hmm, no rzeczywiscie ja nie mam:( szkoda,bo teraz rozumiem dlaczego moj samochod zachwouje sie przy ostrych zakretach troszke jak moja stara Skoda 105,tzn chodzi mi o to ze dosc mocno wychyla sie nadwozie.
Arek w Tobie nadzieja,bo masz taki sam silnik jak ja i taka sama bude, jak Ty masz,to ja juz nie bede wiedzial od czego to zalezy,ze ja akurat nie mam. A to ze przy silnikach 1.3 nie bylo,to calkiem mozliwe w przypadku nowszych wersji. Ale co do jednego Arek,to sie nie zgodze, ze tylko nowsze escorty mialy wzmocnienia itp rzeczy. Od Marca 1994 dawano juz wzmocnienia w escortach w drzwi, bardziej kontrolowana strefe zgniotu i cos tam poprawili w przekladni kierowniczej,wiec akurat moj ma bude wzmocniona prawie jak te ostatnie escorty
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Robertford ty masz nowszy model, mówiąc o braku stabilizatora przy silniku 1,3 miałem na myśli starszy model. Mariusz a ty masz silnik 1,4 i przy tych silnikach już były montowane.
[ Dodano: Sob 09 Kwi, 2005 ]
Robertford MK VII miały zmienioną nie tylko nadwozie wnętrze, ale i zmieniono (polepszono) zawieszenie. I to pewnie Arek miał na myśli.
Ja mam MK VII z 1996 roku silnik 1.3i i u mnie jest.
OK Tomi zaszło niezrozumienie ale już wszystko ok. A na wypadek doczytam jeszcze w książce.
No i doczytałem, że starsze modele czyli takie jak i WieSia z tym silnikiem 1.3 też powinny mieć drążek stabilizatora. A czemu nie ma WieSiu to dla mnie dziwne. A książka to WKŁ FORD ESCORT i ORION.
Nie wiem jakiego pochodzenia WieSiu ma auto, czy od nowości czy nie - może być tak, że ktoś wcześniej usunął drążek stabilizatora, bo niektórzy tak robią, tylko nie wiem po co.
Może dlatego żeby nie wymieniać łączników stabilizatora. Na naszych drogach szybko się wybijają i wtedy słychać stuki no nierównościach.
Ale według mnie nie jest to powód do tego żeby usunąć stabilizator.
Jeszcze chciałem podziękować WieSiowi, że chciał abym pstryknął zdjęcia tych gum. Przy okazji wyszło, że jedna obejma gumy nie była do końca dokręcona. Podejżewam, że jeździł bym tak do momentu jakiegoś nieszczęścia. A tak dokręciłem ją i jest ok. Swoją drogą to opiernicz zrobię tym co mi to montowali.
jakies dziwolagi te esorty przed 1995, tyle wersji ich bylo, pelno modernizacji prawie co roku wychodzily inne w detalach, ale to zeby te z silnikami 1.3 nie mialy stabilizatorow?? co to za oszczednosc??? kurde, chociaz to dobre ze jest mniej mozliwych elementow ktore moga stukac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
He he, chłopaki ja też nie mam tych stabilizatorów....
Podejrzewam że były jakieś wersje "oszczędnościowe" po to, żeby zbić cenę nowego samochodu. Zauważyłem, że dotyczy to wersji 1.3 3-drzwiowych CL, które chyba były najtańsze i najskromniej wyposażone. Taki samochodzik był przeznaczony raczej jako drugi samochód w rodzinie, dla dziecka, na zakupy dla pani domu itp. Najczęściej jeżdźił nim tylko kierowca, pasażerowie sporadycznie. Tylko teraz takie wozy trafiły w ręce młodych "rajdersów" .
Swoją drogą ten model jest lżejszy (mały silnik, mniej blachy), osiągi też słabsze, więc zawieszenie też nie jest tak mocno obciążone.To taka "pseudooszczędność" którą Ford niestety stosuje do dzisiaj.
Wystarczy przyjrzeć się nowemu Focusowi II. W tańszych wersjach z tyłu są hamulce bębnowe rodem z escotra
Szlag by mnie trafił, gdybym wydał ponad 50 tys. za NOWY samochód z hamulcami z lat 80-tych.
Co do focusow II,to sie nie zgodze,ze tylko najtansze wersje maja hamulce tarczowe z tylu, nawet dosc wysoko wyposazona wersja taka troszeczke bardziej sportowa, z nizszym profilem opon w standardzie i felgami 16'' nie ma z tylu hamulcow tarczowych, dziwna sprawa.
Ciekawi mnie tylko teraz jak sie jezdzi escotem ze stabilizatorami i czy rzeczywiscie duzo daja.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982