Strona 2 z 11
: 03 lut 2009, 16:39
autor: RYBA
Panowie co wy robicie nie wolno smienic oleju z mineralu na polsyntetyk a tym bardziej na syntetyk. Tu chodzi o lepkosc oleju
: 03 lut 2009, 16:41
autor: Jamszoł
A kto Ci powiedział , że nie wolno ?
: 03 lut 2009, 16:53
autor: yezozwierz
Ah ci specjaliści..
To tak samo jak pod drabiną przejść nie wolno i przez próg się przywitać
A tak wogóle to wszystko się okaże za pare dni jak wymienię

czy wybuchnie na dzień dobry czy po jakimś czasie dopiero

: 03 lut 2009, 16:54
autor: Adaś
RYBA pisze:Panowie co wy robicie nie wolno smienic oleju z mineralu na polsyntetyk a tym bardziej na syntetyk. Tu chodzi o lepkosc oleju
Teraz już można... Kiedyś w dawnych czasach gdy nie było ogólnodostępnych tzw. płukanek a olej zostawial w pytke nagaru faktycznie złym pomysłem było zmieniać z minerala na syntetyk. W technikum miałem nauczycieli starej daty (sorry Jamszoł), którzy właśnie mnie tak uczyli. Ale teraz technika jak już ktoś wcześniej pisał poszła do przodu i większych przeciwskazań nie ma do przejścia z mineralnego na półsyntetyk i z półsyntetyka na pełny syntetyk. Ale oczywiście wg. mojego przekonania robić to po kolei tzn. nie przechodzic z minerala odrazu na pelny syntetyk

A yezu co do Mobil1 5w50 rally formula to na takim jezdzi lajonel i jakos specjalnie na niego nie narzekam chociaz rewelacji jakis tez nie ma

nadal na zimnym silniku zanim cisnienie oleju wzrosnie slychac stukot zaworow

: 03 lut 2009, 17:01
autor: Jamszoł
Adaś pisze:W technikum miałem nauczycieli starej daty (sorry Jamszoł), którzy właśnie mnie tak uczyli.
Sie nie gniewam
Adaś pisze:Ale teraz technika jak już ktoś wcześniej pisał poszła do przodu i większych przeciwskazań nie ma do przejścia z mineralnego na półsyntetyk i z półsyntetyka na pełny syntetyk.
To też ja pisałem i też się nie gniewam
Od 27 lat jestem mechanikiem i miałem do czynienia ze starymi olejami , które robiły nagar ( np.SLEKTOL ) a teraz oleje są inne - nie pozostałem w tej kwestii 100 lat za murzynami.
Wszystkie trzy typy olei mają prawie te same uszlachetniacze a półsyntetyk , to olej mineralny + syntetyczne dodatki .
: 03 lut 2009, 17:10
autor: Rob
Adaś pisze:A yezu co do Mobil1 5w50 rally formula to na takim jezdzi lajonel i jakos specjalnie na niego nie narzekam chociaz rewelacji jakis tez nie ma

nadal na zimnym silniku zanim cisnienie oleju wzrosnie slychac stukot zaworow
Ja jeżdze na takim oleju drugi miesiąc przeszedłem z półsytetyka Castrol'a .
Nie narzekam kontrolka gasnie momentalnie , w mrozy kręci leciutko , popychacze fakt słychac ale mniej i krócej to trwa ... a silnik żadnych wycieków nie ma i nie wybuchł ... żadnej płukanki nie robiłem .... Polecam

