VIN w styczniu 1994 roku.
Dziekuje za odpowiedź.
Z poważaniem
M.K.
			 
			
					
				
				: 24 maja 2005, 12:47
				autor: WieSiu
				
, no przeciez masz gaznik:) to nie ma co sie dziwic, ze nie ma 

 tylko wtryskowe maja cos takiego. Z jednej strony Ci wspolczuje,ze masz gaznilk,bo obrotomierza sobie nie zalozysz,bo beda falowac obroty na obrotomierzu 

 Ale za to super autko do zalozenia gazu
 
			 
			
					
				Regulowanie spalania - gaźnik
				: 30 maja 2005, 09:05
				autor: silos
				Panie Wisiu
Korzystajac z okazji czy zna Pan moze gdzie moge znaleźć informacje o tym jak ustawić gaźnik aby jak najmniej spalał ten silnik 1,3 ponieważ silnik ten uległ zatarciu i jest po remoncie środka. Obecnie widze że troche wiecej pali niż dawniej.
Za wszelką odpowiedź serdecznie dziekuje.
Z poważaniem
M.K.
			 
			
					
				
				: 30 maja 2005, 12:06
				autor: WieSiu
				po pierwsze nie panie 

 po prostu wiesiu (lub po imieniu Rafal). Temat regulacji gaznika nie ma nic wspolnego z testerem diagnostycznym 

 Co do regulacji gaznika, to jakis czas temu jeden z kolegow proponowal zmniejszenie dyszy paliwowej w gazniku i twierdzil ze mu mniej pali (byc moze to bedzie u Ciebie dobre zozwiazanie), a tak poza tym jedyna sensowna mozliwoscia regulacji gaznika jest podjechania w miejsce gdzie miala tester składu mieszanki paliwo/powietrze i na podstawie tego beda w stanie ustawic najbardziej odpowiedni sklad mieszanki,ale radzilbym poszukac dobrego warsztatu,zeby nie popsuli tego co jest teraz. Samemu skladu mieszanki nie ma co ustawiac,bo moze i silnk bedzie dzialal,ale niewiadomo czy nie bedzie mial zbyt ubogiej mieszanki,a co za tym idzie szybciej sie zuzyje (a tego bys zapewne nie chcial)