Strona 2 z 3

: 27 sty 2009, 20:15
autor: Jamszoł
zbychu pisze:Świece były wymieniane rok temu bo ten sam problem
I co było rok temu po wymianie - nadal nie odpalał ?
To , że rok temu były dobre , to nie znaczy , że teraz są dobre.
Poza tym świece mają sterownik - trzeba zobaczyć jak długo trzyma napięcie na świecach - możliwe , że za krótko.
Moim zdaniem kłania ci się elektryk - chyba , że sam potrafisz.
Nie idzie to paliwem , bo piszesz , że jak jest w plusie to odpala czyli ciśnienie paliwa jest , ropa też jest OK - bo jak by się parafina wytrąciła , to w plusowych temp też by nie odpalał - gdy się parafina raz wytrąci to nie ma szans , żeby się rozpuściła - nawet gdy zagotujemy rope.
Zapłon też jest OK.
Proponuje sprawdzić sterownik i świece - nie czy iskrzą i czy grzeją - ale jak grzeją to w którym miejscu - pisałem o tym "EŚCIE" razy :mrgreen:

: 27 sty 2009, 20:25
autor: Jamszoł
Jak by paliwo nie miało ciśnienia to i przy + 20 nie odpali.
To samo z kompresją.

: 27 sty 2009, 20:35
autor: kupiec
Jamszoł pisze:To samo z kompresją.
no tak nie dokońca kolego, ja w poprzednim silniku miałem kompreche padake tak że odpalał jak było ciepło lub jak był ciepły silnik a jak przyszedł mróz (+5 i mniej :mrgreen: ) to kapota.
Jamszoł pisze:Jak by paliwo nie miało ciśnienia to i przy + 20 nie odpali.
z tym to się zgodze jak mnie paliwo się cofało to przy +10 miał problemy a jak podpompowałem to gitares.

: 27 sty 2009, 20:42
autor: Jamszoł
kupiec pisze:no tak nie dokońca kolego, ja w poprzednim silniku miałem kompreche padake tak że odpalał jak było ciepło lub jak był ciepły silnik a jak przyszedł mróz (+5 i mniej :mrgreen: ) to kapota.
To zależy na ile brakuje kompresji - mojemu szwagrowi zgasł w trakcie jazdy i już nie odpalił - temp silnika ponad 70 stopni.

: 27 sty 2009, 20:54
autor: kupiec
Jamszoł pisze:To zależy na ile brakuje kompresji
zbychu a biere ci olej ta fordzina? jak zapali po długim kręceniu to jak dym leci na wolnych obrotach?

: 27 sty 2009, 21:03
autor: Jamszoł
kupiec pisze:biere ci olej ta fordzina?
to wtedy na miarce też ubywa.

: 27 sty 2009, 21:08
autor: kupiec
Jamszoł pisze:to wtedy na miarce też ubywa.
to niech napisze czy ubywa bo jak nie to niech jedzie do pompiaza i na 99% po problemie. no i nowy akum zodpowiednim prądem rozruchowym.

: 27 sty 2009, 21:14
autor: Jamszoł
Lub tak jak mówiłem wcześniej - cały obwód świec żarowych wraz ze świecami.

: 27 sty 2009, 21:19
autor: kupiec
Jamszoł a zauważyłeś że zbychu napisał jeden post (jedyny na tym forum) a my się nakręcamy z odpowiedziami? :mrgreen:
stawiam na pompe - dawka rozruchowa zimnego silnika + akumulator- słaby prąd jak na zime i starego diesla
i czarny scenariusz - komprecha

: 27 sty 2009, 21:22
autor: Jamszoł
Dobra - czekamy na dodatkowe info od kolegi :mrgreen:

: 27 sty 2009, 21:23
autor: ARIEL
CIEKAWE CZY MOJA FOKA MA PODGRZEWACZ gdzie tego szukac

: 27 sty 2009, 21:39
autor: Jamszoł
Najprędzej przy filtrze paliwa.
Lub tuż przed nim
Powinien być podobny - http://allegro.pl/item522487494_ford_1_ ... aliwa.html
Chociaż może być i taki , który absorbuje ciepło od silnika , lub rury wydechowej - są różne , które są przy róąnych wozach.

: 28 sty 2009, 13:10
autor: zbychu
Więc tak: świecami podgrzewam nie 2x, ale nawet 5x, jutro z rana zobaczę tą pompkę.a jak coś to w sobote bede u innego mechanika. wielkie dzieki Wam narazie. Jeśli coś z tych rzeczy zadziała i bedzie odpalał to nie sprzedam fordzika, bo bardzo sie do niego przywiazalem ale na to odpalanie to ani ja ani moj dotychczasowy mechanik nie potrafi nic poradzić.

: 28 sty 2009, 13:27
autor: zbychu
Jamszoł mógłbyś podesłać linka gdzie pisałeś o tym sprawdzaniu grzania świec?
Dym leci czarny, tak mi sie wydaje, jeśli o to chodzi, ale po pracy jeszcze sprawdze. Dziś temp poniżej 0, ja siedze od 8 w pracy, wiec teraz po 16 jak odpale to zobacze.
Miarka (czyli bagnet, o ile to jest to samo) pokazuje właściwy poziom oleju przed zapaleniem.
Akumulator ma 1,5 roku, 72 A
Podgrzewacz z ten z waszego linka jest dla 1,8TD, może być też w 1,8D?
Jeśli chodzi o cofanie paliwa, to miałem ten problem w lato, dlatego że pękła obudowa filtra paliwa i paliwo uciekało do baku.
Powiem wam koledzy, że te info od Was są bardzo cenne dla mnie. Ja zupełnie nie znam się na "wnętrzach" samochodów.
Wielkie DZIĘKI.

: 28 sty 2009, 13:56
autor: Yagr
zbychu, Regulamin! edytuj posty zamiast pisać jeden pod drugim