Swap ze scorpio

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

kazik

Post autor: kazik »

zaraz ale podobno bloki n7a nie wytrzymują turbiny i pękają poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

kazik, "pierniczenie o szopenie" co niektórzy posiadacze RQB głosili takie herezje ale jak wiadomo powszechnie RQB są na nic, bo znam 4 przypadki gdzie albo rqb nie trzyma mocy albo siada głowica, albo blok albo wszystko razem

N7a jest o niebo lepszy, ale jak ktoś się nie zna to pisze takie głupoty a potem mu głupio jak zobaczy ile jego rqb jest warte

zresztą zobaczycie, kiedyś Wam udowodnię że moje N7a będzie miało DWóJKĘ z przodu i mam na myśli ilość koni mechanicznych :twisted:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

orion jak najbardziej jest to realne. Ale gdybyśmy wzięli dwa fabryczne silniki - RQB i N7A to z RQB będzie prościej łatwiej i skuteczniej wycisnąć moc - własnie dzięki turbinie. Zetec jednak lepiej to znosi, mamy przykłady w PL kiedy to N7A z blokiem 2.3 na turbinie generowało moc 190ps i nie było w stanie nic zwojować, a powstał projekt 2.0ZT (Puma_RST) w którym na dotarcie przy 0,5bara uzyskano 204ps...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

orioninblue pisze:zresztą zobaczycie, kiedyś Wam udowodnię że moje N7a będzie miało DWóJKĘ z przodu i mam na myśli ilość koni mechanicznych :twisted:
20?? :mrgreen: :mrgreen:
yezozwierz pisze:mamy przykłady w PL kiedy to N7A z blokiem 2.3 na turbinie generowało moc 190ps i nie było w stanie nic zwojować, a powstał projekt 2.0ZT (Puma_RST) w którym na dotarcie przy 0,5bara uzyskano 204ps...
yeżu, czy głowica z RQB i blok z 2,3 to nadal dla ciebie silnik RQB? Dla mnie nie - to hybryda. Biadolenie o tym który silnik ile wytrzyma to też tanie gadanie bo prawda jest taka że wytrzyma tyle do ilu wytrzymać jest zdolna najsłabsza część. A jak wiadomo kupić mozna wszystko a jak nie mozna kupić to wykonać na zamówienie - jest tylko kwestia ceny.
Wystarczy zerknąć na ofertę porządnych firm tuningowych z wysp gdzie za słone pieniądze oferują np. bloki e wzmocnieniem do konkretnej mocy. Mozna sobie zamówić blok który wytrzymuje np. do 400PS.... podsumowując - niema że można czy nie mzna - wszystko kwestia ceny ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
..::Decybel::..

Post autor: ..::Decybel::.. »

Yagr pisze:Biadolenie o tym który silnik ile wytrzyma to też tanie gadanie bo prawda jest taka że wytrzyma tyle do ilu wytrzymać jest zdolna najsłabsza część
Dokładnie, pewnie zrobisz dwiesta ps i w N7A i w RQB ale nawet jak blok wytrzyma to wał czy inny element pewnie szlag trafi. Chyba że powymieniasz całe bebechy, ale to już swap a nie tuning :)
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

yezozwierz, idealnym przykładem wytrzymałości RQB jest twój cabrio i to że po tym jak już się rozleciał wsadziłeś N7a, skoro RQB taki super extra wytrzymały to dlaczego się twój rozleciał, dlaczego muchy też był padaką , czemu granda miał coś około 110 z 130 koni i tak samo remika, i w końcu dlaczego przeszczepiłeś mało wytrzymałe N7A :?:

zresztą pisz co chcesz a ja i tak będę miał 200kucy i do tego quaifa aby jakaś trakcja była :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Granda RQB miał 109ps na przepływce z 1.6 - wtedy też dostawał baty od Mazdy 1.8, a po założeniu przepływki z RQB to mazda dostaje baty..

Ja tu nie mówię tylko o RQB a o zetec'u który jest bardziej podatny na uturbienie i to jest fakt. A czemu zmieniłem na N7A? Bo się trafił odpowiedni silnik, wymyśliłem sobie plan na jego zmodzenie a turbo graty które miałem do zetec'a sprzedałem. I na jednej z moich części obecnie śmiga uturbiona fiesta 2.0ZT - kolejna już. A pokaż mi ile RS'ów z turbiną lata.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

kilka lata co prawd nie u nas w klubie i nie w fefku ale lata, zresztą ile jest na świece zeteców a ile n7a? to ma wpływ przede wszystkim na proporcję uturbonych zeteców i n7a
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

nonam, żeby bawić się w takie zaawansowane mody trzeba mieć:
1. bazę techniczną (jest - jamszoł:) )
2. dostęp do części (jest - IC + Allergio :) )
3. kompendium wiedzy (jest - FETP + mniej znacząca reszta internetu :mrgreen: )
4. 10xKCS (kasa, czas, samozaparcie) - to już sam musisz ocenić ;)

