Strona 2 z 10

: 22 maja 2005, 02:06
autor: Viking
artpaw, ustalmy kilka rzeczy. Jesli chcesz pomocy z jakims problemem, to napisz co to za problem, opisz go jak najdokladniej i wtedy mozesz oczekiwac na jakas konkretna odpowiedz. My naprawde nie wiemy jaki masz model tego escorta, czy ma gaz, czy nie, ktory to rocznik, itp itd. Druga sprawa, to zanim napiszesz jakies pytanie, to moze postaraj sie znalezc cos w archiwum, moze akurat temat byl juz przerabiany i nie trzeba bedzie walkowac go od nowa. Szkoda Twojego i naszego czasu.
No, a skoro jestes nowy tu to witamy w klubie i zapraszamy na male zapoznanie sie z poszczegolnymi dzialami, forum itp. Moze wtedy wszystko stanie sie troche latwiejsze:) Pozdrawiam.

p.s. Po zadaniu pytania, nalezy chwilke odczekac, odpowiedz na pewno w koncu sie pojawi.

: 22 maja 2005, 16:05
autor: artpaw
ok 1.6 16v benzynza kupiony w grudniu od pewnego czasu dziwnie sie zachowuje zrobiłem dziś test i mam błedy21 53 85 niecierpie warsztatów bo oni chyba myslo że ktoś jest tempy i kasują za coś czego nie robili dlatego mam pare pytań dotyczących tych błedów chciałbym sam z tym sie uporac miałem bm-ke i jakoś sobie radzilem mysłe że z tym też nie powinno być strasdznie ale tam miałem dobrą książke a do escorta mam bardzo og€lnikową.Strone znam już chyba na pamieć stat mam ten tester i jakoś mi poszło chociaż mam małe watpliwości.Dzieki nara

: 22 maja 2005, 17:29
autor: WieSiu
najlepsza ksiazka do escorta to ksiazka wydawnictwa komunikacji i łączności. Koszt tej ksiazki to ok 50zl :(

: 22 maja 2005, 19:19
autor: artpaw
no mam ale tam niema opisu błędów

[ Dodano: Nie 22 Maj, 2005 ]
ale dzięki

: 14 sty 2006, 18:54
autor: Sebastian
panowie siemka wiecie może gdzie znajde rurkę odpowietrzajacą silnik w moim escu 1,4 gaznik bo podobno mam tam syf który zamarzł i potrzebował bym go usunać :mrgreen: :mrgreen: :lol:

: 14 sty 2006, 20:16
autor: Mariusz
wychodzi z pokrywy silnika, jak staniesz przed samochodem po lewej troszke od tylu, wychodzi taki waz gumowy w rogu pokrywy, te wezyk idzie do obudowy filtra powietrza.

: 22 paź 2006, 18:47
autor: Gola
Jak wymienić pasek rozrządu przy Fordzie Escort 16V???

pasek

: 22 paź 2006, 21:06
autor: darcun4
Łooo Jezu!! Następny :mrgreen:
Wymiana paska zębatego napędu rozrządu

Wymontowanie

Podnieść samochód na podnośniku warsztatowym lub unieść przód pojazdu i ustawić na podstawkach.

Odłączyć od akumulatora przewód masy.

Otworzyć korek zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia.

Otworzyć korek spustu cieczy chłodzącej w dolnej części lewego zbiornika chłodnicy oraz korek spustu cieczy chłodzącej umieszczony z lewej strony kadłuba silnika w dolnej części (obok czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego) i zebrać wypływającą ciecz chłodzącą do podstawionego naczynia.

Wymontować obejmę mocowania przewodu dolotowego powietrza do osłony termicznej nad kolektorem wylotowym po odkręceniu dwóch nakrętek.

Odłączyć wtyk złącza przewodów elektrycznych od przepływomierza powietrza. Zdjąć zaczepy sprężyste i odłączyć przepływomierz od obudowy filtra powietrza oraz wyjąć przewód dolotowy powietrza.

Odłączyć od zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia elastyczny przewód prowadzący do obudowy termostatu.

Odłączyć od zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej dolny przewód elastyczny i wyjąć zbiornik wyrównawczy.

Odłączyć złącze elektryczne od włącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego.

Odłączyć elastyczne przewody hydrauliczne od pompy wspomagania układu kierowniczego i zebrać wypływający olej do podstawionego uprzednio naczynia. Zaślepić odsłonięte otwory pompy i przewodów oraz wymontować zbiornik oleju.

Odłączyć linkę pedału przyspieszenia.

Wymontować osłonę przeciwbłotną z wnęki błotnika prawego koła przedniego.

Poluzować (przez przesunięcie) napinacz paska wieloklinowego i zdjąć wieloklinowy pasek napędu osprzętu z kół pasowych.

Odkręcić cztery śruby i zdjąć koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.

Obrócić wał korbowy do położenia pokrycia się znaków ustawczych na kole pasowym wału korbowego (2, rys. 2.18) i misce olejowej. Położenie to odpowiada położeniu GMP tłoków w cylindrach nr1 i 4.

Życzę powodzenia, ale lepiej udaj się do mechaniora :lol:

: 22 paź 2006, 22:13
autor: Jamszoł
Noooo tak pisze w instrukcji. Ja nie spuszczałem żadnych płynów - odkręciłem zbiorniczki i odsunołem je na bok.
Nie odkręcałem węża dolotowego powietrza i nie zdejmowałem pokrywy zaworowej.Nie blokowałem wałków rozrządu
Wystarczy ustawić koła na znaki a jak ich nie ma to je zrobić a podczas wymiany nie przekręcać wałków rozrządu ani wału korbowego.
Po co robić sobie dodatkową robotę - chyba , że ktoś lubi się narobić.

: 22 paź 2006, 23:22
autor: MARKKO
darcun4 pisze:Łooo Jezu!! Następny
Darek Gola, to kobieta więc miej trochę wyrozumiałości pozatym nie każdy dysponuje książką serwisową i nie musi się znać na mechanice :P

: 23 paź 2006, 14:58
autor: Jamszoł
Gola - podeśle Ci coś co Ci się przyda ale na maila.

: 23 paź 2006, 16:27
autor: darcun4
MARKKO pisze:Darek Gola, to kobieta
:oops: :oops: chybam ślepy :razz:
Gola-przepraszam

: 17 lis 2006, 21:51
autor: Nynas
Witam.mam takowy problem:moj eskorcik 1.4 91 rok.z nienacka stracil ssanie i troszke warjuja obroty.myslalem ze kiepskie paliwo wlalem ale nie.zmienilem swiece,filtr pow.i nic.prosze o pomoc.dzieki. :!:

: 21 lis 2006, 20:33
autor: Nynas
witam.co moze byc przyczyna naglego zaniku ssania w 1.4 91r.

: 21 lis 2006, 20:36
autor: ARIEL
prawdopodobnie czujnik zasysanego powietrza :-|