Strona 2 z 5
: 13 sty 2010, 20:19
autor: Jamszoł
Albercik pisze:alw na gazie są inne wtryskiwacze i inny układ sterujący, więc nie można mówić, że ecu odcina prąd wtryskom

Bo w LPG od tego jest komp gazu, żeby tym sterował

komp od LPG sczytuje kiedy ma nastąpić impuls na wtrysku paliwa i w tym momencie daje impuls na wtryski LPG.
Jeśli komputer zaczyna hamowć silnikiem - czyli nie podaje impulsów na wtryski - to komp od LPG robi dokładnie to samo.
Jak naj bardziej hamowanie silnikiem występuje gdy silnik pracuje na LPG.
Sugeruje odpięcie impulsatora i sprawdzenie czy nadal będzie kangur
: 13 sty 2010, 20:29
autor: Albercik
Hm, a to nie wiedziałem, że komp od LPG bierze info z ECU
Nigdy nie twierdziłem, że nie da się hamować silnikiem na LPG, tylko myślałem, że komp od gazu przejmuje całą robotę od ECU... Alu już wiem, że tak nie jest

: 13 sty 2010, 20:38
autor: Jamszoł
Osobiście widziałem wykresy jak na przeglądzie gazownik podłączył Laptopa pod gazokomp i w pewnym momencie z tegoż laptopa wyłczył LPG i porównywał wtedy wykresy na pracy na benie - nie wiem czy we wszystkich sekwencjach tak jest , ale u mnie na bank oba kompy współpracują .
: 13 sty 2010, 21:07
autor: Ven
Jamszoł pisze:Osobiście widziałem wykresy jak na przeglądzie gazownik podłączył Laptopa pod gazokomp i w pewnym momencie z tegoż laptopa wyłczył LPG i porównywał wtedy wykresy na pracy na benie - nie wiem czy we wszystkich sekwencjach tak jest , ale u mnie na bank oba kompy współpracują .
Tak jest we wszystkich sekwencjach. Komp LPG zczytuje z ECU sekwencje wtrysku i czasy otwarcia wtryskiwaczy i tymi danymi steruje wtryskami LPG.
Wracajac do problemu - przy zakladaniu LPG monter z jakiegos powodu skrocil przewod od impulsatora lub z wiazki do gniazda, i nie jestem w stanie podlaczyc porzadnie na stale VSS. Jak go wpinam to sie wysuwa bo kabel jest napiety jak struna-na styk. Czy problem moze miec jakis zwiazek z VSS?
: 14 sty 2010, 20:35
autor: cidzej
Ven pisze:Czy problem moze miec jakis zwiazek z VSS?
jasne - nie ma VSS to komp nie wie, ze auto sie toczy i trzeba wzbogacic mieszanke
: 21 sty 2010, 17:49
autor: everlast
VSS to jest czujnik prędkości obrotowej, ja popatrzyłbym prędzej na TPS- czujnik położenia przepustnicy albo tak jak wcześniej pisałeś kable NN, sprawdz od kompa przez EDIS do cewek, wystarczy małe przebicie i może wydziwiac, szczególnie że ktoś już tam grzebał. Sprawdż też czy nie łapie gdzieś lewego powietrza cały dolot oblookaj a najlepiej rozłóż i załóż ponownie, więcej się wyjaśni a roboty nie jest dużo

: 22 sty 2010, 08:53
autor: cidzej
VSS - Vehicle Speed Sensor (czujnik prędkości pojazdu)
http://www.auto-online.pl/serwis/poradn ... ki/vss.htm
czujnik obrotów (wału) to jest dokładnie czujnik położenia wału korbowego i jak on nie działa prawidłowo to jest problem z działaniem układu zapłonowego lub wogole z odpalaniem.
ps. co to są kable NN ??
: 22 sty 2010, 14:08
autor: rene
Mialem taki sam objaw ale tak sie dzialo gdy samochow przejechal po duzych nierownosciach i wtedy nie laczyla ta podluzna kostka od spodu na skrzynce bezpiecznikow wystarczylo docisnac i problem znikal
: 24 sty 2010, 20:30
autor: everlast
cidzej pisze:
ps. co to są kable NN ??
Kable niskiego napięcia:) te co dochodzą do cewek w RS a od cewek idą już WN czyli wysokiego napięcia
: 24 sty 2010, 21:17
autor: Ven
Na sprawdzenie wiazki kabli NN do cewek pojade do elektryka na 100%.
Ale dzis znalazlem potencjalnego sprawce - podwyzszonego spalania i kangurzenia na jalowym moze byc nieszczelnosc kolektora wylotowego w miejscu laczenia z KATem? Dzis na mrozie ladnie bylo widac jak 3/4 dymu wylata wlasnie tamtedy a nie wydechem. Co zapewne tłumaczy też dlaczego śmierdzi mi gazem po odpaleniu na zimnym silniku.
Powyzsze moze powodowac ze sondy lambda maja zafauszowane odczyty i z tąd problem. Co myslicie?
: 24 sty 2010, 21:38
autor: Yagr
to nie powinno fałszować sond- one są wcześniej, ale za smród jak najbardziej mogże to odpowiadać

tam masz pewnie tak jak w innych essach taka uszczelkę ze sprasowanego drutu.
: 24 sty 2010, 22:27
autor: Jamszoł
W innych Esach przed katem masz plecionkę a w Rs-sie jej nie ma

: 24 sty 2010, 22:29
autor: Yagr
Jamszoł, u mnie też nie ma plecionki.
: 24 sty 2010, 23:03
autor: WieSiu
Jamszoł pisze:W innych Esach przed katem masz plecionkę
chyba jednak glownie w dieslach jest plecionka, ze wzgledu na drgania
: 24 sty 2010, 23:14
autor: Albercik
u mnie też jest, ale mój klekocze jak diesel, więc to się chyba nie liczy
Ven pisze:Ale dzis znalazlem potencjalnego sprawce - podwyzszonego spalania i kangurzenia na jalowym moze byc nieszczelnosc kolektora wylotowego w miejscu laczenia z KATem? Dzis na mrozie ladnie bylo widac jak 3/4 dymu wylata wlasnie tamtedy a nie wydechem.
moim zdaniem może być. w końcu jak masz dziurę w wydechy, to nie masz odpowiedniego ciśnienia w układzie wyd.