Strona 2 z 3

: 30 gru 2008, 20:45
autor: dziku
Rozumiem. No w każdym razie według użytego oleju jeszcze trochę zostało do wymiany ;)

: 30 gru 2008, 21:16
autor: kupiec
co do płynu to zmień na nowy, to koszt 30-50 zeta zależy co kupisz i masz pewność a co do oleju to ja bym i tak wymienił bo zawsze wymieniam (wszystkie płyny i filtry) jak kupie auto. nie to że nie ufam poprzedniemu właścicielowi ale mam pweność że jest wszystko gitara :smile:
wymiana płynów to max godzina chyba że będzie problem z filtrem oleju bo dostęp jest tragiczny :evil:

: 30 gru 2008, 21:21
autor: Jamszoł
Z olejem nie jest tak źle - przecież WieSiu o niego dbał - to nie obcy były właściciel

: 30 gru 2008, 21:46
autor: darcun4
dziku pisze:Według wkładki przy silniku
A na tej wkładce nie pisze, co było lane?

: 30 gru 2008, 22:16
autor: Mikosz
jamszoł pisze:Mineralny olej co 100000km
o jedną zerówke za dużo... jeśli to prawda że tyle to zaoszczędziłbym sporo kasy na kupno oleju i wymianie :)

: 30 gru 2008, 22:19
autor: Jamszoł
tak tak o jedno za dużo :oops:

: 31 gru 2008, 15:47
autor: dziku
darcun4 pisze:
dziku pisze:Według wkładki przy silniku
A na tej wkładce nie pisze, co było lane?
Co do oleju - to psize. Co do tego co jest w chłodnicy - to już nie :P

: 31 gru 2008, 16:11
autor: deathrider_85
Co do przebiegów to producent podaje co ile zmieniać olej.
Natomiast w przypadku starych samochodów podawali np. 5000km wymiana oleju, 10.000km wymiana filtra.
Teraz w takich samochodach można spokojnie zmieniać olej co 10.000km nawet jak masz zwykły minerał, bo technika produkcji olejów się zmieniła.

Co do zmiany płynu w chłodnicy, to nawet jak tego nie zrobisz teraz tylko np. za pół roku to nic się nie stanie.

: 01 sty 2009, 20:12
autor: dziku
Ale ja płynu w chłodnicy najchętniej bym nie zmieniał :P Tylko dolał, ale czekam co WieSiu napisze :)

: 01 sty 2009, 22:50
autor: Jamszoł
Sprawdź przy jakiej temp. zamarza - elektrycy samochodowi zazwyczaj mają ten przyrządzik i ewentualnie kup litr koncentratu i go dolej lib jak płyn jest ok to dokup litr płynu - byle nie w Tesco i podobnych mu sklepach.
Płyn musi wytrzymać minimum -25 stopni - jak jest powyżej to w układ chłodniczy rdzewieje - musi być poniżej -25 stopni.

: 03 sty 2009, 20:17
autor: dziku
Już wiem od Wiesia co tam zalewał :P Więc muszę kupić koncentracik i wodę destylowaną i zrobić dolewkę po weekendzie ;)
jamszoł pisze:Sprawdź przy jakiej temp. zamarza.
Jak zamarznie i nie będę mógł któregoś dnia odjechać spod domu to Ci powiem ;):P

: 03 sty 2009, 21:20
autor: bodzio82
jak ci zamarznie to bedziesz mnial po silniku, chlodnicy ,wezach bo mrozy ida lepiej wymienic i miec pewnosc co i ile jest wlane do ukladu
jak masz mozliwosc to sprawdz sobie glikometrem u jakiegos mechesa czesto maja takie testery.Nie wiem moze sie myle bo to bylo dawno, ale kiedys na warsztatcie wlalismy do butelki koncentratu 2.5 jakis tani l i 2 litry wody i wyszlo ze zamarznie przy -15 ,takze koncentratu szukaj jakiegos markowego bo w tamtym co my mnielismy to chyba bylo duuzoo wody aaa
ja tam zalalem swojego full petrygo mysle ze do -20 da rade bo to z marketu wiec nie ma co liczyc na wiecej

: 03 sty 2009, 21:30
autor: kupiec
korek spustowy jest po lewej stronie chłodnicy na śubokręt krzyżakowy, czas spuszczania jest na długość wypalonego papierosa, zalewanie nowego płynu jeszcze szybciej więc w czym macie problem? tylko kupić wymienić i po problemie.
ewentualnie dolać koncentrat.

: 03 sty 2009, 21:37
autor: Koyot
bodzio82 pisze:ze do -20 da rade bo to z marketu wiec nie ma co liczyc na wiecej
No to nieźle bo zapowiadają właśnie mrozy -20 C. Polecam Prestone wytrzymuje do -37 C, potwierdziłem, bo zbadałem glikometrem. Producent pisze, że mieszalny z każdym szajsem. Jest bezbarwny więc przejmuje zabarwienie zastosowanego już płynu.

: 03 sty 2009, 21:38
autor: bodzio82
kupiec pisze:korek spustowy jest po lewej stronie chłodnicy na śubokręt krzyżakowy, czas spuszczania jest na długość wypalonego papierosa, zalewanie nowego płynu jeszcze szybciej więc w czym macie problem? tylko kupić wymienić i po problemie.
ewentualnie dolać koncentrat.
no ja tez nie rozumie jak kupilem escorta tylko dowiedzialem sie od kolegi Jamszoł zeby zbednie nie szukac korka w bloku silnika ze chlodnica zejdzie caly plyn ,zlalem stary wlalem nowy odpowietrzylem i po sprawie :grin: