Można zrobić 1,6 na jednopunktcie, aby przeprowadzić taką operację potrzebujesz:
-silnika 1,6 razem z kolektorem wydechowym, "portkami" i puszką katalizatora, alternatorem i łapą silnika z poduszką, cewkę zapłonową pompę wody w zasadzie to z całym osprzętem poza układem wtryskowym
-kolektora ssącego od silnika 1,4, oraz musisz dorobić specjalną uszczelkę pod kolektor ssący
-kompletnego sprzęgła od 1,6
-chłodnicy z wszystkimi wężami od 1,4/1,6
-linkę gazu od 1,4
-puszkę filtra powietrza od 1,4 oraz wężyki do odmy
Do tego trochę samozaparcia i wolnego czasu i dobrych kluczy , skrzynia i przeguby oraz cała reszta zostają twoje.
Ja też wymieniałem silnik z 1,3 na 1,4 bo 1,4 jest tańszy i łatwiej go dostać gdyż jest popularniejszy , oczywiście mowa o ośmiozaworowcach, no i nie chciałem się bawić w kabelkologię z wielopunktem i odpada koszt sprzęgła bo w 1,3 i 1,4 jest takie samo.
Za pierwszym razem kupiłem silnik w ciemno i zawierzyłem jednemu takiemu

i motor okazał się bublem , to go wywaliłem i kupiłem drugi ale przed zakupem oddzieliłem głowicę od bloku i wszystko dokładnie sobie sprawdziłem.
Generalnie mimo wszystko polecam zmianę na 1,4, a najlepiej na 1,6 8v, bo jest trochę żwawszy od 1,3 i nie robi tego wstrętnego kle, kle ,kle

. Ja ze swojego 1,4 jestem bardzo zadowolony ma super kompresję na każdym saganku, dobrze się zbiera i jest cichy.
Decyzja należy do Ciebie ale nie polecam takiego swapa u byle jakiego mechanika bo zrobi taką rzeźbę, że na pewno się coś spartoli, najlepiej zrobić samemu jak ja i mieć pewność że jest tak jak w oryginale.
Amen
