Strona 2 z 2

: 03 lis 2009, 15:44
autor: Jamszoł
No tak - ale jeśli pirścienie są zapieczone lub popękane , to za moment gładź cylindryczna dostanie po tylku.
1l oleju na 1000km jest dopuszczalne przy 16 zaworowcu a ten chyba ma 8 ? więc - 0,6loleju na 1000km to norma .
Jak dla mnie 1 l to za dużo.

: 03 lis 2009, 15:56
autor: cidzej
Jamszoł pisze:jeśli pirścienie są zapieczone lub popękane , to za moment gładź cylindryczna dostanie po tylku.
jeżeli kolega podejmie decyzje o remoncie tego silnika to moze sie tym przejac, ale jesli i tak bedzie mial zamiar wsadzic inny, mlodszy, sprawniejszy to ja bym go zajeździł :D

: 03 lis 2009, 17:30
autor: Jamszoł
cidzej pisze:ale jesli i tak bedzie mial zamiar wsadzic inny, mlodszy, sprawniejszy to ja bym go zajeździł :D
Tu się zgodzę :mrgreen: byle nie umarł 1000 km od domu :mrgreen:
No i doszliśmy do porozumienia :mrgreen: :mrgreen:
manizcc - jak doczytałeś wszystko do końca to już wiesz - zbieraj kase na inny silnik a ten co masz - dolewaj oleju i jeżdżaj do upadłego :mrgreen:

: 03 lis 2009, 18:50
autor: maniacc
Dziękuje za takie zainteresowanie tematem :)
Wymiana na większy chyba nie wchodzi w rachubę skrzynia silnik inne mocowania osprzęt , a poza tym nie wiem co z takimi np: przegubami słyszałem że 1,6 i wyżej mają już inne moja "bryczka" może nie być przygotowana na przesiadkę z 60 KM na 90KM i dodam gazu na skrzyżowaniu i coś ukręce ;) no chyba że ktoś z Was długo już na czymś takim jeździ?
Ja też nie robię z 1l/1000km tematu zalałem mineralny i ok tylko że gdzieś nie równo ten motorek pracuje i pomyślałem że może czas na "remoncik" albo coś w tym rodzaju. Jakiegoś spadku mocy nie odczuwam.
W tym tyg. podjadę do mech. od silnika i mi powie może cosik innego ma wpływ.
Uszczelniacze popychaczy były wymieniane i były ustawiane zawory z 1,5 roku temu nie dało to nic jeśli chodzi o olej. :)

: 04 lis 2009, 01:07
autor: WieSiu
Tak dużo to też przy przekładce nie musisz zmieniać. Do 1.6 jest taka sama skrzynia,przeguby i reszta.jedynie silnik z osprzętem musisz kupić i z wiązka silnika oraz komputerem,oraz trochę większą średnica tłumika.I będziesz sobie śmigał dużo przyjemniej,bo różnica na prawdę jest ogromną. Zupełnie inna technologia silnika.

: 04 lis 2009, 09:32
autor: orion
Można zrobić 1,6 na jednopunktcie, aby przeprowadzić taką operację potrzebujesz:

-silnika 1,6 razem z kolektorem wydechowym, "portkami" i puszką katalizatora, alternatorem i łapą silnika z poduszką, cewkę zapłonową pompę wody w zasadzie to z całym osprzętem poza układem wtryskowym
-kolektora ssącego od silnika 1,4, oraz musisz dorobić specjalną uszczelkę pod kolektor ssący
-kompletnego sprzęgła od 1,6
-chłodnicy z wszystkimi wężami od 1,4/1,6
-linkę gazu od 1,4
-puszkę filtra powietrza od 1,4 oraz wężyki do odmy
Do tego trochę samozaparcia i wolnego czasu i dobrych kluczy , skrzynia i przeguby oraz cała reszta zostają twoje.

Ja też wymieniałem silnik z 1,3 na 1,4 bo 1,4 jest tańszy i łatwiej go dostać gdyż jest popularniejszy , oczywiście mowa o ośmiozaworowcach, no i nie chciałem się bawić w kabelkologię z wielopunktem i odpada koszt sprzęgła bo w 1,3 i 1,4 jest takie samo.

