Strona 2 z 3
: 16 wrz 2009, 18:25
autor: Jamszoł
WieSiu pisze:Przepływomierz sprawdza za pomocą tych dwóch drucikow ilość przepływającego powietrza do kolektora dolotowego
Są to druciki oporowe - komputer ma zapodane jaki opór ma drut przy jakiej temperaturze - a więc już łatwo przeliczyć (łatwo dla kompa) ile powietrza przepływa aby ostudzić drut.
: 16 wrz 2009, 21:11
autor: ifu1
Powitanie dla wszystkich,mam pytanie,w szczegolnosci do Wiesia...Moj Ess to produkt polski skladany w Plonsku 08/97r.Silnik jak wiecie1.3 Endura EFI,czz mozna podlaczyc tester prezentowany,we wczasniejszych tematach?Znalazlem gniazdo opisywane przez Wiesia,ale znalazlem tez male prostokatne gniazdo kolo kompa przy nogach pasazera,po prawej stronie-prosze o porade
: 17 wrz 2009, 02:40
autor: ifu1
Ehhh chlopaki,dalej jestem w d....ie,moze wczoraj za wczesnie go odpalilem.Dzis ta sama akcja,dopiero za trzecim razem zaskoczyl,pierwsze dwa razy,tak samo,wchodzi na wzsokie przez 3-5 sek,i gasnie,a za trzecim lapie,troche skacze ale jak juz zlapie jest ok.Odpialem waz od pompy,przy zasilaniu listwy,przed odpaleniem na wieczor,zeby zobaczyc czy paliwo podaje,podaje,po przekreceniu kluczyka paliwo leci.Nie wiem brak mi pomyslow.Po resecie kompa.odczekalem 5godz.i dalej to samo.Jak odepne na chwile czujnik polozenia przepustnicy to chwile sie wacha,ok 1 sek,alepotem komp sam sobie stabilizuje wlasne zapisane obroty.Z przeplywka,jest to samo,jak ja odepne obroty nieznacznie spadaja,na 1-2sek,a pozniej komp sam sobie je uklada.Nie wiem co robic.

: 17 wrz 2009, 08:18
autor: cidzej
sprobuj przed pierwszym odpaleniem podpapowac paliwo, tzn z 10 razy przekrecic kluczyk do zapalenia sie kontrolek ale bez zakrecenia silnika i po 2 sekundach wylacz kluczyk i tak z 10 razy a potem sprobuj zakrecic i zobacz czy odpali szybciej lub wrecz odrazu
: 17 wrz 2009, 23:06
autor: ifu1
Witam wszystkich,sprawdzilem dzis rano,przed zapaleniem zdjalem wtyzcke od przeplywki,zapalil normalnie,bez zadnzch jaj,wchodzil na obrotz,potem sie ustabilizowal na niskich,ale nie rozumiem,oprniki w przeplywce,dobre,mierzylem miernikiem,czy sam uklad w przeplywce,nie wiem.To z ta pompa jeszcze nie probowalem,sprobuje jutro.
: 17 wrz 2009, 23:12
autor: Jamszoł
Sama przepływka może być OK ale przewody do bani - trzeba by było jeszcze porobić pomiary napięć wychodzących z przepływki - ale przy samym kompie
: 17 wrz 2009, 23:46
autor: ifu1
Masz racje,ja dalem rade pomierzyc tylko napiecie na wtyczce do przeplywki-bylo 5 volt.
: 18 wrz 2009, 00:57
autor: WieSiu
w scorpio przelpywomierz zasilany jest 12V i sygnal wyjsciowy ma proporcjonalnie od ilosci zasysanego powietrza od 0,8V do 3,5V przy wlaczonym oczywiscie silniku. W escorcie powinno byc podobnie,choc przeplywomierz na pewno jest inny
: 19 wrz 2009, 00:30
autor: ifu1
Wiesiu. ja zrobilem tak...na zapalonym silniku zdjalem wtyczke od przeplywomierza i na dwoch stykach z czterech (pierwszym i ostanim) pokazalo mi nap.5 volt.Moze dasz rade gdzies zasiegnac jezyka ile faktycznie powinno byc-moze masz troche wieksze mozliwosci chocby z racji doswiadczenia.mnie juz naprawde sil brakuje,taka pierdola,a tak daje popalic.Mam go siedem lat,ale teraz to mi sie zwraca chyba to ze przez ten czas nic sie nie dzialo...pomoz prosze!
