Strona 2 z 3

: 17 sty 2009, 20:05
autor: deathrider_85
Jamszoł pisze:Nie szalej tylko przy przyspieszaniu bo zerwiesz tarczę .
Od 1,6 tarcza i docisk są trochę delikatniejsze.
Tarcza i docisk w 1.8 są takie same.
Jedyne czym ta skrzynia się różniła od mojej to łożysko.

: 17 sty 2009, 20:08
autor: Jamszoł
deathrider_85 pisze:Tarcza i docisk w 1.8 są takie same.
Tyle samo sprężyn w tarczy i tej samej grubości ?
Nie chodzi mi o średnice.

: 17 sty 2009, 20:15
autor: deathrider_85
Jamszoł pisze:
deathrider_85 pisze:Tarcza i docisk w 1.8 są takie same.
Tyle samo sprężyn w tarczy i tej samej grubości ?
Nie chodzi mi o średnice.
Tak.
Poza tym wyraźnie przy zakupie było zaznaczone, że sprzęgło idzie do 1.8.
Poza tym byłbym wdzięczny gdybyś mi podał jakie masz prędkości przy poszczególnych biegach i obrotach jak by się dało ;).

: 17 sty 2009, 20:31
autor: Jamszoł
Na 1 - 45
na 2 - 100
Dalej nie sprawdzałem , bo nie było gdzie.
Na obrotek - przyznam się nie patrzylem
Jedynie 2000 orotów na V to równe 100km/h

: 17 sty 2009, 20:45
autor: deathrider_85
Jamszoł pisze:Na 1 - 45
na 2 - 100
Dalej nie sprawdzałem , bo nie było gdzie.
Na obrotek - przyznam się nie patrzylem
Jedynie 2000 orotów na V to równe 100km/h
Hmm... czyli skrzynia teoretycznie z 1.6 którą założyłem może być tak naprawdę z 1.4 aaa

: 17 sty 2009, 20:50
autor: Jamszoł
:mrgreen: na 1 i kopa na przyspieszeniu - zużycie paliwa w trakcie przyspieszania - 45 l / 100 km
Na 2 przy prędkości powyżej 40/h - pedał w podłodze - 58l/100km
Innymi słowy mówiąc - wir w zbiorniku. :twisted:

: 18 sty 2009, 01:26
autor: deathrider_85
Na skrzyni którą założyłem przy 100km/h ma 5 biegu mam 2750obr :shock:, a przy 140km/h mam 4000obr :shock:. Przed chwilą sprawdzone.
Coś mi się zdaję, że zacznę poszukiwania synchronizatorów w dobrej cenie i robią swoją skrzynię.

: 18 sty 2009, 11:22
autor: Chris1988xr3i
mam podobny klopot. poszlo mi sprzeglo w xr3i 1.8 16V a w 1.6 nawala silnik. i nie wiem czy zamawiac komplet do xr czy poprostu przelozyc skrzynie... jak i gdzie sprawdzic oznaczenia skrzyni i innych potrzebnych info do przekladki? ktos pomoze? sprawa bardzo pilna

: 18 sty 2009, 12:45
autor: deathrider_85
Chris1988xr3i pisze:mam podobny klopot. poszlo mi sprzeglo w xr3i 1.8 16V a w 1.6 nawala silnik. i nie wiem czy zamawiac komplet do xr czy poprostu przelozyc skrzynie... jak i gdzie sprawdzic oznaczenia skrzyni i innych potrzebnych info do przekladki? ktos pomoze? sprawa bardzo pilna
Jak otworzysz maskę, to od góry pisze numerek.
Pomierz sobie jakie prędkości rozwijasz na poszczególnych biegach (wystarczą 2 pierwsze).
Jeżeli nie masz skrzyni z podciąganym wstecznym w Xr to skrzynia z 1.6 pasuje bez problemu. Jedyne co może być inne to łożysko oporowe, u mnie tak było.
Skrzynia biegów montowana do 1.6 i 1.8 znalazłem że była w 2 specyfikacjach tak jakby. Różniły się prawdopodobnie przełożeniem głównym 1/9 i 1/10.
Ja zaryzykowałem skrzynią z 1.6 i trafiła się krótsza skrzynka (prawie taka jak MTX, który też występował z moim silnikiem).

: 18 sty 2009, 20:48
autor: Chris1988xr3i
Dzieki za odpowiedz. A jaki orientacyjny jest koszt przekladki skrzyni? czy np samemu jak mam kanal dam rade to zrobic?

: 18 sty 2009, 21:14
autor: Jamszoł
Chris1988xr3i pisze:czy np samemu jak mam kanal dam rade to zrobic?
Z pomocą drugiej osoby , dasz radę.

: 18 sty 2009, 21:18
autor: deathrider_85
Jamszoł pisze:
Chris1988xr3i pisze:czy np samemu jak mam kanal dam rade to zrobic?
Z pomocą drugiej osoby , dasz radę.
Kosz przerzucenia skrzyni to jakieś 250zł.
Obowiązkowo 2 osoby i kanał.
Dobrze jest posiadać klucz z możliwością ustawienia momentu dokręcania. Słyszałem, że to bardzo ważne.

: 18 sty 2009, 21:39
autor: Jamszoł
deathrider_85 pisze:Dobrze jest posiadać klucz z możliwością ustawienia momentu dokręcania. Słyszałem, że to bardzo ważne.
Jak ktoś nie ma wprawy w dokręcaniu śrób przy samochodzie - to tak.

: 18 sty 2009, 21:50
autor: deathrider_85
Jamszoł pisze:
deathrider_85 pisze:Dobrze jest posiadać klucz z możliwością ustawienia momentu dokręcania. Słyszałem, że to bardzo ważne.
Jak ktoś nie ma wprawy w dokręcaniu śrób przy samochodzie - to tak.
Przy głowicy to zawsze obowiązkowe.
Przy skrzyni jednak warto posiadać taki element.

Ps. Oczywiście czekamy na fotorelację przekładki skrzyni.

: 18 sty 2009, 23:34
autor: Jamszoł
deathrider_85 pisze:Przy skrzyni jednak warto posiadać taki element.
Przykręcenie głowicy wg.instrukcji może skończyć się zerwaniem gwintów w głowicy.
Tu też trzeba trochę mieć wyczucia.
Wg. wszystkich producentów - jeśli ściąga się głowicę , to zmienia się nie tylko wszystkie uszczelki przy głowicy , ale także wszystkie śruby i nakrętki.
Należy również pamiętać o zmęczeniu gwintów w głowicy - mimo , że będziemy mieli nowe śróby, nakrętki i szpilki.
Zdażało się , że przy dokręcaniu głowicy z momentem 170Nm gwint w głowicy puszczał przy 150Nm.A w tedy jest zabawa :(