Strona 2 z 2
: 21 kwie 2009, 18:00
autor: kupiec
Blazey pisze:Udaj się z akumulatorem do sklepu handlującego rzeczonymi. Oni na pewno mają tam urządzenie probiercze do mierzenia akumulatorów pod obciążeniem (dwie sondy, wielgachny rezystor i miernik). Poproś o zmierzenie.
w Tychach takie sprawdzenie kosztuje 5 zł. warto to zrobić. gość ma grzałke czy jak to tam się nazywa i komputer do akuma. ja to zrobiłem zimą i wyszło że prąd rozruchowy miałem 520 a miało być 680. kupiłem nowy akuś

: 21 kwie 2009, 18:10
autor: Jamszoł
Jeśli chcemy tylko sprawdzić , czy aku jest dobry , czy umiera , to używamy tego miernika
http://www.merazet.pl/pdf/katalog/436.pdf
Oczywiście jeśli chcemy obadać więcej aku , to oczywiście , prąd rozruchowy przyda się pomierzyć .
Nie jestem fachowcem , ale z tego co pamiętam , to na aku prąd rozruchowy podawany jest dla temperatury chyba -15 czy -18 więc pomiar w temperaturze innej od tej co podałem - nie będzie adekwatny do tego co dany aku może.
A tu inne testery
http://www.autonarzedzia.com.pl/strony/6.php
: 21 kwie 2009, 18:44
autor: Blazey
Toś mnie zastrzelił teraz z tą temperaturą! Standardową temperaturą odniesienia jest zazwyczaj 20 stopni lub coś koło tego. Ale wiadomo, że przy tak niskich temperaturach, jakie podałeś, akumulator traci nawet 50% swoich możliwości. I pomiar dla nich ma sens. Choć wątpię by nawet spece, wyposażeni w sprzęt z linków, chłodzili akumulatory do pomiarów.
: 21 kwie 2009, 18:58
autor: Jamszoł
Tak kiedyś słyszałem w telewizji ale nie weryfikowałem tych informacji.
: 22 kwie 2009, 14:22
autor: Gelo-LBN
Sprawdzałem dzisiaj napięcie na akumulatorze, przy rozgrzanym silniku i włączonych kilku odbiornikach prądu i wyszło 13,7 - 13,9 V więc chyba trochę za mało.
Mam teraz kilka innych napraw nie cierpiących zwłoki, a co chwila dochodzi kolejna, więc jak już się z tym uporam, to zajmę się poprawą ładowania wg opisu z forum
: 22 kwie 2009, 14:27
autor: kupiec
Gelo-LBN pisze:włączonych kilku odbiornikach prądu i wyszło 13,7 - 13,9 V
ja mam tyle i mam diesla i normalnie zime przejeździłem więc to nie to.
wg mnie oczywiście
: 22 kwie 2009, 14:32
autor: Yagr
kupiec pisze:
ja mam tyle i mam diesla i normalnie zime przejeździłem więc to nie to. wg mnie oczywiście
też tak uważam - powinno być 13,8 do 14,2 i w tym przedziale
Gelo-LBN, mniej więcej się mieścisz.
: 22 kwie 2009, 15:05
autor: Gelo-LBN
Jest jedna rzecz. Ostatnio coś strasznie mi się tłukło z tyłu, jak by bagażnik był niedomknięty, myślałem, że to półka, albo graty w bagażniku, a dzisiaj zauważyłem, że ta rączka do której zaczepia się zamek klapy jest poluzowana, tak, że na końcówkach śrób się trzymała, a klapa po zamknięciu miała ze 2-3 cm luzu. W związku z tym, że tak jak pisał wcześniej Blazey, lampka w bagażniku wyłączana jest pod wpływem nacisku, moim zdaniem pewnie nie została wyłączona i świeciła całą noc
Narazie po naładowaniu aku wszystko jest ok
Dzięki wszystkim za pomoc
: 22 kwie 2009, 15:08
autor: Yagr
Gelo-LBN pisze:lampka w bagażniku wyłączana jest pod wpływem nacisku, moim zdaniem pewnie nie została wyłączona i świeciła całą noc
tak pewnie było

zamocuj sobie dobrze ten zamek żeby ci się przygoda nie powtórzyła
