Strona 2 z 2
: 13 lut 2010, 09:50
autor: kupiec
stoper86 pisze:A czy w ogóle idzie jakieś połączenie z obrotomierza do skrzyni??
nie
: 17 lut 2010, 23:29
autor: stoper86
Więc po wymianie bezpiecznika nr 27 lusterka chodziły parę minut, a szyba trochę dłużej i chyba będę musiał jechać do elektryka, ponieważ do tego jeszcze dzisiaj centralny zamek ożył po jakimś tam czasie i nie chce przestać działać tylko w kolko zamyka i otwiera drzwi. Musiałem bezpieczniki dwa wyjąc o numerach 27, i 30 bo cały czas chodził w kółko. Czy to coś poważnego będzie?? Pozdrawiam
: 18 lut 2010, 11:23
autor: Yagr
skrzyneczka ci sie kłania

Posprawdzać przekaźniki, poczyścić styki w razie konieczności przelutować całą skrzynkę. I sprawdź sobie czy czasem nie masz jakiegoś przecieku i woda nie kapie na skrzynke bezpieczników

: 18 lut 2010, 12:20
autor: stoper86
Yagr pisze:I sprawdź sobie czy czasem nie masz jakiegoś przecieku i woda nie kapie na skrzynke bezpieczników

Z tym sobie poradzę
A z resztą pojadę do jakiegoś elektryka samochodowego. Myślę przy okazji zamontowania sterownika zamka centralnego. Jaki polecie??
: 29 mar 2010, 11:47
autor: Yagr
: 29 mar 2010, 11:52
autor: Jaszczur
A jak już jesteśmy w temacie obrotomierza - to w ten weekend próbowałem w swoim essim podłączyć obrotomierz, i niestety - niezbyt mi się to udało. Przedłużyłem przewód od alternatora do 10 końcówki złącza zegarów, ale niestety okazało się że to nie wystarczy - trochę nie w porę zorientowałem się że mam zegary od benzyniaka, i z alternatorem obrotomierz nie chce gadać.

Przy bezpośrednim podłączeniu, po odpaleniu wskazówka natychmiast przekręca się poza skalę - pomyślałem więc że może tu chodzić o ograniczenie sygnału z alternatora. Podłączyłem więc sygnał przez potencjometr, tak by móc dokładnie ustalić wartość potrzebnej rezystancji... Sytuacja się odrobinę poprawiła - ale dalej wskazania są cokolwiek kosmiczne - do pewnego momentu wskazówka podnosi się, i w trakcie wzrastania obrotów nagle zaczyna opadać, potem znów odrobinę się podnosi... Dziwne to trochę.
Tak poza tym alternator jest RACZEJ sprawny, bo ładowanie jest - około 13.9 - 14.2V (aczkolwiek czasem trzeba przygazować by się regulator napięcia wzbudził). Z odpalaniem w zimie problemu nie było, nie musiałem aku nigdy podładowywać...
: 30 mar 2010, 00:40
autor: WieSiu
MinisterQ, ja nie umiem przerobic obrotomierza tak zeby z wersji benzynowej dzialal w dieslu

tam jest troche inny sygnal dla obrotomierza. Da sie za to sama tarcze obrotomierza ze wskazowka podmienic (czyli przeniesc cala elektronike) i wtedy mozna miec np. biale oryginalne zegary do diesla lub na odwrot
MinisterQ,proponowalbym Ci jednak poszukać zegarow z literka D na obrotomierzu,bo szkoda Twojego czasu i nerwow, a ten sprzedaj komus innemu
: 30 mar 2010, 12:20
autor: Jaszczur
Ja ostatecznie bym sobie to jakoś przerobił, gdybym wiedział co dokładnie ląduje na 10 pinie zegarów z alternatora...