Strona 2 z 7

: 29 gru 2009, 19:18
autor: Blazey
Centralny zamek, to 5 przewodów. Do prawych drzwi nie idzie zasilanie manipulatora.

: 29 gru 2009, 19:21
autor: Albercik
Blazey pisze:Do prawych drzwi nie idzie zasilanie manipulatora.
tu proszę o wyjaśnienie, bo nie czaję do końca. Manipulator, to masz na myśli siłownik CZ z funkcją 'master'?

[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
PS właśnie dokładnie obejżałem wiązki obu drzwi obie wtyczki od CZ mają po 4 przwody. Wiązki napewno są z drzwi lewych i prawych bo widać to choćby po ułożeniu tych gum między drzwiami, a słupkiem - są symetrycznie odkształcone.

: 29 gru 2009, 19:25
autor: Blazey
Centralny zamek - DWA przewody silnika (sterowanie zmienną polaryzacją), stały plus i dwie linie sterujące. W sumie 5. I w fordzie bez radiolinii NIE MA centralki zamka.
Manipulator lusterek, występuje tylko w drzwiach kierowcy. Do prawych nie idzie jego zasilanie. Idą natomiast przewody sterujące.

: 29 gru 2009, 19:40
autor: Albercik
To nie wiem jak to jest z tymi wiązkami, ale moje są identyczne. Może pomoże fakt, że mam centralny na pilota.

znalazłem na allegro fotę dwóch siłowników prawy przód i lewy przód:
Obrazek

Jak widać oba mają po 4 przewody.

[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
dobra. Pooglądałem fotki na alledrogo i sprawa lusterek wygląda tak:

prawe lusterko ma 5 pinów w kostce. Dlaczego ja mam 6, tego nie wiem.
lewe lusterko ma 6 pinów w kostce. do tego jest oddzielna 8-pinowa kostka do pokrętła sterującego.

Wychodzi na to, że moja wiązka drzwi prawych byla prrzystosowana na eksport do GB.

: 29 gru 2009, 20:13
autor: KuRowSKi
Ja dokładałem u siebie całą wiązkę - Centralny + Elektryczne lusterka + szyby, fabrycznie miał zwykłą przelotkę z dwoma przewodami do głośników. Cała wiązka ma jedną wtyczkę do skrzynki CEB, odłączane są tylko głośniki mają dodatkową złączkę i jest ona wsunięta w słupek i zapchana gąbką tak więc nie potrzeby demontować deski czy coś takiego do radia. Wiązka między drzwiami idzie pod fotelami przednimi więc trzeba je wyjąć razem z tunelm środkowym podnieść dywan razem i wyjąć nie jest nigdzie przykręcona, masa jest z CEB.

Wiązka drzwi po stronie kierowcy ma tylko jedną dodatkową wtyczkę do sterowania lusterkami czyli 5 wtyczek - głośniki, centralny, szyba, lusterko, manipulator są idioto odporne. Najdłuższa wiązka w drzwiach idzie do centralnego.

: 29 gru 2009, 20:19
autor: Albercik
KuRowSKi, jestem Ci dozgonnie wdzięczny za ten opis :mrgreen:

Powiedz jeszcze tylko, czy zmieniałeś na taką wiązkę ze złączem, czy też pojechałeś po prostej i łączyłeś kable? Bo z Twojego opisu to wnioskuję, że wystarczy wypiąć taką wiązkę ze skrzynki bezpieczników i wpiąć ją u mnie. No oczywiście plus to, co idzie przez auto...

[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
BTW - nie ma ktoś schemtów elektrycznych (tzw. wiring diagrams), lub całego service manuala do essa mk7 ?

For educational purposes only, of course! :mrgreen:

: 29 gru 2009, 21:48
autor: KuRowSKi
Łącznie masz 3 wiązki,
Ta które jest w aucie idzie z CEB i rozdziela się na lewe i prawe drzwi (ewentualnie na tylne jeżeli to 5D)
oraz 2 wiązki drzwi (lub 4)
Wystarczy wpiąć i to wszystko bez żadnego sztukowania.

Ja znalazłem na szrocie Esa z wiązkę która miała full kabli ta która idzie od drzwi do drzwi i łączy się w CEB. Demontowałem fotele i dywan.