: 03 lut 2009, 19:18
autor: RYBA
no mowcie swoje ale ja wiem swoje. Zoabczaymy zbiegiem czasu co sie bedzie dzialo. A jezeli nie wierzycie to pocztajcie sobie specyfikacje olejow i co sie zaleca a czego nie.
yezozwierz wolabym nie widziec komentarzy takich jak napisales pod moim adresem bo jak bedziesz mial takie doswiadczenie przy samochodach jak ja to wteczas pogadamy.
Panowie robie ponad 5 lat w serwisie i wiem i wszedzie to wszyscy powtarzaja ze nie mozna mnienic oleju 15w/40 na olej o mniejszej lebkosci. Wicieraja sie walki, powstaja wycieki, i jeszcze kilka innych spraw. Jest to niepotrzebne i na wlasna prosbe wykonczenie silnika.
: 03 lut 2009, 19:36
autor: Yagr
RYBA, to może zacytujesz co się zaleca do escorta wg ciebie? I od czego to zależy? chętnie popolemizuję z tobą
skoro edytowałeś swojego posta to ja również odniose sie do tych nowości

Piszesz o 5 latach doświadczenia.. chylę czoło... ale bardziej wierzę w 27-letnie doświadczenie jamszoła, piszesz że WIESZ - z tym polemizować nie będę, jak wiesz to wiesz i już. Ale piszesz też że WSZYSCY i WSZĘDZIE mówią że nie wolno po 15W40 lać rzadszego... Otóż w tym rzecz że nie wszyscy i nie wszędzie.... Polecam poczytać coś o olejach, ale nie sprzed 35 lat ale z ostatniej dekady....
Sporo informacji jest w linkach w tym temacie
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=5815
Skoro już piszesz że nie wolno to wypada to racjonalnie wytłumaczyć, napisać dlaczego nie wolno? Kto wie, może masz rację i nas naprostujesz...
: 03 lut 2009, 19:53
autor: Jamszoł
RYBA, poczytaj sobie tu
http://www.autoflesz.pl/artykuly/28,Por ... oleju.html
A to krótki wycinek z tego opisu :
Użytkownicy wskazanych marek, jak i pozostali (nie serwisujący pojazdów w ASO) mogą stosować markowe oleje o lepkości zalecanej przez producenta, mogą też wybrać lepszy olej o niższej lepkości (zwłaszcza zimą), np. z najpopularniejszego oleju 15W-40 mogą przejść na semi-syntetyki 10W-40 albo nawet zalać silniki środkami o wyższej klasie jakości i niższej lepkości (np. z 10W-40 na 5W-40). Warunek: jednostka napędowa musi być w dobrej kondycji technicznej, aby nie doszło do jej rozszczelnienia.
: 03 lut 2009, 19:54
autor: darcun4
Znowu się zaczyna temat "Jaki olej"?

: 03 lut 2009, 19:56
autor: jaro
Jaki, jaki z pierwszego tłoczenia oczywiście

: 03 lut 2009, 20:08
autor: RYBA
nie bede sie klucil chcialem wam dobrze doradzic tak jak sie robi i to ze i nigdy nie uwierze w to ze nowe olej mozna zmieniac jak sie zywinie podoba tylko mozna teraz je mieszac. Niech kazdy robi jak uwaza.
: 03 lut 2009, 20:10
autor: Yagr
RYBA, nie odpuszczaj, dyskutuj, wyciągaj ciężkie działa argumentów, przecież tu chodzi o wiedzę

: 03 lut 2009, 20:16
autor: darcun4
No właśnie, RYBA ja tam odpuszczę, ale poprzyj to co mówisz jakimiś konkretami,nie wiem badania?,wykresy? itp. Twierdzenie,że "Jedna pani drugiej pani...." może nie przekonać nikogo.
Wywalaj armaty i ciągniemy temat dalej.To będzie dobre dla wszystkich.
: 03 lut 2009, 20:19
autor: Rob
Panowie robie ponad 5 lat w serwisie i wiem i wszedzie to wszyscy powtarzaja ze nie mozna mnienic oleju 15w/40 na olej o mniejszej lebkosci. Wicieraja sie walki, powstaja wycieki, i jeszcze kilka innych spraw. Jest to niepotrzebne i na wlasna prosbe wykonczenie silnika.
Bardziej mnie niepokoiło gaśnięcie kontrolki oleju po 2 sek na mineralu i półsyntetyku . Na syntetyku gaśnie jak jeszcze nawet nie zapali i mi to starcza że silnik ma odpowiednie smarowanie
