Strona 2 z 3

: 18 gru 2009, 22:47
autor: mlekolowickie
mi np. auto na mrozie trzyma nizej obroty, przewaznie bylo 1000, teraz jest z 900

: 20 gru 2009, 12:25
autor: Albercik
mlekolowickie, to masz coś nie halo, bo obroty powinny być ok 850 :P

Co do klimy Jamszoł, to sprężarka nie włączy Ci się jak jest poniżej ok. 5 st. C. Tak jest to zaprojektowane. Dlatego zimą nie odczujesz rożnicy :P Dokładnie analogiczny temat jest teraz na tapecie na BBTP. Po prostu nie ma sensu, żeby sprężarka chodziła, skoro na zewnątrz jest niższa temperatu, niż klima może zrobić.

A już totalną głupotą jest jazda na włączonej klimie + ogrzewaniu. Klima tylko schładza powietrze. Od ogrzewania jest nagrzewnica, która z klimą nie ma zbyt wiele wspólnego...

: 20 gru 2009, 12:55
autor: nonam
Albercik pisze:masz coś nie halo, bo obroty powinny być ok 850
Obroty powinny utrzymywać się w zakresie 800-1000 zdaje się, nigdzie nie jest określone że jak silnik będzie robił 10 obrotów więcej to jest coś nie tak.
Albercik pisze:sprężarka nie włączy Ci się jak jest poniżej ok. 5 st. C
Proponuję po prostu otworzyć maskę i naocznie sprawdzić czy kompresor się załączył.
Albercik pisze:głupotą jest jazda na włączonej klimie + ogrzewaniu
Kolejna rzecz do sprawdzenia, zerknij czy aby przypadkiem przy włączeniu klimy szyby nie odparują Ci szybciej niż używając samego nawiewu.

A na koniec napiszę tylko tyle, widzę Albercik że lubisz się wymądrzać, nawet w kwestiach o których zbyt wiele nie wiesz, a tłumaczenie Ci że nie masz racji (na przykładzie choćby kolegi Blazey'a) nie ma większego sensu bo wiesz lepiej. EOT.

: 20 gru 2009, 12:58
autor: Yagr
Obroty powinny utrzymywać się w zakresie 800-1000 zdaje się, nigdzie nie jest określone że jak silnik będzie robił 10 obrotów więcej to jest coś nie tak.
WKŁ: "Prędkość obrotowa biegu jałowego (nie regulowana ręcznie): 875±50obr/min." tak dla ścisłości ;) Jak najbardziej zgadzam się z nonamem ;)

: 20 gru 2009, 13:06
autor: lordpablo
ja tylko dodam, że zgadzam sie z nonamem w kwestii odparowania szyby, klima osusza ciepłe powietrze i dzięki temu szybka szybciej odparowuje

: 20 gru 2009, 13:31
autor: Jamszoł
A ja powinienem Albercikowi wyjechac jak Błażej :evil: :mrgreen:
Jeśli chce się mieć sprawną klimę , powinno się częściej j włączać zimą niż latem - po co ? ano po to , żeby szlak nie trafił sprężarki klimy .

Co do załączania klimy przy temperaturach ujemnych - Alberciku jesteś w błędzie - klima to nie lodówka i załączy się nawet przy -70 stopniach .
Nie będę już wspominal o odparowywaniu szyb i osuszaniu wnętrza samochodu - po prostu poczytaj co piszą o tym fachowcy a potem bierz udział w dyskusji .
Masz tu dwa linki - poczytaj - jeśli bedzie ci mało to mogę jeszcze wstawić 1000 linkóow na ten temat :razz:

http://www.motofakty.pl/artykul/dbaj_o_klime.html

http://www.carfocus.pl/auto,3282,klimat ... alety.html

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... 2/71107030

http://www.alpo.ig.pl/klima.html

: 20 gru 2009, 19:56
autor: kupiec
Jamszoł pisze:klima to nie lodówka
nie? :d
ja zimą to jeżdże na klimie bo wysusza powietrze.
novy w mondku ma tak że jak załączy 3 bieg na szybe (chyba tak jest, jak coś to Piotrek mnie popraw) to klima sama się złącza.
klima działa cały rok kolego. takie jest moje zdanie.