Same wiązki w drzwiach uzupełniałem stopniowo, bo najpierw miałem tylko centralny z szybami bez kabli do lusterek. Takie miał wyposażenie Ess ze szrotu. Przewody do lusterek zdemontowałem z pinami z innej wiązki XR3 gdzie nie było centralnego i szyb, a były ele. lusterka i montowałem do mojej pin po pinie.

: 30 gru 2009, 12:33
autor: Albercik
Blazey, poniważ wczoraj marudziłeś niemiłosiernie, że to głupota tak robić, że auto spalę, że słońce za jasno świeci, to dla zarówno swojego jak i Twojego spokoju ducha pojechałem dziś na szrot, 1,5h pracy (klnięcia i przemarzniętych rąk) oraz 50 zł dla pana od szrotu kupiłem jak na foto.

Wiązka pochodzi od 1.6 automat, więc ma kilka przewodów zbędnych (przyciski i światełka od skrzyni), ale poza tym jest full opcja. Tzn. szyby, lusterka, głośniki, podgrzewane i el. regulowane fotele (okazało się, że to jest w tej samej wiązce) itd. ogółem dobra baza do roboty :)

Jedyne, co mnie przeraża, to ilość pracy, jaką będę musiał wsadzić, żeby poupychać to tak, jak fabryka przykazała, ale i to jest do przeskoczenia :D

KuRowSKi, dzięki za opisik. Podpowiedz mi tylko jedno jeszcze - czy skrzynka z bezpiecznikami ma taką samą wtyczkę?

[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
Acha, bo zapomniałem najważniejszego - oglądałem bardzo dokładnie tego essa, z którego to wyciągałem - on też miał w wiązkach drzwi 6 kabli na każde lusterko i po 4 kable na centralny!

Także ktoś tu jest w błędzie, albo albo ten samochód działa inaczej, niż większość innych samochodów :mrgreen: Nie jesto personalna wycieczka do kogoś, to mówię, co widziałem :)

: 30 gru 2009, 13:01
autor: WieSiu
I taka robotę to ja rozumiem. A nie jakaś druciarnia

: 30 gru 2009, 13:10
autor: Albercik
i tak pewnie trochę druciarni będzie bo nie mam 150 zeta na skrzynkę od ghia :P

: 30 gru 2009, 18:28
autor: Kudłaty_EZG
WieSiu pisze:I taka robotę to ja rozumiem. A nie jakaś druciarnia
I ja też ale, nie w tym konkretnym egzemplarzu
1.3 CL
tu w pierwszej kolejności powinien być zmieniony silnik :D

: 30 gru 2009, 18:58
autor: KuRowSKi
Wtyczka pasuje od dołu CEB.
Z luterkami to nie pamiętam w końcu czy ta wtyczka do manipulatora jest w drzwiach czy w lusterku. Nie chce mi się drzwi rozbierać.
Jak co to chętnie pomogę gdyby cosik nie działało.

: 31 gru 2009, 14:47
autor: Blazey
i tak pewnie trochę druciarni będzie bo nie mam 150 zeta na skrzynkę od ghia
Skrzynki różnią się budową wewnętrzną.

: 02 sty 2010, 08:28
autor: Albercik
KuRowSKi pisze:Z luterkami to nie pamiętam w końcu czy ta wtyczka do manipulatora jest w drzwiach czy w lusterku. Nie chce mi się drzwi rozbierać.
spoko, oglądałem dziesiątki luterek na allegro i wszystkie (europejczyki) mają wtyczkę wyprowadzoną z lusterka :)
Blazey pisze:Skrzynki różnią się budową wewnętrzną
A podpowiedz mi taką rzecz: jeśli mam piny do bezpieczników wyprowadzone, to teoretycznie powinny być piny i cała instalka w skrzynce, żeby włożyć przekaźnik i powinien być wyprowadzony pin do wiązki, nie?

: 02 sty 2010, 11:38
autor: Jamszoł
Weź miernik i sprawdź :mrgreen: przełącz go na pikanie i sam się dowiesz .
Tak będzie naj prościej - przecież my nie wiemy , czy akurat kupiłeś skrzynkę z przejściem czy po "przejściach" :mrgreen: