Strona 2 z 2

: 18 maja 2009, 15:27
autor: mikruss
zwyklym autem wg mnie nie warto ale np jak kolega ma vectre 2.0 8V ktora killuje pomodzone v6 na ok 200 PS, to jak tam wleje zwykle 95 to nie jedzie i sie strasznie grzeje.
Ogólnie jak sie wsadzi ostre walki do silnika to trzeba juz tankowac lepsze paliwko aby wyeliminowac stukowe ;)

: 18 maja 2009, 18:31
autor: jakobs72
A jak to się wszystko ma do diesla ? Tankował ktoś coś podobnego do V-power do diesla ? Jak ze spalaniem, z mocą ? Można w naszych silnikach stosować wzbogacony olej napędowy ?

: 18 maja 2009, 19:01
autor: kupiec
ja tankuje na BP ON ulitimate czy jak się to pisze i na SHELLu Vpower i powiem tak:
silnik pracuje lepiej i spalanie na trasie jest mniejsze. a jak wyprzedzam i redukcje na 4 dam przy 120 to ciągnie pieknie.

: 18 maja 2009, 19:43
autor: novy
My zalewamy karzełka na BP Ultimate 98 i czuc trochę różnicy w stosunku do 95, troszkę żywszy jest silniczek i na trasie troszkę mniej łyka :cool:

: 18 maja 2009, 19:45
autor: Ven
Jeśli chodzi o silniki diesla to powiem tylko co mój ojciec powtarza (jeżdzi chyba 6 rok, Daewoo Musso z 2.9 TDI) : 'zwykly ON to rzepak, na rzepaku to nie jest jazda' dlatego tankuje tylko paliwa premium - BP Ultimate, Shell VPower, i jak musi - Verva.

Jezdzilem tym autem wiele razy i roznica in plus jest widoczna golym okiem zarowno pod wzgledem parametrow jazdy jak i spalania. :smile:

Takze dla silnikow diesla sprawa jest oczywista.

: 08 cze 2009, 13:43
autor: walet90
Witam. Mam takie troszkę głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi.. :D Czy jak zaleję PB98 i nie wyjmę zworki to czy może to objawić spalaniem stukowym. ?

: 08 cze 2009, 13:54
autor: Yagr
walet90, nie w twoim silniku o standardowym stopnia sprężania, zwłaszcza że wyższa liczba oktanowa zmniejsza ryzyko spalania stukowego a nie zwiększa

: 08 cze 2009, 13:59
autor: walet90
No chyba, że tak ;) A czy ta zworka fachowo nazywa się selektor oktanowy?

: 08 cze 2009, 14:34
autor: Yagr
fachowo po "polskiemu" to korektor liczby oktanowej paliwa, co już w tym temacie napisano ;)
ale nie wykluczam że ktoś sobie tak przełożył ichniejszą terminologię ;)

: 08 cze 2009, 14:42
autor: walet90
Wg. programu "Vivid WorkshopData ATI" mój escorcik coś takiego posiada. ;) Jeśli to nie jest spalanie stukowe to coś mi w głowicy piardło.

: 08 cze 2009, 15:15
autor: cidzej
jak cos ci rzęźi lub stuka to mozliwe ze albo popychacz albo masz zawor be :/

: 08 cze 2009, 16:38
autor: walet90
Po wymianie panewek korbowodowych zaczęło coś stukać w głowicy :(