Strona 2 z 4

: 30 maja 2010, 12:46
autor: Damiano-Gdynia
Na allegro są za 500-600zł komplet . 4x108 Et31 16x6,5

: 30 maja 2010, 12:55
autor: Jamszoł
WieSiu, http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... nge_view=1

Masz tu pare sztuk, nie wiem tylko jak podejdzie z ET i otworem centrującym, ale to zawsze jakoś da się rozwiązać :P Swoją droga nie widziałem że dostępność tych felg jest taka mała :P To pisałem ja, jarząbek nonam :P

: 30 maja 2010, 13:05
autor: majbiker
Aktualny temat to -
Kiedyś na trafiłem na fotorelacje z adaptacji przednich hamowników z Focusa ST170 do RS2000 MKVII na angielskim forum .
Ma może ktoś link , albo sam wymieniał ?


Będę całe auto zmieniał na zimę , :mrgreen: , bo zaraz awanturyn wątek wyjdzie .
Ja tylko chciałbym wiedzieć jak hamowniki zamontować .

: 02 cze 2010, 22:52
autor: mikruss
Wiesiu jak masz krzywe to u mnie prostowanie jest 120 zł za komplet alusów takze jakby co dawaj zac i zabiore je z wrocka ;)
co do 300 mm, 16 " starczą,
Aledo tak lekkiej budy jak ess nie wiem czy jest sens 300mm dawac, liepj daj mniejsze od mondka i na tyl cos o podobnej srednicy co przednie i bedzie git :p

: 02 cze 2010, 23:12
autor: majbiker
mikruss pisze:
Aledo tak lekkiej budy jak ess nie wiem czy jest sens 300mm dawac, liepj daj mniejsze od mondka i na tyl cos o podobnej srednicy co przednie i bedzie git :p
Z przodu mam wizje z ST , a z tyłu mam bębny i tak zostanie .
Generalnie przednie heble są najważniejsze .

: 02 cze 2010, 23:21
autor: BogdanROX
mikruss pisze:
Aledo tak lekkiej budy jak ess nie wiem czy jest sens 300mm dawac, liepj daj mniejsze od mondka i na tyl cos o podobnej srednicy co przednie i bedzie git :p
Oglądając projekty z UK, to troszkę essów tam lata z takimi hamownikami i nie zauważyłem żeby właściciele się skarżyli na cokolwiek

: 03 cze 2010, 11:03
autor: mikruss
Ja od siebie dodam ze u siebie zamienilem bebny tyl na tarcze w swoim oplu i jest mega roznica (przod 288 mm i tyl 286 mm) i zadne bebny na tyle mnie juz nie przekonają, bo co z tego jak przod hamuje nieziemsko jak tył ledwo łapie....

: 04 cze 2010, 06:56
autor: WieSiu
mikruss, dzięki w razie czego na pewno skorzystam :)

Jak tył słabiej hamuje,to można nieźle polecieć i się nie zatrzymać w krytycznej sytuacji (mimo bardzo dobrego przodu). Dlatego tył jest bardzo ważny,niestety miałem okazję kiedyś sprawdzić z gorszym tyłem

: 05 cze 2010, 19:44
autor: majbiker
BogdanROX pisze:
mikruss pisze:
Aledo tak lekkiej budy jak ess nie wiem czy jest sens 300mm dawac, liepj daj mniejsze od mondka i na tyl cos o podobnej srednicy co przednie i bedzie git :p
Oglądając projekty z UK, to troszkę essów tam lata z takimi hamownikami i nie zauważyłem żeby właściciele się skarżyli na cokolwiek
temat dotyczy [/b]Hamowniki z ST170 do MKVII może bogdan pisz na temat , a to co załważyłeś - to ............... proszę pisz na temat .

: 13 cze 2010, 20:28
autor: Yunior

: 13 cze 2010, 20:58
autor: majbiker
Yunior SUPER Dzięki 1-szy post w temacie 100% na temat , jeszcze muszę doszperać tą fotorelacje co mam na myśli i ją tu wkleić .

: 13 cze 2010, 21:31
autor: Illuminati75
Zrobię to za Ciebie. Niestety nie bardzo chce mi się to tłumaczyć :(

ST170 Brake Fitting Guide.
by Ross on Tue Apr 01, 2008 8:44 pm

A Guide I put on another Website.This not a Guide to fitting these brakes!
More a picture diary i have put together.
Not responsible if anyone follows this thread and crashes and Burns!
Fitting is for a Ford Escort GTI MK6 R REG with ABS. Other MKs and models may varry.
You have to use thicker copper washers than originals.

Parts required.

ST170 Discs. 300mm x 2
ST170 Callipers + pads x 2
Calliper mounting bolts. M12- 25mm x 4. Use 10.9 - 12.9 if possible.
Copper washers x 4 .... P/N 34794-55040 .. 30503-000300 Fining Caterpillar.

Tools required.

1/2 Socket set.
Brake line nip tool.
17mm spanner.
9 mm spanner.
Drill + Drill bit O/D 12mm
Bleed pipe + Brake fluid. DOT4
Brake and clutch cleaner.

