Strona 2 z 3

: 15 wrz 2009, 19:48
autor: longer1981
Jamszoł - ostatnie pytanie zadał - kupiec.


ja pytałem o co innego.

: 15 wrz 2009, 20:32
autor: Jamszoł
OK - to nie jest tak do końca z tym spuszczaniem nadmiaru ciśnnienia .

Przy wozach rajdowych i tuningowanych na rajdowe - zapłon jest przestawiany - specjalnie jest opuźniany (gdy silnik jest ba jałowych obrotach) , aby paliwo się zapalało w układzie wydechowym - tuż po wyjściu do kolektora ssącego a przed turbiną - wtedy mimo , że silnik pracuje na wolnych obrotach - turbina dostaje strzał od wybuchu paliwa i daje max obroty wtedy wlaśnie zawór ciśnienia spuszcza jego nadmiar .
stosuje się to po to , żeby silnik pomimo wolnych obrotów miał max mocy .
Popatrz na filmiki - charakterystyczny dźwięk spuszczania ciśnienia powietrza następuje zawsze przy zmianie biegów , wtedy gdy kierowca odpuszcza nogę z pedału gazu a w rurze wydechowej pojawia sie ogień i słychać wystrzały .

To tak ogólnie wytłumaczone , bez wchodzenia w konkrety.

: 15 wrz 2009, 22:02
autor: gracurulezzz
Jamszoł pisze:Turbo ma gwizdać przy wyższych obrotach od około 2000 ma być go słychać nawet o 100 m od woza .
A u mnie nie słychać nawet jak wsadzę łeb do komory silnika.

: 16 wrz 2009, 07:40
autor: Yagr
Turbo ma gwizdać przy wyższych obrotach od około 2000 ma być go słychać nawet o 100 m od woza .
to czy gwizda czy szumi zależy od konstrukcji dolotu. Im więcej załamań i nierówności między turbiną a przepustnica tym głośniej gdy ciśnienie wzrasta.

: 16 wrz 2009, 10:56
autor: WieSiu
Gracurulezzz,w Twojej wersji silnikowej nie musi byc jej prawie w ogóle słychać,bo turbina jest mniejsza niż w 90KM. U mnie w vanie prawie nie było jej słychać,trzeba było się mocno wsłuchać.widocznie te silniki tak mają.

I nie wprowadzajcie proszę kolegi w błąd,bo będzie myślał że ma coś uszkodzone i będzie się martwił.jak dobrze jeździ to nie na czym się przejmować.

: 16 wrz 2009, 21:51
autor: gracurulezzz
Wie ktoś może jak zaślepić ten zawór EGR, bo nie ma tego w opisach, a chciałbym to zrobić. Dzięki za odpowiedzi.

: 16 wrz 2009, 22:02
autor: kupiec
dobrze że przypomniałęś bo ja to zrobiłem ale na śmierć zapomniałem wstawić (komórkowych :oops: ) zdjęć. jutro postaram się wstawić. roboty nie ma zadużo. zdjąć IC i dostęp jest dobry.

: 17 wrz 2009, 21:26
autor: gracurulezzz
Ja nie mam IC. :sad:

: 17 wrz 2009, 22:01
autor: kupiec
znaczy że albo masz przesrane albo jeszcze lepszy dostep niż ja :mrgreen: fot dzisiaj nie ma bo net chodzi ja Ku..a z Łodzi aaa

: 17 wrz 2009, 22:19
autor: gracurulezzz
kupiec pisze:znaczy że albo masz przesrane albo jeszcze lepszy dostep niż ja :mrgreen: fot dzisiaj nie ma bo net chodzi ja Ku..a z Łodzi aaa

Heheh...Nie no dostęp jest super.Tylko za cholere nie wiem co z tym zrobić,ale spoko poczekam na foty.

: 19 wrz 2009, 10:35
autor: gracurulezzz
Ponawiam pytanko.Wie ktoś jak zaślepić zawór EGR?

: 19 wrz 2009, 10:45
autor: kupiec
daj mi 10 min to wstawie zdjęcie

na zdjęciu 58 zaznaczyłem na czerwono gdzie wsadziłem zaślepke.

: 19 paź 2009, 12:48
autor: gracurulezzz
Zaślepiłem ten zawór,ale w miejscu gdzie Kupiec zaznaczył na czerwono wycieka mi ta smoła z wydechu.Widać blaszka krzywa w jednym miejscu.

: 19 paź 2009, 12:51
autor: Yagr
gracurulezzz pisze:Widać blaszka krzywa w jednym miejscu.
no to wytnij z prostej albo posmaruj jakim uszczelniaczem do wydechów lub nawet silikonem wysokotemperaturowym - choć ten może się jednak wypalić - nie wiem jakie w tym miejscu temperatury są :/

: 19 paź 2009, 12:59
autor: gracurulezzz
Spoko poradzę sobie jakoś ;) Tą mam z 0.5 mm kainerowej blachy,bo tylko taką miałem.Może znajdę inną.Różnicy w jeździe nie zauważyłem żadnej,ale dobre to że autko oddycha teraz "czystym" powietrzem.