Strona 2 z 3
: 19 sty 2009, 20:45
autor: siutek
no to glosniczki 16cm w standardowych otworach z tyłu zamontowane
niebawem wstawie fotorelacje z produkcji wlasnych, autorskich przejsciowek 5"x7"

160mm
pytanie za 100 pkt:
czy to normalne, ze podczas dosc glosnego sluchania muzyki (4x160mm + para tweeterkow) przygasa mi oswietlenie kabiny, oczywiscie w rytm niskich tonow???

zauwazylem takie zachowanie testujac dzis na parkingu caly zestaw

: 19 sty 2009, 20:47
autor: Damian
siutek pisze:
pytanie za 100 pkt:
czy to normalne, ze podczas dosc glosnego sluchania muzyki (4x160mm + para tweeterkow) przygasa mi oswietlenie kabiny, oczywiscie w rytm niskich tonow???

zauwazylem takie zachowanie testujac dzis na parkingu caly zestaw

raczej jest to nie normalne

: 19 sty 2009, 21:20
autor: nonam
A wg mnie jest to jak najbardziej normalne, zwłaszcza jeśli słuchasz głośno na wyłączonym silniku, to przy takim łupnięciu basu idzie sporo prądu i są spadki napięcia w instalacji

: 19 sty 2009, 21:35
autor: Jamszoł
To jest normalne - jak najbardziej.
Policz ile watów mają wszystkie głoniki + ile pobiera samo radio , nie wiem czy jest jeszcze jakiś wzmak ? ale nawet bez niego - jak dodasz i podzielisz przez 12V to otrzymasz prąd jaki połyka Twoje audio czyli wynik w amperach.
Jak byś zrobił na ful to w kilka godzin wydoisz całe aku
: 19 sty 2009, 22:51
autor: bogdanatorx
dlatego nie słuchajcie długo muzy na wyłaczonym silniku. Ja tak kiedys zrobiłem i musiałem prąd w wiadrze pozyczać bo odpalić nie mogłem
: 19 sty 2009, 23:30
autor: deathrider_85
bogdanatorx pisze:dlatego nie słuchajcie długo muzy na wyłaczonym silniku. Ja tak kiedys zrobiłem i musiałem prąd w wiadrze pozyczać bo odpalić nie mogłem
Ja sobie dudnię przeważnie pod domem z 2 godziny jak sprzątam i myję furkę, a mam wzmaka ponad 200W + sub + 4 głośniki i puki co nie miałem problemu z odpaleniem.
Oczywiście też mi przygasa podświetlenie.
: 20 sty 2009, 08:34
autor: siutek
wszystkie glosniki maja po 50W znamionowej (4szt), radio ile pobiera - nie wiem, nie mam przy sobie instrukcji. w kazdym razie w teorii ma po 52W/kanał (wyjscie). zadnego wzmacniacza nie mam, wszystko podpiete bezposrednio pod radio (sony bt2500)
powiedzcie mi po co stosuje sie kondensatory??

: 20 sty 2009, 08:36
autor: Przemo
wedlug mnie to dziwne, jesli w standardzie sa 4 glosniki i powiedzmy radio fabryczne o mocy 10w rms x 4, to te twoje nowe radio ma ok. 20w rms x 4, jak dla mnie duza roznica to nie jest i na zapalonym silniku nic mrygac nie powinno, chyba ze masz zimne luty gdzies
mi przy 2 glosnikach 80w rms (wzmak ma 2x100w rms), nic nie mryga, tzn. jesli wlacze dodatkowo dmuchawe na 3-4 poziom i przeciwmglowe przednie i swiatlo w kabinie z przodu i z tylu to swiatla mijania troszeczke przygasaja w rytm basu ale malo zauwazalne

: 20 sty 2009, 08:40
autor: siutek
Przemo pisze:na zapalonym silniku nic mrygac nie powinno
heh, wlasnie w tym rzecz ze przygasanie zaobserwowalem na WYَCZONYM silniku

: 20 sty 2009, 09:00
autor: cidzej
4x52W (4x27W RMS) to obstawiam, ze radio Sony .... pobor pradu max 10A (taki siedzi bezpiecznik w Soniaczach) nie uprawnia do przygasania podswietlenia nawet na postoju. nie wiem jak masz podlaczone zasilanie do radia ale wlasciwym by bylo puszczenie kabli bezposrednio od akumulatora (a nie ze skrzynki bezpiecznikow czy jak niektorzy np od gniazda zapalniczki) - nie ma prawa wtedy przygasać
problemem moze byc tez slaby akumulator jezeli nie jest prawidlowo doladowywany
u mnie w esie brzdąkał Blaupunkt 4x40W (4x19W RMS) + Skrzynia zasilana z Alpine (1x80W RMS) - wszystko na grubych kablach bezpośrednio od akumulatora) i potrafiło grać 2-3 godz bez żadnego mrugania i auto tez bez problemów kręciło potem (akumulator 37Ah z reala - jakies Silver coś produkcji ZAP Piastów)
: 20 sty 2009, 09:04
autor: siutek
cidzej, pisalem ze radio sony

bt2500
szczerze mowiac nie wiem jak sa poprowadzone kable. musialbym to zweryfikowac.
: 20 sty 2009, 15:50
autor: Jamszoł
siutek pisze:powiedzcie mi po co stosuje sie kondensatory??
Pewnikiem elektrolityczne - tak zwane elektrolity ?
Dla dwóch powodów - po pierwsze pięknie odseparowują zakłucenia sieciowe . po drugie w najwyższym punkcie poboru mocy oddają nagromadzoną energię.
Co do migania światełek - czy radio masz podłączone bezpośrednio do aku czy pod instalację w aucie - jeśli pod instalacje , to się z zasilaniem przepnij pod aku.
: 20 sty 2009, 18:59
autor: Przemo
dodam jeszcze ze kondensator przydatny jest dopiero od 500w rms, chodz najwazniejsze sa kable, a jak pociagniesz kable zasilajace z aku do radia to moznabyloby dac odpowiedni bezpiecznik do kabla

: 21 sty 2009, 07:01
autor: siutek
dobra chlopaki, to jak tak juz rozmawiamy...

kable o jakim przekroju bylyby najlepsze do podpiecia radia bezposrednio pod aku? i o jakim bezpieczniku rozmawiamy? 10A? taki jak jest przy radiu?
zastanawiam sie jeszcze czy montowac tweeterki z tylu, i na chwile obecna jestem za tym rozwiazaniem, a co Wy o tym myslicie?
: 21 sty 2009, 09:15
autor: cidzej
ja użyłem do zasilania kabli o fi 4mm, bezpiecznik w radiu 10A, na kablu niech będzie 15A
tweetery mialem i z przodu i z tylu i gralo to bardzo fajnie, zarowno dla kierowcy i pasazera z przodu jak i z tylu
