Strona 2 z 3

: 22 cze 2009, 19:22
autor: WieSiu
Blazey, przeciez ja mowie caly czas o oporniku wentylatora od ukladu chlodzenia, tego z przodu auta :D Chyba nikt nie pisze tutaj o wentylatorze nawiewu do kabiny !

Kupilem uzywany opornik, nigdzie nie ma nowych do Pumy,bo przestali produkowac. Kupilem inny,taki bez obudowy metalowej (siatki) i z opornikiem zalanym ceramika, kostka taka sama, mocowanie to samo, z tym ze od Fiesty.

To normalne ze po 15 sekundach pracy ten opornik mocno sie nagrzewa ?

: 22 cze 2009, 19:46
autor: Blazey
A ten ze zdjęć, z tą pordzewiałą blaszką to od czego niby jest? Ale podłączaj do wentylatora chłodnicy, podłączaj. Tylko jak załączysz, to leć po gaśnicę...

: 22 cze 2009, 19:51
autor: WieSiu
Blazey, tak jak w tytule tego watku, jest z wentylatora chlodnicy, ten nowy ktorego kupilem jest prawie taki sam, o tym samym oporze i tez byl wyciagniety przy mnie z obudowy wentylatora chlodnicy !

: 22 cze 2009, 20:00
autor: gawron
WieSiu, a gaśnice kupiłeś? :grin:

: 22 cze 2009, 20:07
autor: WieSiu
gdzies lata w bagazniku :P

: 22 cze 2009, 20:19
autor: gawron
WieSiu pisze:gdzies lata w bagazniku :P
I data przeglądu gaśnicy luty 1995 rok pewnie ;)

: 22 cze 2009, 20:42
autor: Megi
gawron pisze:I data przeglądu gaśnicy luty 1995 rok pewnie ;)
no weź mnie nie strasz :P ja nawet nie wiem gdzie ona jest

: 22 cze 2009, 20:53
autor: Jamszoł
Jaką oporność ma mieć ta opornica ?
Wiesiu - to ma się grzać przecież coś z nadmiarem prądu musi się stać - tutaj zamieniane jest na ciepło.
Blazey - jak ma się ta opornica od wentylatora - do opornicy przy przyrządzie do badania aku pod obciążeniem ?
Poza tym wydaje mi się , że to może być każda inna opornica , która oczywiście się nie przepali - byle by zbiła dostatecznie napięcie dochodzące do wentylatora - choć by taka od starego Webasta . Tak mi się wydaje.

: 22 cze 2009, 21:08
autor: Mikosz
gawron pisze::P
I data przeglądu gaśnicy luty 1995 rok pewnie ;)
A ja na spocie mu poleciłem przegląd gaśnicy za 5 zeta co roku :P

: 22 cze 2009, 21:29
autor: Blazey
A moc tracona na elemencie, to pies ją trącał?
To ze zdjęcia, to opornica wentylatora NAWIEWU. Opornica wentylatora chłodnicy jest cylindrycznego kształtu.
Skąd wymontowałeś tą z blaszką? Nie przypadkiem z kanału nawiewu?
I jest większej mocy.
A do opornicy do badani akumulatora to ma si ę już całkiem słabo. Wystarczy spojrzeć na ten kawałek blachy wygięty w szlaczek. Tam przez chwilę płynie na prawdę spory prąd.
Sprawdź sobie jeden z drugim jakiej wartości są bezpieczniki, jakiej mocy są poszczególne silniki i jakie prądy tam płyną.
Podstawowe wzory się kłaniają!!!
P = U x I
P - moc
U - napięcie
I - prąd

: 22 cze 2009, 21:36
autor: Jamszoł
Wystarczyło mi napisać , że ta od opornicy do badania aku nie pasuje aaa
Co do wzoru i danych - znam U - 12V
Reszty nie. :razz:

: 22 cze 2009, 21:36
autor: WieSiu
Testowałem ją na ciepłym silniku i w włączona klima przez parę minut. Nic do okola niej się nie grzeje, bo wygląda na to że miejsce jej montażu jest takie że gdy wentylator działa chłodzi przy okazji opornice. A ja badałem ją wcześniej organoleptycznie gdy była wpieta z dala od wentylatora. Zresztą grzac się musi, bo gdzieś ta strata musi się wydzielić :) opór jest taki sam jak w starej opornicy więc jest wszystko ok.

: 22 cze 2009, 21:38
autor: Jamszoł
WieSiu pisze:opór jest taki sam jak w starej opornicy więc jest wszystko ok.
No to napisz jaki bo od Blazeya się nie dowiem ?
A ja sobie skołuje w pracy - jakiś samochód się zepsuje przy okazji :mrgreen:

: 22 cze 2009, 21:46
autor: WieSiu
0,69 Ohma.

Blazey, MYLISZ SIE I TO BARDZO !!! ja takiej opornicy nie wymyslilem, tylko tworca Forda. Taka jest i tyle, nawet tutaj masz taka jak moja stara opornica ,ale z inna kostka http://ford.sklep.pl/pl,product,321064, ... ,ford.html

A od nawiewu moze jest i taka sama,ale z pewnoscia na mniejszy prad i ma wiecej wyprowadzen, bo obsluguje kilka biegow, u mnie tylko wejscie wy wyjscie pradu (w sumie 2 kabelki) :P

: 22 cze 2009, 21:46
autor: Blazey
:WieSiu - w aucie są dwa wentylatory: chłodnicy i nawiewu.
1. Który wentylator testowałeś?
2. Na której opornicy?
3. Gdzie jest ta opornica zamontowana?
4. Jak to masz podłączone?

:Jamszoł - nie znam wartości oporów tych rezystorów. Są dość małe. Nie przekraczają raczej 1.5 oma i nawet ciężko to zmierzyć. Więc trzeba by chyba do jakiejś książki zajrzeć...
I czy ty chcesz z takiego oporu zrobić rezystor do pomiaru akumulatora? To już lepiej kup sobie jakiś bocznik pomiarowy o ustalonej wartości i mierz na nim (przy dużych prądach nie mierzy się bezpośrednio poprzez wpięcie miernika, tylko pośrednio poprzez pomiar spadku napięcia na elemencie bocznikowym i z tego wylicza prąd).