dyskusje na temat LPG
Moderator: Moderatorzy
Tak mnie jeszcze zastanawia, ze uboga mieszanka sie dluzej pali, ma inne czolo plomienia (z tego co pamietam, to jakos bardziej sie styka z cylindrem czy cos) i przez to bardziej wszystko podgrzewa. Ale jesli silnik jest zimny? To moze dobrze ze podgrzewa, zanim przeciez sie przegrzeje, to musi troche minac, a wtedy juz powinna wskoczyc temperatura plynu chlodzacego? Chyba ze pogrzewa sie znacznie szybciej niz mysle...
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zbyt uboga mieszanka przy zimnym silniku , może spowodować nie spalenie się jej prawidlowo (z opuźnieniem_) a co za tym idzie - spala się nad tłokiem oraz w kolektorze wydechowym - wypalając niepotrzebnie zawory.
Poza tym silnik jest słlabszy i kierowca musi mocniej depnąć pedal gazu - zwiększając ilość mieszanki w dolocie .
Silnik grzeje się mocniej , może nastąpiś wystrzał w dolot , istnieje większe prawdopodobieństwo zapieczenia się wtrysków , przedwczesna śmierć sondy lambda , nie wspomnę o smrodzie za samochodem
Poza tym silnik jest słlabszy i kierowca musi mocniej depnąć pedal gazu - zwiększając ilość mieszanki w dolocie .
Silnik grzeje się mocniej , może nastąpiś wystrzał w dolot , istnieje większe prawdopodobieństwo zapieczenia się wtrysków , przedwczesna śmierć sondy lambda , nie wspomnę o smrodzie za samochodem

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
bezpiecznie sekwencja,ale da się 2 generacji włożyć,tyle że musi być to super założone i wyregulowane.jakość montażu tyczy się sekwencji jak i 2 generacji. Niestety większość kiepsko zakłada i jeszcze gorzej reguluje.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
new90, to nie chodzi tylko o spalanie a raczej o mozliwość załatwienia silnika przez pseudofachowców. I to niezależnie od rodzaju instalacji. A jak masz plastikowy kolektor to zamiast liczyć że na II generacji nie będzie żadnego strzału lepiej poszukaj sekwencji. Bez pieczniej 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tak,ale musi byc dobrze zalozona sekwencja z dobrze dobranymi elementami przez kogos kto sie na tym dobrze zna. Inaczej,to z taka sekwencja moze byc troche problemow (wlacznie z mocnym rozjezdzaniem sie map benzyny). Poza tym sekwencja to ciut wieksza ingerencja w dolot silnika,i nie kazda firma to dobrze robi. No i do sekwencji trzeba miec prace na benzynie w 100% dobra.Yagr pisze:lepiej poszukaj sekwencji
spalanie wcale nie jest mniejsze na sekwencji, jest nawet gorzej,bo w sekwencji nie warto oszczedzac na szybkim przelaczaniu zimnego silnika na gaz,bo wtryskiwacze dostaja niezle po gumkach

Istnieje tez wieksza szansa na awarie gazu jak jest sekwencja (wiecej elektroniki i skomplikowanie ukladu,to zawsze wiekszy problem). A jak padnie sterowanie benzyna,to na gazie tez sie nie pojezdzi (kolejna wada).
Aha i niech nikt nie mowi ze gaz na sekwencji nie strzela, strzela i to bardzo mocno jak cos jest nie tak ze skladem lub zaplonem (u mnie w cabrio troche z niewiadomego powodu mi strzelala przy niskich obrotach i duzym obciazeniu,ale juz przestalo

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11774
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
II generacja wystarczy, byleby mieszanka nie byla za uboga a w kolektorze byly zamontowane takie zaworki upustowe na wypadek wystrzalu no i koniecznie filtry, swiece i przewody w dobrym stanie i nie powinno byc problemu
a z tego co widze http://allegro.pl/item1182783351_peugeo ... ssacy.html w ostatecznosci jakby jednak kolektro rozwalilo to zakup drugiego to nie jest jakis niesamowity wydatek
pamietaj o najwazniejszym - lepiej zeby auto palilo 1-2 litry wiecej gazu niz zeby mialo "oszczednie" ustawiona mieszanke bo wtedy i metalowy kolektor nic nie da bo rozwali zaraz przeplywomierz albo obudowe filtra powietrza i bedzie tak strzelac co chwile

a i jeszcze jedno - sprawdz czy masz hydrauliczne popychacze w silniku czy regulowane recznie (czesto stosowane w silnikach 8V produkcji francuskiej) - jesli regulowane recznie to wyreguluj je przed montazem LPG i pamietaj o regularnym sprawdzaniu i regulowaniu
a z tego co widze http://allegro.pl/item1182783351_peugeo ... ssacy.html w ostatecznosci jakby jednak kolektro rozwalilo to zakup drugiego to nie jest jakis niesamowity wydatek
pamietaj o najwazniejszym - lepiej zeby auto palilo 1-2 litry wiecej gazu niz zeby mialo "oszczednie" ustawiona mieszanke bo wtedy i metalowy kolektor nic nie da bo rozwali zaraz przeplywomierz albo obudowe filtra powietrza i bedzie tak strzelac co chwile



a i jeszcze jedno - sprawdz czy masz hydrauliczne popychacze w silniku czy regulowane recznie (czesto stosowane w silnikach 8V produkcji francuskiej) - jesli regulowane recznie to wyreguluj je przed montazem LPG i pamietaj o regularnym sprawdzaniu i regulowaniu