: 20 gru 2009, 20:03
autor: lordpablo
u mnie jest tak że jak mam właczony nawiew i przełączam na ogrzewanie szyby to klima też sie odpala

: 21 gru 2009, 11:21
autor: Albercik
nonam pisze:Kolejna rzecz do sprawdzenia, zerknij czy aby przypadkiem przy włączeniu klimy szyby nie odparują Ci szybciej niż używając samego nawiewu.
eh, i rozmawiaj z takim. herezje gadasz :P Auto szybciej odparuje przy włączonej klimie, bo w układzie klimatyzacji jest skraplacz, który osusza powietrze... Ale nie klima za to odpowiada :P
Yagr pisze:WKŁ: "Prędkość obrotowa biegu jałowego (nie regulowana ręcznie): 875±50obr/min." tak dla ścisłości
875+50=925. A nie 1000 :P
Jamszoł pisze:Co do załączania klimy przy temperaturach ujemnych - Alberciku jesteś w błędzie - klima to nie lodówka i załączy się nawet przy -70 stopniach .
Nawet w instrukcji (w prawdzie Opla, ale to też niemiecki wóz :P ) jest napisane, że klima (sprężarka) nie włączy się poniżej 5 st. C.

: 21 gru 2009, 11:23
autor: kupiec
Albercik pisze:Auto szybciej odparuje przy włączonej klimie, bo w układzie klimatyzacji jest skraplacz, który osusza powietrze... Ale nie klima za to odpowiada :P
to można mieć skraplacz bez klimy? czegoś nir rozumię :/

: 21 gru 2009, 11:43
autor: Albercik
kupiec pisze:to można mieć skraplacz bez klimy? czegoś nir rozumię
sorry za skrót myślowy :P Miałem na myśli to, że skraplacz działa, jak się włączy klimę przyciskiem. Ale sprężarka się nie włączy. O to mi chodziło - skraplacz działa niezależnie od sprężarki :P

: 21 gru 2009, 12:16
autor: Yagr
Albercik pisze:Miałem na myśli to, że skraplacz działa, jak się włączy klimę przyciskiem. Ale sprężarka się nie włączy. O to mi chodziło - skraplacz działa niezależnie od sprężarki :P
Albercik te twoje skróty myślowe to spore zamieszanie na forum robią :P Klimę trzeba traktować jako całość, a nie jak jeden element się nie włącza to wg. ciebie klima nie pracuje. Zadaj sobie pytanie jaka jest funkcja sprężarki klimy i czy jest ona potrzebna gdy nie schładzasz powietrza? Co powoduje że klimatyzacja chłodzi? Przecież schładzanie następuje przy rozprężaniu się gazu, który wcześniej musi być sprężony. Jeśli klimatyzacja włącza się przy ujemnych temperaturach to po co niby miała by sie uruchamiać sprężarka? Przecież nie ma co chłodzić? Ale to że sprężarka się nie włączyła wcale nie znaczy że klima nie działa.

: 21 gru 2009, 16:31
autor: Albercik
dobra. wszyscy mylimy pojęcia. klima=cały układ, klima=tylko sprężarka :P stąd to zamieszanie :P

: 26 gru 2009, 11:50
autor: Falconx
i inny - nowej generacji silnik :razz: z wyjściem na kompresor - zapewne napęd idzie od rozrządu.[/quote]

Nie - napęd idzie normalnie z paska osprzętu - kompresor wygląda tez tak samo , tylko nie ma sprzęgła a zamiast tego koło pasowe z tłumikiem drgań ( taka guma w środku ). Zawór jest umieszczony na końcu kompresora i wychodzi z niego kabelek z 1 pinem i niczym więcej się to nie rożni.

[ Dodano: Sob 26 Gru, 2009 ]
Albercik pisze:dobra. wszyscy mylimy pojęcia. klima=cały układ, klima=tylko sprężarka :P stąd to zamieszanie :P
Albercik - osuszacz służy do osuszania gazu R134a w układzie klimatyzacji , a nie do osuszania szyb :roll: .Przy rozprężaniu gazu w układzie dochodzi do różnicy temperatur i powstaje woda w niewielkich ilościach i po to jest osuszacz w układzie żeby ta woda nie dostała się do spreżarki .Przy przeglądzie klimy powinien być gaz odessany i w układ wpuszczony azot pod ciśnieniem 20 bar w celu osuszenia układu. W Oplu pewnie nie da sie włączyć klimy poniżej 5 st. ale np w BMW działa zawsze , wystarczy że włączysz obieg zamknięty i klima sama się uruchamia .
Poczytaj kolego jak działa klima w samochodzie , jakie zadania mają poszczególne elementy układu klimatyzacji i jak prawidłowo powinno sie użytkować klime , bo piszesz straszne herezje

: 26 gru 2009, 12:04
autor: WieSiu
W fordzie przy obiegu zamkniętym też będzie działać klima i dobrze wysuszy wnętrze auta. Będzie działać gdyż ciepłe powietrze z kabiny ogrzeje czujnik oblodzenia i kompresor się nie wyłączy z tego powodu jak by było przy obiegu z zewnątrz przy niskiej temperaturze.