Jeśli koniecznie zależy ci na V6 pod macha to musiałbyś szukać niedużego motoru montowanego poprzecznie (odpada kwestia przenoszenia napędu) np. 1,8 2,0 z mazdy. Był też taki fajny 2-litrowy silniczek V6 z turbiną w Alfie tyle że chyba wzdłużnie montowany... nie pamietam. Tak czy siak jest to RZEŹBA, bo trzeba zmieniać prawie wszystko od elektryki zaczynając a na mocowaniach silnika kończąc. Jeśli się jednak zdecydujesz to całym sercem jestem z tobą - przydałby się na forum choć jeden ekstremalny projekt ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4618
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Drogi panie Grzesiu, to tylko pomysł był który jak sądziłem nie ma prawa wypalić z moim zasobem gotówki :P Za kase którą wydałbym na taką wlaśnie rzeźbe pewnie wolałbym kupić inne auto mocniejsze w serii i przedewszystkim z turbobenzyną :P Ale pomysł z tym motorem i tak był fajny hehe :P Przynajmniej coś się ruszyło w temacie ;P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

A ja mimo braku Jamszoła i czasu mam plana :mrgreen: Zobacze co mi się uda zrobić, ale będę chciał swapować na 1.8 TDCI 74KW (115PS) + Chiptuning (do 135PS), a jeśli nie starczy kasy to na 1.8 TDDI 66KW (90PS) + Chiptuning (do 106PS). Wszystko się okaże co można zrobić z obecnym silnikiem, a będęto wiedział po zimie.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

plany to chyba każdy ma ale tobie, Bartek jakos bliżej do realizacji :) gdy z muchą kiedyś zaczęliśmy rozwijac temat to myslę że gdybyśmy nie przerwali dyskusji to efekt końcowy byłby zbliżony do NCC Enterprice :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Biorąc pod uwagę wszystkie opinie, komentarz, itd. które przeczytałem (nie tylko na tym forum) to wnioskuję, że: Zetec jest dużo nowocześniejszym silnikiem niż N7A, dzięki czemu jest wytrzymalszy, do tego jest do niego dużo więcej części, bo jest popularniejszy.
Lepiej do tuningu jak dla mnie nadaje się RQB (a jeszcze lepiej RDA przerobione na RQB, bo będzie mniej zjeżdżone).
W tym miejscu powinno zadać się pytanie: czy N7A ma chłodzenie tłoków olejem tak jak RQB? Jeśli nie jest gorszą bazą do tuningu, bo można upalić tłoki przy ostrej jeździe.
Z posiadanych mi informacji jeśli z RDA zrobimy RQB bez założenia natrysku na tłoki nie możemy zbyt długo piłować samochodu i jeździć na trasach z dużymi prędkościami, bo głowica i tłoki mogą tego nie przeżyć.

Według mnie (filozofowanie) dobre RQB po odprężeniu i dołożeniu "suszarki" może mieć koło 170-180KM bez dużych wyrzeczeń dla jego żywotności (no chłodnicę oleju dobrze by było zrobić) - CC z 1.1 + turbo może mieć ponad 100KM i jakoś żyje i się nie rozsypuje.
Pytanie ile można wyciągnąć z N7A przy seryjnym silniku?

Poza tym co do trzymania mocy przez RQB, to czy były mierzone na jakiejś konkretnej hamowni? Jeśli nie trzymają mocy to znaczy, że RDA też nie powinno, a jednak jakoś robię jak chce 100KM Golfa IV mojego kumpla (który wiem, że jest trochę cięższy, ale nie ma 16 lat jak moje auto) i nie mam problemów z nadążeniem za np. Ibizą TDI, która ma 110KM (seria).
Dodać trzeba, że RQB Granta jeździło na gazie bodajże II generacji, który na pewno zapisał się w silniku jego samochodu (Zetec w teorii powinien mieć ten jakiś lubrykant czy cuś przy zasilaniu LPG).
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

a ja robię jak chcę bmw 2,0 2,3 ; omegi V6, magene cupe 150KM i co na to powiesz, objedź najpierw swoim RDA takie furki, zresztą tak jak napisałem ja będę miał w swoim N7a 200kucy a Wy dalej możecie sobie pisać że zetec jest o wiele wytrzymalszy i pooglądać tył mojego auta :razz: :mrgreen:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zachowujecie się troche jak dzieci w piaskownicy :mrgreen:

jakie to ma znaczenie ktory wieksze doładowanie wytrzyma jak i tak są to rozważania czysto teoretyczne i góra jeden z was pokusi się o jakieś mody ... jak już ktoś swapa czy uturbienie zrobi to wtedy będziecie sie zastanawiac czy bylo warto czy nie
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