Strona 2 z 2

: 20 lis 2009, 17:50
autor: Yagr
Jamszoł, nie pisałem że na pracującym tylko ciepłym ;) Sam tak robiłem, choć się tak nie powinno robić ;)

: 20 lis 2009, 18:07
autor: Jamszoł
Yagroski ja pisałem o tym co kolega napisał
Albercik pisze:po nagrzaniu silnika temperaturę cieczy w zbiorniku wyrównawczym. tzn w momencie, jak załącza się wentylator. powinna być w zakresie 87-93 st. C.
A tu wyraźnie kolega napisał , że podczas pracy silnika a ja nie radzę trgo robić nikomu p poza tym w momencie wyłączenia silnika poziom płynu w zbiorniczku podnosi się z powodu wyłączenia sie pompy wody

: 20 lis 2009, 19:11
autor: Albercik
Jamszoł pisze:A tu wyraźnie kolega napisał , że podczas pracy silnika
wcale nie. Wystarczy nagrzać silnik, żeby włączyła się wichura, po czym zgasić silnik i wtedy mierzyć :D

Blazey - co do klimy, to tu chodziło tylko o zapowietrzenie układu. Oczywiście mogę się mylić, ale w większości aut jest oddzielna chłodnica do klimy i było tak, że jak źle odpowietrzyłem układ w marei, to powietrze zebrało się w chłodnicy klimy i klima nie chłodziła.

: 20 lis 2009, 19:18
autor: Blazey
Tylko z tego, co pamiętam, to fiaty odpowietrza się poprzez stawanie autem pod jakimś kątem, czy inne czary. Ford to robi samoczynnie.
W każdym aucie klima to osobny układ.

: 20 lis 2009, 19:19
autor: Jamszoł
Albercik pisze:że jak źle odpowietrzyłem układ w marei, to powietrze zebrało się w chłodnicy klimy i klima nie chłodziła.
Żadna klima nie ma , nie miała i raczej nie bdzie miała wspólnego układu z układem chłodzenia silnika .
Albercik, teraz to już pojechałeś po bandzie - układ klimatyzacji to osobny układ - wysoko ciśnieniowy ( ok 16 at na zimnym ) - nabity ciekłym Freonem z dodatkiem oleju i czynnika , który powoduje to , że jak masz wyciek , to w promieniach ultra fioletu - świeci na niebiesko lub zielono.
Układ chłodzacy silnik to woda + glikol + jeszcze pare dodatków .

: 20 lis 2009, 19:29
autor: Blazey
Jamszołu, ty szybko wymaż ten freon :D Teraz, zgodnie z ekotrendem, to jakiś nieszkodliwy czynnik. Bodajże oznaczany Rcośtam...
A najbliżej do siebie układy chłodzenia i klimatyzacji mają z przodu auta, kiedy to spotykają się obie chłodnice...

: 20 lis 2009, 19:52
autor: Jamszoł
Nic nie bedę kasowal - to też jest Freon :razz:

Wykipedia :
Tetrafluoroetan (nazwa kodowa: R-134a, C2H2F4) – organiczny związek chemiczny, z grupy halogenków alkilowych (freonów) fluoropochodna etanu, używana w chłodnictwie. Nie posiada potencjału ODP, natomiast właściwości termodynamiczne ma podobne do R-12.

: 20 lis 2009, 20:13
autor: Blazey
Swoją drogą, to nakombinowali z tą chemią... Bo oprócz zakazanego już R12 i wspomnianego przez ciebie R134 i R134A, jest jeszcze tego trochę... Po co?

: 21 lis 2009, 01:40
autor: Rocky
Jamszoł pisze:
Po rozgrzaniu się silnika i otwarciu się termostatu płyn powinien wlewać się do zbiorniczka wyrównawczego tym cienkim wężykiem u góry .
I w tym momencie zbiorniczek wyrównawczy robi się GORˇCY.
jeśli tam nie leci płyn , to albo jest go za mało i układ jest zapowietrzony , albo pompa nie daje pożądanego ciśnienia
Kolego po zagrzaniu się silnika zbiorniczek jest nadal chłodny. Jednak jeśli tylko załączy się wentylator chłodnicy to cienki wąż od termostatu do zbiorniczka robi się gorący i faktycznie zbiornik także robi się ciepły. A więc płyn przelatuje do zbiorniczka. Na gorącym silniku poziom płynu podnosi się o około 1cm w stosunku do zimnego silnika. Martwi mnie tylko fakt braku ciśnienia w zbiorniku. Zaraz po wyłączeniu się wiatraka moge spokojnie otworzyć korek od zbiornika mimo, że jest ciepły nic nie syczy, nie dmucha parą itp :-|

: 21 lis 2009, 03:02
autor: Albercik
Blazey pisze:Tylko z tego, co pamiętam, to fiaty odpowietrza się poprzez stawanie autem pod jakimś kątem, czy inne czary
to chyba 126p :P W normalnych fiatach takich, jak bravo, brava, czy marea - masz odpowietrzniki na przewodach płynu chłodzącego. Z tego, co wyczytałem na tym właśnie forum, to Forda trzeba odpowietrzać jakimiś cudami, jak np. stanąć pod górkę (dość ostrą), źeby odpowietrzyć nagrzewnice. To dopiero czary :P
Jamszoł pisze:Żadna klima nie ma , nie miała i raczej nie bdzie miała wspólnego układu z układem chłodzenia silnika .
Z moich informacji wynika, że w chłodnicy klimy płynie ten sam płyn chłodzący, co w układzie chłodzenia silnika. Freon krąży między sprężarką, a wymiennikiem w kabinie. Natomiast ciepło wytworzone podczas schładzania freonu jest odprowadzane zwykłym płynem chłodniczym, do chłodnicy klimy, a stamtąd trafia dalej do układu chłodzenia... Nie ukrywam, że nie jestem alfą i lancią :mrgreen: i mogę się mylić. Moja wiedza pochodzi z różnych źródeł typu internet... :P

: 21 lis 2009, 07:54
autor: Jamszoł

: 21 lis 2009, 08:09
autor: nonam
Albercik pisze:to chyba 126p
126p poza bisem nie miał chłodnicy płynu chłodzącego a co za tym idzie nie trzeba było go odpowietrzać :P