: 19 wrz 2009, 07:02
autor: cidzej
ale ludzie sa uparci. tak kombinuja i kombinuja a wystarczy kawalek manometru i juz wiadomo jakie cisnienie paliwa na pompie i na listwie wtryskowej

: 20 wrz 2009, 21:26
autor: ifu1
Powitanie dla wszystkich,zwlaszcza dla Wiesia i Jamszola.Ja wciaz z tym swoim problemem.Dorwlem opis pomiaru przeplywki a wiec do rzeczy....napiecie zasilania jest...12v,w kierunku kompa na wolnych obrotach wzchodzi mi z przeplywki 0,8 volta,wedlug opisu powinno wzchodzic 0,6 volta.Na wyzszych obrotach wszystkie pomiarysa zawyzone z tym ze nie mam obrotomierza,sprawdzalem na sluch.Ale w gornych granicach dochodza nawet do 3,5 volt.Nie bardzo moge sie zgodzic z Cidzejerm,ze to cisnisnienie na pompie albo na listwie wtrysku,bo w takim razie dlaczego po odpieciu przeplywki odpala normalnie po dlugim postoju,a z przeplywka ma problemy,chzba ze jest jakies inne wztlumaczenie.A oto opis pomiaru:
wolne obroty: 0,6V
2000obr/min: 1,1-1,2V
3000obr/min: 1,4-1,5V
3500obr/min: 1,6-1,7V
4000obr/min: 1,7-1,8V
a ponizej jak go sprawdzic:Przeplywka ma na gornej obudowie gniazda opisane ,w kolejnosci od lewej:E,D,C,pozniej jes wolne miejsce i na koncu jest A.Pomiedzy A(+),a C(-).powinno byc po przekreceniu kluczyka 12V,natomiast pomiedzy E a D,powinnismz uzyskac pomiary wyzej zamieszczone....oczywiscie po odpaleniu samochodu.Mam nadzeje ze te informacje pomoga tez innym.Prosze o wasze wzpowiedzi,co wy na to,odnosnie moich pomiarow,i usterki.
: 20 wrz 2009, 21:39
autor: Jamszoł
Te odchyłki mogą być błędem pomiarowym , bo nie są to moim zdaniem różnice , które mogą powodować co kolwiek.
Tym bardziej , jeśli dokonywałeś pomiaru jakimś multimetrem .
Gdybyś miał Voltomierz wychyłowy to wtedy pomiar będzie dokładny.
Pomiar robiłeś przy kompie czy przy przepływce ?
: 20 wrz 2009, 21:55
autor: ifu1
Pomiar robilem przy przeplywce,do podlaczen kompa nie moge sie dostac,bo jest zanitowany jednym nitem u dolu,z taka jakby metalowa oslona,ktora sie prawdopodobnie otwiera,chyba ze nieumiejetnie sie do niego dobieralem?Moze cos poradzisz?
: 20 wrz 2009, 22:04
autor: Jamszoł
Z dobraniem sie do kompa - raczej nic - nie grzebałem tam , może ktoś inny Ci podpowie.
Co do samego pomiaru jeśli przy przepływce jest ok a przewód będzie walnięty po drodze , to będziesz miał kiche - bo nie będziesz o tym wiedział , dllatego dla porównania powinno się zrobić drugi pomiar na wtyczce przy kompie.
: 20 wrz 2009, 22:09
autor: ifu1
Ale wciaz mnie zastanawia dlaczego po dlugim postoju,jak zdejme wtyczke to odpala bez niczego?