Strona 2 z 4
: 23 lut 2009, 21:29
autor: Jamszoł
yyyyyy pięknie nawet rezerwa jest ciekawe czy Działa
Dziala - jak masz pompe paliwa z pływakiem , który ma wyjście na rezerwe , jak nie to musisz dokupić jeszcze inny pływak.
: 23 lut 2009, 21:32
autor: lostlast
Jamszoł pisze:tat:
yyyyyy pięknie nawet rezerwa jest ciekawe czy Działa
Dziala - jak masz pompe paliwa z pływakiem , który ma wyjście na rezerwe , jak nie to musisz dokupić jeszcze inny pływak.
tzn opis dawaj
Zegary o których piszecie(te z elektronicznym licznikiem) da rade podłaczyć do escorta z 97r. Wszystkie potrzebne czujniki sa i prawie wszystkie sygnały sa doprowadzone do starych zegarów. brakuje tylko sygnału z czujnika VSS(4pin w ECU) . Jedynie nie mam pojecia jak podłaczyc wskaźnik temperatury, bo ten sterowany jest z ECU a nie z czujnika , tak jak stare zegary.
pasuja zegary od pumy, fiesty i escorta.
Aha, jest inna wtyczka(jedna 32pinowa, dwurzedowa)
wedle tego co tu ktos napisal to moj jest 97 roku tzn m a wrzysko ciekawe
: 23 lut 2009, 21:38
autor: Jamszoł
a skąd ja ci wezme opis ?
Ja w moim 96 nie mam kontrolki od rezerwy czyli jeśli bym chcial podłączyć te zegary to musiał bym kupić pływak , który ma wyjście na kontrolkę.
Wiadaom , że nie wszystkie Esy mają kontrolki rezerwy.
Może u Ciebie jest u mnie nie ma

: 23 lut 2009, 21:44
autor: kvazi555
Mrowa pisze:podobno opis jest na FCP ale znalesc nie moge
a co to jest to FCP? Fabia Club Polska czy Forum Ciepłowników Polskich cczy moze Sklep FCP: muzyka z Japonii

: 23 lut 2009, 21:47
autor: Mrowa
: 23 lut 2009, 21:57
autor: lostlast
nowa lektura
cza sprawdzic co oni tam pisza o mk7
i troche wiedzy im skrasc
a
temat zamieszczony na niemiecki forum
ciekawe co oni powiedza na te licznik albo mnie wysmieja

: 23 lut 2009, 22:21
autor: leszek
Poszukajcie dobrze. Na FCP jest opis z podlaczeniem pinów na kostce.
poszukajcie dobrze
niestety linku do obcego forum bez pozwolenia (praw do opisu) dawać NIE WOLNO !!!
: 23 lut 2009, 23:25
autor: lostlast
oto i on
załozenia :
C 3006 wtyczka biała od starych zegarów
C 3007 wtyczka niebieska od starych zegarów
C44 32-pinowa wtyczka od "nowych zegarów.
Opis dotyczy tej wtyczki
1 - zasilanie z przed stacyjki (np. pin 1 z 7-pinowej wtyczki od radia[pomarańczowo-czarny])
2 - pin 12 C3006 (zasilanie)
3
4
5
6
7 - pin 1 C3007 (kontrolka kierunku lewa)
8 - zasilanie (np. pin 4 z 7 pinowej wtyczki od radia[pomarańczowo-czarny, ale dwa razy cieńszy niz przy pinie 1])
9
10 - pin7 C3007 (ładowanie kontrolka)
11 - pin 10 C3007 (kontrolka oleju)
12 - pin 8 C3006 (kontrolka ręcznego)
13 - pin 9 C3006 (kontrolka ABS)
14
15
16 - pin 6 C3007 (kontrolka poduszek)
17 - pin 9 C3007 masa
18 - do czujnika VSS lub pin 4 ECU
19
20
21 - pin 8 C3007 (obrotomierz)
22 - zasilanie (np. pin 3 z 7 pinowej wtyczki od radia [zólto szary lub zólto zielony)
23 - masa
24 - pin 6 C3006 (czujnik poziomu paliwa)
25 - pin 7 C3006 (czujnik tempeartury silnika)
26 - masa
27 - masa
28 - masa
29 - pin 2 C3007 (kontrolka kierunku prawego)
30 - pin 11 C3006 (kontrolka długich)
31 - pin 3 C 3007 (kontrolka otwartych drzwi)
32 - kontrolka swiec zarowych
jak ktos zrobić coś z tego to niech zrobi foto relacje ja nie elektryk
: 24 lut 2009, 00:32
autor: Blazey
Osobiście nie zrobiłbym tego w swoim aucie. Według mnie to za duża rzeźba w instalacji elektrycznej. Jeszcze żeby w komplecie z tym zegarem elektronicznym dodawali wtyczkę do niego, to pół biedy. A tak, to trzeba robić totalną rozpiedziuchę w kablach i złączach. Nie twierdzę, że jest to niemożliwe, bo ludzie to robią. Tylko przydała by się do tego pełna dokumentacja do pinów tego elektronicznego licznika (bo ten stary jest prosty i do rozgryzienia w 4 minuty). Jedyne co fajne w tym nowym liczniku, to test wskaźników.
W którym roku wprowadzili te zegary jako seryjne w escortach?
: 24 lut 2009, 12:48
autor: kvazi555
Blazey, to chyba tylko tak skomplikowanie wyglada
lostlast, a co zrobic z linka od predkosciomierza?:P
: 24 lut 2009, 22:22
autor: Koyot
kvazi555 pisze:lostlast, tak licznik bedzie pasowal do wersji tradycyjnej z "manualnym" icznikiem kilometrow. Ponadto ten iicznik o ile sie nie mysle posiada kilkanasie ciekawych funkcji takiech jak rzeczy, temperatury napięcie, ilość wahy w baku, prędkość średnią, obroty cyrowo, kody błędów i jeszcze ine bajery.
Niech mi ktoś powie jak mogę te wszystkie funkcje włączyć??? Mam ten licznik w escorciku fabrycznie założony i pierwszy raz słyszę, że on ma takie bajery

: 24 lut 2009, 22:47
autor: Mrowa
napewno jest jakis magiczny guziczek hehe
: 24 lut 2009, 23:00
autor: Jamszoł
Czerwona gałeczka

: 24 lut 2009, 23:07
autor: Blazey
Niebieska pigułka?
Do zrobienia jest. Dobrze jakby była jeszcze w komplecie kostka do tego licznika. A tak, to co? Na stałe kabelki zalutować na pinach licznika? To nie jest trudne, bo to tylko przepinanie przewodów. Sam bym się podjął, ale nie w swoim aucie. Nie dlatego, ze źle bym to zrobił, ale nie podoba mi się taka przeróbka od strony technicznej.
PS. Prosiłbym o zrobienie zdjęć tej przeróbki. Chętnie popatrzę, jak to wyszło.
: 24 lut 2009, 23:19
autor: Mrowa
tylko jak na razie nikt sie tego nie podejmuje

ja napewno nie bo nie chce mi sie rzucac zbiornika zeby zamontowac plywak bo ja nie mam kontrolki od paliwa tylko sama wskazowke gdzies wyczytalem ze trzeba bak zrzucac zeby to zrobic albo cos myle
