Blazey, przeciez ja mowie caly czas o oporniku wentylatora od ukladu chlodzenia, tego z przodu auta Chyba nikt nie pisze tutaj o wentylatorze nawiewu do kabiny !
Kupilem uzywany opornik, nigdzie nie ma nowych do Pumy,bo przestali produkowac. Kupilem inny,taki bez obudowy metalowej (siatki) i z opornikiem zalanym ceramika, kostka taka sama, mocowanie to samo, z tym ze od Fiesty.
To normalne ze po 15 sekundach pracy ten opornik mocno sie nagrzewa ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
A ten ze zdjęć, z tą pordzewiałą blaszką to od czego niby jest? Ale podłączaj do wentylatora chłodnicy, podłączaj. Tylko jak załączysz, to leć po gaśnicę...
Blazey, tak jak w tytule tego watku, jest z wentylatora chlodnicy, ten nowy ktorego kupilem jest prawie taki sam, o tym samym oporze i tez byl wyciagniety przy mnie z obudowy wentylatora chlodnicy !
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Jaką oporność ma mieć ta opornica ?
Wiesiu - to ma się grzać przecież coś z nadmiarem prądu musi się stać - tutaj zamieniane jest na ciepło.
Blazey - jak ma się ta opornica od wentylatora - do opornicy przy przyrządzie do badania aku pod obciążeniem ?
Poza tym wydaje mi się , że to może być każda inna opornica , która oczywiście się nie przepali - byle by zbiła dostatecznie napięcie dochodzące do wentylatora - choć by taka od starego Webasta . Tak mi się wydaje.
A moc tracona na elemencie, to pies ją trącał?
To ze zdjęcia, to opornica wentylatora NAWIEWU. Opornica wentylatora chłodnicy jest cylindrycznego kształtu.
Skąd wymontowałeś tą z blaszką? Nie przypadkiem z kanału nawiewu?
I jest większej mocy.
A do opornicy do badani akumulatora to ma si ę już całkiem słabo. Wystarczy spojrzeć na ten kawałek blachy wygięty w szlaczek. Tam przez chwilę płynie na prawdę spory prąd.
Sprawdź sobie jeden z drugim jakiej wartości są bezpieczniki, jakiej mocy są poszczególne silniki i jakie prądy tam płyną.
Podstawowe wzory się kłaniają!!!
P = U x I
P - moc
U - napięcie
I - prąd
Testowałem ją na ciepłym silniku i w włączona klima przez parę minut. Nic do okola niej się nie grzeje, bo wygląda na to że miejsce jej montażu jest takie że gdy wentylator działa chłodzi przy okazji opornice. A ja badałem ją wcześniej organoleptycznie gdy była wpieta z dala od wentylatora. Zresztą grzac się musi, bo gdzieś ta strata musi się wydzielić opór jest taki sam jak w starej opornicy więc jest wszystko ok.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Blazey, MYLISZ SIE I TO BARDZO !!! ja takiej opornicy nie wymyslilem, tylko tworca Forda. Taka jest i tyle, nawet tutaj masz taka jak moja stara opornica ,ale z inna kostka http://ford.sklep.pl/pl,product,321064, ... ,ford.html
A od nawiewu moze jest i taka sama,ale z pewnoscia na mniejszy prad i ma wiecej wyprowadzen, bo obsluguje kilka biegow, u mnie tylko wejscie wy wyjscie pradu (w sumie 2 kabelki)
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 21:48 przez WieSiu, łącznie zmieniany 2 razy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
:WieSiu - w aucie są dwa wentylatory: chłodnicy i nawiewu.
1. Który wentylator testowałeś?
2. Na której opornicy?
3. Gdzie jest ta opornica zamontowana?
4. Jak to masz podłączone?
:Jamszoł - nie znam wartości oporów tych rezystorów. Są dość małe. Nie przekraczają raczej 1.5 oma i nawet ciężko to zmierzyć. Więc trzeba by chyba do jakiejś książki zajrzeć...
I czy ty chcesz z takiego oporu zrobić rezystor do pomiaru akumulatora? To już lepiej kup sobie jakiś bocznik pomiarowy o ustalonej wartości i mierz na nim (przy dużych prądach nie mierzy się bezpośrednio poprzez wpięcie miernika, tylko pośrednio poprzez pomiar spadku napięcia na elemencie bocznikowym i z tego wylicza prąd).