kupiec pisze:no no no... a dzisiaj czy wczoraj pytałem WieSia o kombice.
i znalazła się
A znalazła się i ma się dobrze Przez ostatnie 2 tygodnie zrobiła już ponad 1300 km w tym 2 trasy - jedna 320km, druga 600km. Żadnych problemów nie było. Może poza tym zapachem spalin o których pisałem... Jak zajadę na kanał za 2 tygodnie to będzie trzeba to sprawdzić.
W archiwum odkopałem ogłoszenie Rafała o sprzedaży auta. Co prawda rolety w nim nie znalazłem, a przegląd był tylko do 1 grudnia - ale każdemu może zdarzyć się przeoczenie
No i dodatkowo jeśli mogę zapytać jak jest z tym rozrządem i tarczami/klockami? Bo mechanik po wjechaniu na kanał powiedział że tarcze i klocki są do wymiany w zasadzie na już. A i rozrząd pasowałoby robić najpóźniej do wiosny - a z opisu wynika że przejechane na nim jest dopiero 6 tys. km... I teraz nie wiem co robić...
kupiec pisze:ja bym się przejechał do innego mechanika bo jak wiadomo mechanicy szukają zarobku więc zawsze coś znajdą. no chyba że to jakiś znajomy i zaufany.
zgadzam się ztobą, a nawet do paru mechaników ale jak mowilem tarcze i klocki to naprawdę niewielka robota i kasa za-oszczędzisz
Ostatnio zmieniony 07 gru 2008, 19:06 przez lostlast, łącznie zmieniany 2 razy.
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
chłopie, weź ściągnij koło, suwmiarka w rękę, zmierz grubość tarczy jak poniżej 18 mm to do wymiany. Klocki też sobie zerkniesz i żaden mechanik ci kitu nie wciśnie. jeśli chcesz mieć hamulce trochę lepsze niż seria to kup powerdiski od ATE. I poczekaj na WieSia.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Tak - byłem u znajomego mechanika który oglądał samochód na kanale. I tak jak mówię - powiedział że tarcze i klocki trzeba robić na już. A co do rozrządu - powiedział że trzeba wymienić, ale nie jestem pewien czy z powodu tego że nie wie kiedy był zmieniany czy zobaczył że paski są już "zmęczone" i trzeba z tym zrobić. A nie powiem - koszty we Wrocławiu takiego przedsięwzięcia są dość spore - 500 zł części i 300 zł robocizna
Dlatego czekam na byłego właściciela żeby potwierdził co i jak
rozrzad wymieniany byl gdy na liczniku bylo 2000 lub 5000 km... Ile teraz tam jest? Ale to bylo nie tak dawno temu z tego co pamietam.
Tarcze byly tam wstawione jakies lepsze i jezeli juz to tylko klocki do wymiany. Rafal ma wszystko zapisane i jak wroci to pewnie wpadnie tutaj i powie dokladniej.
nie mozliwe zeby tarcze byly do wymiany, klocki to wiadomo, auto na tych tarczach ATE POWER DISK (najlepsze jakie mozesz kupic do tego auta w rozsadnej cenie). Klocki tez sa zalozone firmy ATE, dalem za ten komplet az 309zl (teraz pewnie sa drozsze,bo wiadomo,kurs euro). Zalozylem je przy przebiegu 196800km wiec nie przejechaly wiecej niz 15000km, a tarcze spokojnie starczaja na minimum 40000km. Zmieniane byly w listopadzie 2007 (zgadza sie,ze na zlot w Smoleniu).Zmierz sobie suwmiarka sam te tarcze, bo jak maja mniej niz 18mm,to rzeczywiscie do wymiany, ale jak dla mnie to jest niemozliwe, nie ma prawie zadnego rantu. Mam nawet paragon na te tarcze i klocki jak chcesz.
Co do rozrzadu,to jakies brednie Ci opowiada mechanik, przy ok 20300 km zostal ten rozrzad wymieniony,wiec niecale 10000km temu,masz spokoj na prawie 50000km. Wymieniony zostal w maju 2008. Daje Ci gwarancje na to ze zostal wynieniny i na pewno nie na jakis badziew. Jak nie byl zmieniany,to moj mechanik bedzie mial przechlapane,bo kupe kasy mnie skasowal. Poza tym z kanalu nie da sie ocenic stanu rozrzadu,bo to trzeba zdjac pokrywe.
Co do spalin to mozliwe ze wianuszek na tlumiku puszcza, rzeczywiscie czasem czulem spaliny,ale dymu spod nadkola nie widizalem nigdy.
Jakbym ja byl mechanikiem to predzej przyczepilbym sie do tego zawieszenia,ale to akurat tanim kosztem mozna zrobic, za kompletny wahacz placisz max 130zl w Intercars. Bierzesz 2 takie wahacze i masz na najblizsze 20-30tys km spokoj (wiadomo,zalezy jakie diury zalicza auto). To jest jedna ze slabszych stron Escorta, zwlaszcza laczniki stabilizatora, szybko lubia stukac,ale sa za to tanie i nie wplywaja w wiekszy stopniu na bezpieczenstwo.
Takze niech mechanik nie przesadza, wiadomo kazdy chce zarobic,ale bez przesady.
Co do spalania,to jest normalne w tych autach,ale da sie zejsc do nizszej wartosci, tylko na prawde trzeba delikatnie operowac gazem.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Część rzeczy się wyjaśniła. Mój mechanik mówił o wymianie rozrządu i klocków + tarcz ze względu na to że nic nie oglądał - tak wynika z mojego rozumowania. Wczoraj było ściągane koło bo pękł mi przewód hamulcowy Ale chociaż dowiedziałem się że tarcze są w dobrym stanie - nawet mechanik mówił że bardzo dobre Lipa tylko z tym przewodem bo bym miał przez to skasowane całe autko Ale na szczęście wszystko jest w porządku