1. Loosen wheels nuts (19mm socket)
2. Jack vehicle and support. Remove front wheel.
3. Loosen banjo brake fitting (17mm).
4. Remove calliper mounting bolts (13mm hex)
5. Nip brake line above banjo.
6. Remove Brake line and calliper. Retrieve banjo and washers.
7. Clean the mounting surfaces on the hub and check ABS collector ring.
8. Drill both mounting holes with 12mm drill bit. Avoid collector ring. Should
Easily drill keeping drill as straight as poss.
9. Attach ST170 calliper to hub just to see if everything's ok. Then remove.
10. Fit disc and wind 2 wheel nuts on to secure at this time.
11. Bolt calliper on taking care not to hit collector ring. Add locktight to
bolts If requires. This is up to you!
12. Make sure the disc turns freely.
13. Clean up brake fitting surface and fitting. Attach the banjo and washers
and secure. Don't overtighten or you will brake them. (use thick washers
as the banjo will bottom out before they seals). Remove nip tool.
14. Get some muppet to help you bleed the brakes. Make sure theirs plenty
of fluid in the resivour. Do one end at a time, starting with the right.
MAKE sure no fluid comes in to contact with the discs or pads.
MAKE sure you have a nice firm brake pedal and pump the brake pistons
out.
15. Should look like this. Don't forget to put the spring clip on like i did
before i took the pic.
16. Stop being tight and buy some nice alloys and refit front wheel.
Wheel must be 17" (some 16" will fit). Lower car and give nuts that
final nip.
17. Hey presto. ST170 brakes fitted.
18. Give your motor i nice old wash.

There's are a few thing i have left out like, Cleaning and painting the calliper, Apply copper slip to the slides and the back of the pads. Don't get any on the discs or pads. If you do use the cleaner its good stuff. I couldn't be bother to overhaul the calliper as these brakes came off a motor with only 13'000 on the clock. I wasnt very enthusiastic when it came to painting the callipers either. I used Gally paint as a primer then heat resistand red. Common sense should be used like... Making sure the mating faces are all spotless. Try not to get fluid everywhere cause its naughty stuff. Its also hydroscopic which means it absorbs water.
MAKE sure you have a good brake pedal and take the car for a test run without the radio on. Listen for any noises and FFS make sure they work mint.
If not..Pull the wheels back off, Check for leaks and re-bleed.

: 13 cze 2010, 21:47
autor: majbiker
Uriel75 Znaczy się poflaszkęM leceM , wezne bez popicia to szybcjej będę .
Dzięki .

: 13 cze 2010, 22:07
autor: Illuminati75
Żaden problem. Znalezienie i wstawienie postu zajęło poniżej 5 minut :D Mogłem wcześniej zajrzeć w ten Twój wątek. Dzięki za pkt.

Zaraz Ci wstawię tył :)Proszę...

W dalszym ciągu brak chęci na tłumaczenie :(

Escort ABS Mk6 drums to Focus ST170 rear Disc's

This is only a guide and I am not 100% sure on the parts used as PumaBuild did this conversion for me so you could try and ask them

1. Remove road wheel
2. Remove grease centre cap & undo centre nut
3. Remove brake drum
4. Clamp brake hose to stop the fluid dripping out
5. Undo brake hose from rear of wheel cylinder
6. Undo four bolts from stub axel & remove
7. Disconnect handbrake cable
8. Drill out rivets from back plate and remove
9. Rivet new splash shield onto hub
10. Position new stub axel & secure with four bolts (original ?) and fit the ABS sensor into stub axel (this was machined by PumaBuild)
11. Fit new hub and bearings onto stub axel checking that the abs sensor doesn’t hit the abs ring ,think this was machined to hold the abs ring
12. Fit stub axel retaining nut
13. Re fit grease centre cap
14. Coat mounting surfaces of disc with copper grease
15. Fit disc onto flange
16. Bolt brake pad carrier onto hub
17. Remove standard brake hose
18. Fit new braided line (either a front focus or puma one)
19. Fit pads into carrier
20. Fit calliper and tighten bolts
21. Tighten calliper bolts
22. Connect new brake line to calliper
23. Remove old hand brake cable & fit new one (focus one) this needed a slight modification again done by PumaBuild
24. Bleed the callipers and re fit wheel

This is a ST170 rear disc set up 280mm x 10mm disc as far as I know.

ST170 Finis codes

4411312----Rear discs
4346382----Calliper bracket
4176459----LH splash shield
4176460----RH splash shield
1107698----Pads
1009262----Rivets for splash shield
1075553----Calliper assy RH
1075554----Calliper assy LH
1253159----Handbrake Cable
1654113----Grease cap
1061679----Spindle RH
1061681----Spindle LH
1067710----Hub Assy
1069295----Ring ABS

: 13 cze 2010, 22:22
autor: majbiker
...... Łorginały :mrgreen:

TU
TU
TU
i TARCZE