Strona 2 z 3

: 07 maja 2012, 08:11
autor: bronx
Yagr mi chodzi dokładnie o ten element co na zdjęciu.
Ja chyba robię coś źle .. !!!!!!!!
Teraz właśnie próbowałem założyć starą aby autem dojechać do roboty.
I znów przy dokręcaniu zaczął mi płynąć gwint.....czy ja to źle montuje czy co jest grane?????

: 07 maja 2012, 08:41
autor: WieSiu
bronx, poki śruba ta pionowa w zwrotnicy sie nie zaklinuje to calosc bedzie sie okrecac.

: 07 maja 2012, 08:52
autor: bronx
WieSiu, wiem :), to nie jest obracająca się gałka, ale ewidentnie płyniecie gwintu.

Montowałem końcówkę tak:
wkładam gałke z otwór, dociskam górną część gałki brechą i zaczynam nakręcać nakrętkę. W momencie kiedy zaczynam czuć opór na nakrętce, zabieram brechę i dokręcam... no i właśnie teraz kręcę i czuję że gałka się nie obraca a zaczyna płynąć gwint ....


w życiu nie przypuszczałem że będę miał taki problem z zakręceniem nakrętki ..... aaa

: 07 maja 2012, 09:09
autor: WieSiu
bronx, to jakas masakra,ze to sie przekreca, normalnie jakbys mial na nakretce plastikowy gwint ;) i wszystko wyglada na nieuszkodzone ? na starej nakretce probowales ?

: 07 maja 2012, 09:33
autor: kupiec
a gwint ta gałce masz dobry? może to wina gwintu co jest na gałce? źle nagwintowane i przez to pieprzy nakrętki
ja zmieniałem jesienią końcówki drążków i nie miałem żadnych problemów z dokręcaniem

: 07 maja 2012, 09:55
autor: bronx
na gałce gwint był dobry .... nie wiem może to wina tej części, poczytałem w necie i pisza że HART to jedna wielka kupa.... , zobaczymy co w sklepie powiedzą.... szkoda mi 40zl na gałkę bo pewnie nie będą chcieli jej zareklamować.

: 07 maja 2012, 09:56
autor: WieSiu
bronx, jak nie zauwaza wady na niej,to pewnie nie przyjma :( kiedys na swiecy zaplonowej mialem taki ciekawy gwint,ze w pierwszym momencie nie bylo widac ze jest uszkodzony, po przygladnieciu sie wyszlo ze gwint owszem jest,ale nie ma kształtu sprezyny,a kształt pierscieni ulozonych kolejno po sobie.

: 07 maja 2012, 09:59
autor: kupiec
bronx pisze:na gałce gwint był dobry
był czy jest?

: 07 maja 2012, 10:04
autor: bronx
no był , bo ady zdemontować tą gałkę to musiałem flexą naciąć nakrętkę i chcąc niechcąca tarcza ruszyła gwint gałki, dlatego własnie, poskładałem na starej gałce ( nie były luzy wyczuwalne więc jeszcze te 20km przetrzyma)

: 07 maja 2012, 10:09
autor: kupiec
to po reklamacji :(

: 07 maja 2012, 10:33
autor: bronx
Dlaczego po reklamacji?
Skoro sprzedali mi część złej jakości która uszkodziła sie w sposób nie pozwalający jej zdemontować to co innego można było zrobić? Producent dostarcza gałkę z nakrętka i on dostarczył wadliwy element który spowodował uszkodzenie.
Poniżej zdjęcia ale jakoś nie wyszły za dobrze

: 07 maja 2012, 10:38
autor: kupiec
to tylko moje zdanie, a patrząc na zdjęcia to mogą powiedzieć że montaż był zły
kiedyś reklamowałem sworzeń do mk4 i zażądali rachunku z warsztatu bo producent stwierdził że źle zamontowałem, nie miałem więc kupiłem nowy
mam nadzieje że tobie się uda i nie daj się, walcz o swoje

: 07 maja 2012, 17:52
autor: Jamszoł
Yagr, kiedyś przy Maluchu ukręciłem gwint na piaście ; szpilkę koła przy Jelczu , więc dla mnie to nie nowość , że coś może się ukręcić
Ciekawe czy koledze wymienili tą nakrętkę

bronx, dobrze wyczyść gwint na śrubie - bo pozostałości nakrętki pewnie tam zostały ( między rowkami gwinta )

: 07 maja 2012, 21:38
autor: bronx
Hej poszla na reklamacje, w sklepie przyjeli ja bez problemu, za 14 dni bede znal werdykt.
Dzis przykrecilem juz kolejna koncowke ale tez jakos dziwnie to szlo. na wszelki wypadek zakontrowalem nakretke druga nakretka aby sie nie odkrecilo :)

Juz wiem co było przyczyną, ukręcenie pierwszej nakrętki i prawie drugiej....
Nakrecajac nakrętkę stosowałem klucz oczkowy z grzechotką, i nakręcałem ja bardzo szybko aż zrobiła sie ciepła... bardzo no i to musiało osłabić gwint. Po wystudzeniu nakrętki bez problemu, dało się ją dokręcić do oporu - także czasami warto powoli :)

: 08 maja 2012, 21:26
autor: Jamszoł
bronx pisze:nakręcałem ja bardzo szybko aż zrobiła sie ciepła... bardzo no i to musiało osłabić gwint.
Jak już to nie jest to bezpośrednia przyczyna
Gorąca nakrętka , rozszerza się .
Gwint zrobił się luźny i go ścięło
Chociaż ? nie jestem tego pewny - nie raz dokręcałem pneumatykiem a tam to dopiero są obroty i jakoś się nic nie ukręcało
Po prostu zapodali złe nakrętki - zbyt miętkie :mrgreen: