Strona 2 z 3
: 21 sie 2009, 14:50
autor: WieSiu
majbiker, wg mnie nic nadzwyzajnego z jego wysokoscia nie ma, gdyby byl ponizej linii zderzaka,to bylo by cos nie tak. Jest tylko delikatnie w prawo i moze tylko z 1-2 cm nizej. Watpie aby to mialo jakikolwiek wplyw a zapach w aucie. Jednie czepiac mozna sie tych elementow od kolektora do tlumika koncowego.
: 21 sie 2009, 15:24
autor: Yagr
majbiker, a czy dźwięk pracy silnika sie jakoś zmienił po pojawieniu się tego smrodu?
po zdrugie- czy uszczelka na grodzi silnika (ta która dolega do maski gdy ta jest zamknięta i izoluje tą komorę gdzie jest dmuchawa od komory silnika) jest na miejscu?
: 21 sie 2009, 17:49
autor: Jamszoł
Yagr, alw wtedy by mu cuchło po włączeniu nawiewu a nie po otwarciu okna.
Co do końcowego tłumika - rura wyłazi na zewnątrz - więc tam nie ma szans na zassanie smrodu z powrotem pod wóz
: 21 sie 2009, 17:51
autor: Yagr
Jurek, nie musi włączać dmuchawy - wystarczy że nie zamknie obiegu
: 21 sie 2009, 18:01
autor: majbiker
Cuchnie strasznie gdy jest otwarte okno pasażera , kierowcy mniej . Przy zamkniętych oknach -z klimą czy bez , obojętnie jak włączony nawiew jest oki .
Czy silnik inaczej pracuje ( bo ja wiem ) ?
Wieczorem podłącze diodę i zobaczymy co pokaże , od 2007r nie były czytane .
Autem robię nie małe przebiegi bo z pracy do domu mam hmmmm. pare set km.
Na autostradach spoko śmigam 180, 160 robocza prędkość , ale śmierdzi !
: 21 sie 2009, 18:02
autor: Jamszoł
Ale on ma MK7 ? - nie wiem jak jest u niego - u mnie jak wyłączę dmuchawę - obieg zamyka się elektrycznie - podczas jazdy nie ma w ogóle nadmuchu .
U niego może być podobnie.
Sprawdź połączenie przed katem - tylko droga od kolektora do kata daje smród przy otwartym oknie
: 21 sie 2009, 18:23
autor: Yagr
Jamszoł pisze:tylko droga od kolektora do kata daje smród przy otwartym oknie
też tu bym szukał w pierwszej kolejności. Wjedź na ten kanał po raz kolejny ale nie szukaj oczami nic osmolonego ale przejedź ręką przy miejscach łączeń na zapalonym silniku - jak jest "cug" to poczujesz że dmucha. Pierwsze miejsce do sprawdzenia to uszczelka przed katem

: 21 sie 2009, 18:31
autor: Jamszoł
I naj lepiej jak ktoś będzie siedział we wozie i będzie gazował silnikiem , bo nie raz - jak silnik chodzi równomiernie na wolnych obrotach , to nie widać i nie czuć a jak ktoś przygazuje , to wtedy wyłazi

: 30 sie 2009, 18:17
autor: majbiker
: 30 sie 2009, 18:26
autor: WieSiu
Tam jest taka druciana uszczelka która kupisz spokojnie w salonie forda.nie jest to duży koszt,i raczej u tłumikarza tego nie znajdziesz.
: 30 sie 2009, 18:29
autor: Yagr
dokładnie - uszczelka wygladajaca jak pierścień ze sprasowanych drutów, nie ma problemu z dostępnością. Może byc problem z odkręceniem zapieczonych śrub, ale powinieneś sobie poradzić

: 30 sie 2009, 18:36
autor: majbiker
oki dzięki . Jutro będę szukał części i mechanika , napisze co i za ile

: 30 sie 2009, 21:41
autor: Jamszoł
majbiker pisze:Jutro będę szukał części i mechanika
No wiesz ?

mechanika ? !
Zrobisz to sam , na spokojnie .
Polewasz gwint ekspelerem typu WD40 lub AC 60 - robisz przerwę na kawę i odkręcasz dwie śruby - wymieniasz uszczelkę i skręcasz spowrotem .
Przy skręcaniu starając się dokręcać oby dwie strony równo.
I to wszystko.
A jak by się urwała sruba , to odcinasz te przyspawane nakrętki i dajesz nowe śruby z nakrętkami i też jest OK.
: 30 sie 2009, 23:49
autor: majbiker
Mam tylko lewarek , ani kanału ani najazdu . To już koniec mojego urlopu i wole auto dać do mechanika i pozałatwiać resztę spraw .
Nie mając narzędzi może mi zejść z tym parę godzin .
: 01 wrz 2009, 16:36
autor: majbiker
robocizna 50 zł
,,druciak,, 12- 32zł
śruby+sprężyny+Nakrętki 38 zł