Strona 2 z 2

: 01 lip 2009, 08:13
autor: bielu
na koniec swojej bytnosci na tym forum chciałbym tylko zaznaczyć ze nie napisałem nigdzie nawet pół słowem ze wymiana rolki i paska jest nieprofesjonalna..ale prosze bardzo doklejajcie mi co chcecie

: 01 lip 2009, 08:47
autor: WieSiu
Bielu,nie denerwuj się :) nie mieli się czego przyczepic. Nikt Cie stad nie wyrzuca. A jak wymieniles wiecej niz oni to dobrze,bo widac ze bardziej zalezy Ci na swietym spokoju w czasie np.dalszych podrozy.

: 01 lip 2009, 10:25
autor: Yagr
bielu pisze:na koniec swojej bytnosci na tym forum
a co się stało? sprzedajesz escorta i wynosisz się na inne forum? Czy też to wynik tego że poczułeś się urażony? Czym? Tym że wg. większości chłopaków przepłaciłeś za rozrząd w 1,4? Tu się nie ma co obrażać, następnym razem będziesz wiedział jak to wygląda a i tak zrobisz i zapłacisz ile chcesz ;) Co innego TD.... tu już taka operacja jest dużo bardziej skomplikowana ;)

: 01 lip 2009, 12:17
autor: gracurulezzz
Yagr pisze: Co innego TD.... tu już taka operacja jest dużo bardziej skomplikowana ;)
Nawet nie mów.....I dużo więcej pracy i dużo większe koszta.Dobrze że człowiek pracuje w obróbce metali,bo samemu sobie trzpienie ustawcze wytoczyłem.

: 04 sie 2009, 22:59
autor: marcin880
Witam
widzę ze ford to bardzo skomplikowane zwierzę.
Moja bestyjka tez lubi dac popalić.
Wymieniłem właśnie pompę wtryskową i nie mogę ustawić rozrządu w moim dieselku.
Jak juz jest ok i odpalam, chodzi w miare równo ale przy wysokich obrotach cos jest nie tak.
I tak od nowa. Co to może być? :roll: :roll: :roll:

: 04 sie 2009, 23:07
autor: kupiec
radze wizyte u mechanika. wymieniałeś pompe ale czy sam? jeżeli sam to wiedz o tym że wystarczy pare milimetrów przestawić pompe i przestawia ci się "wszystko".
rozrząd też wystraczy o jeden ząbek i albo dobrze odpala ale dużo spala paliwka albo żle odpala ale mało spala.
diesle to kłopotliwe silniczki ale mają jedną zalete: NIE SZARPIˇ I NIE MULˇ :d

: 04 sie 2009, 23:14
autor: Jamszoł
Nie wiem jak ustawiałeś tą pompę?

Tak jest w instrukcji :

Zamontowanie i ustawianie pompy wtryskowej

Uwaga. W przypadku montowania nowej pompy wtryskowej zaleca się napełnić ją olejem napędowym, aby ułatwić późniejsze uruchomienie silnika.

Ustawić pompę wtryskową na silniku i dokręcić trzy śruby Torx mocowania jej kołnierza.

Sprawdzić prawidłowość położenia wału korbowego (GMP tłoka 1. cylindra).

Obrócić wałek pompy do położenia ustawczego (możliwość włożenia trzpienia ustawczego w kołnierz pompy), założyć koło zębate napędu pompy, włożyć sworzeń ustawczy w otwór koła zębatego pompy i dokręcić właściwym momentem trzy śruby mocowania koła (trzpień ustawszy powinien znajdować się w środku podłużnego otworu określającego zakres regulacji).

Założyć pasek zębaty napędu pompy wtryskowej; zwrócić uwagę, aby strona ciągnąca paska była napięta.

Poluzować śruby napinacza, aby oparł się on o pasek zębaty oraz poluzować śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej.

Sprawdzić, czy pasek został prawidłowo naciągnięty i dokręcić śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej oraz śruby mocowania napinacza.

Zamontować pasek zębaty napędu rozrządu (patrz odpowiedni opis).

Wyjąć trzy trzpienie ustawcze.

Obrócić wał korbowy o dwa pełne obroty w kierunku jego obrotu podczas pracy silnika.

Ustawić wał korbowy w GMP tłoka w cylindrze nr1, wykorzystując trzpień ustawczy wału korbowego.

Umieścić trzpienie ustawcze w kołach zębatych wału rozrządu i pompy wtryskowej. W razie niemożności prawidłowego umieszczenia obu tych trzpieni należy powtórzyć regulację ustawienia rozrządu.

Uwaga. Trzpień ustawczy koła zębatego pompy wtryskowej powinien swobodnie wchodzić w otwór i w szczelinę w głąb pompy, aż do końca jego długości. W razie niemożności wsunięcia tego trzpienia należy poluzować śruby mocowania koła zębatego pompy i obrócić pompę wtryskową do położenia, w którym będzie możliwe wprowadzenie trzpienia ustawczego w głąb kołnierza pompy wtryskowej.

Odkręcić o pół obrotu śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej i napinacza paska zębatego.

Nacisnąć i zwolnić pasmo paska zębatego po stronie przeciwnej do napinacza i dokręcić poluzowane śruby.

Wyjąć trzpienie ustawcze, założyć korek do otworu trzpienia ustawczego w kadłubie silnika.

Zamontować tylny wspornik pompy wtryskowej.