Za pierwszym razem kupiłem silnik w ciemno i zawierzyłem jednemu takiemu :evil: :503: :612: i motor okazał się bublem , to go wywaliłem i kupiłem drugi ale przed zakupem oddzieliłem głowicę od bloku i wszystko dokładnie sobie sprawdziłem.

Generalnie mimo wszystko polecam zmianę na 1,4, a najlepiej na 1,6 8v, bo jest trochę żwawszy od 1,3 i nie robi tego wstrętnego kle, kle ,kle ;). Ja ze swojego 1,4 jestem bardzo zadowolony ma super kompresję na każdym saganku, dobrze się zbiera i jest cichy.
Decyzja należy do Ciebie ale nie polecam takiego swapa u byle jakiego mechanika bo zrobi taką rzeźbę, że na pewno się coś spartoli, najlepiej zrobić samemu jak ja i mieć pewność że jest tak jak w oryginale.
Amen :razz:

: 25 lis 2009, 21:00
autor: maniacc
Witam
To zaczerpnięte z innego forum ale dotyczy tego samego silnika (tez zdecydowałem się na mały remoncik :) :
"Odebralem wlasnie auto od mechanika. Ponizej przedstawiam Wam koszty remontu (czesci i robocizna), gdyz takich nie znalalem szukajac na naszym forum. Mysle, że wielu z Was to zainteresuje:
1. Uszczelka pod glowice - 52,00
2. Uszczelka kolektora wyd. - 25,00 (4szt)
3. Zestaw piersicieni tloka - 194,80
4. Uszczelka miski oleju - 36,22
5. Uszczelka pokrywy zaworow - 5,00
6. Uszczelniacze zaworowe - 16,90
7. Filtr oleju Motorcraft - 14,50
8. Olej 15w40 5l Ford - 69,90
9. Uszczelka korka spustu oleju - 3,00
10. Korek misy olejowej - 7,00
(Pozycje 5-10 kupowane przeze mnie w sklepie www.sklep.ford.pl - polecam)
1. Wymiana uszczelki głowicy - 320,00
2. Wymiana pierscieni tłokowych - 400,00
3. Wymiana uszczelniaczy zaworowych - 180,00
4. Sprawdzenie szczelniości głowicy - 30,00
5. Regulacja zaworów - 55,00
Bez rabatów 1410,00."

U mnie zostały wymienione tylko pierścienie no i uszczelki silnika i kosztowało mnie to 1000 zł ale nie mam tańszego mechanika pod ręką :)

: 25 lis 2009, 22:46
autor: Jamszoł
maniacc pisze:8. Olej 15w40 5l Ford - 69,90
Po takiej naprawie , trzeba go było zalać lepszym olejem .

:mrgreen: Jednak zrobiłeś tak jak mówiłem na początku - wyremontowany silnik własny - wiesz co masz a kupiony inny to jak kot we worku :mrgreen:

Przyjemnej eksploatacji i nie przeganiaj go przez jakiś czas - niech się w spokoju dotrze.

: 26 lis 2009, 20:41
autor: maniacc
Tak też pomyślałem że najlepszy własny sprawdzony
Ten olej to nie mój ja mam Mobila 10W40 taki też był oryginalnie w nim jak zaczął brać to potem był lotosik 10W40 na koniec 15W40

Ja wymieniłem tylko pierścienie i uszczelnienia silnika ciekawy jestem ile ktoś z Was pojeździł na takiej wymianie(był luz na pierścieniu 0,3 mm jest <0.15 mm)?
Może powinien zrobić coś więcej nie wiem czas pokaże na razie dotarcie po 1000 km, mam zmienić olej, a po 500 ustawić ponownie zawory.

: 27 lis 2009, 08:45
autor: tom_1612
drogo... u mnie wymiana uszczelki pod głowicą 200zł, wymiana np skrzyni biegów też 200, także na pomorzu taniej niż w Częstochowie :razz: