Strona 2 z 2

: 19 sie 2008, 16:08
autor: Jamszoł
radekbox pisze:ale ja pytam dalej,
co ma ten czujnik z ssaniem
Ogólnie można w wielkim skrócie powiedzieć tak :
Komp - dostaje sygnał z czujnika temp. zasysanego powietrza - jeśli stwierdza , że powietrze zasysane do silnika jest zimne oraz dostanie wiadomość od czujnika temperatury silnika , że ten jest zimny - - wydłuża czas trwania wtrysku paliwa i daje impuls do silniczka krokowego/elektrozaworu bocznikowego aby dać więcej powietrza .
W rezultacie silnik wchodzi na wyższe obroty a to jest nasze umowne "ssanie"

: 19 sie 2008, 16:23
autor: emceha
O i tym pozytywnym akcentem zakończmy tą niepotrzebną dyskusję ;)

: 20 sie 2008, 19:02
autor: Yagr
No i się wyjaśniło o co chodziło radekbox'owi, - chciał sie pochwalić encyklopedyczną wiedzą ;) Super, doskonale wszystko wyjaśniłeś....
Jeśli teraz pojawi się pytanie o np MAP sensor to poproszę kolejne wypracowanie na 4 strony maszynopisu opisujące historię powstania, pierwsze prototypy, ewolucje, zasadę działania , napięcia i inne cechy prądowe, może być schemat itd....
Jak dla mnie to cały ten temat mógł zostać wywalony po pierwszej odpowiedzi czyli muchy
lucjan, podaruj sobie, to jest wpięcie opornika w układ czujnika temp zasysyanego powietrza. Niby oszukujesz kompa że wpada zimniejsza mieszanka i dzięki temu lepiej jeździ ale wątpie. Nie wierzę w rozwiązania podnoszące moc silnika za 1,25 zł :P
. krótko i treściwie. A jeśli kolega radekbox, chce dalej imponować wiedzą to zapraszam do tematu o skrótach ( http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=4841 ), gdzie pozwalam we własnym zakresie poszerzyć definicje tam się znajdujące o jego zdaniem brakujące wyjaśnienia. Obiecuję że jeśli bedą wartościowe to sam je tam umieszczę. Na dowód - kopiuję to powyższe wypracowanie do hasła "IAT" :cool: (oczywiście po dokonaniu korekt redakcyjnych :P)

: 20 sie 2008, 19:40
autor: cidzej
radekbox pisze:jak po niektórych wypowiedzich można wywnioskowac, ze przy uruchamianu silnika (czyli krotko mówiąc, kiedy silnik jest zimny)
musisz zmienić "reguły wnioskowania", bo są złe :D
radekbox pisze:nie wklejac jakas definicje z Internetu, która w ogole nie jest odpowiedzia i nie zawiera zadnego uzasadnienia.
nikt nie wklejał definicji z internetu - trzeba było szkołe elektroniczną skończyć to byś wiedział, albo chociaż uważać na lekcji fizyki :D
radekbox pisze:w ukladzie dolotowym MAF
ja mam MAP i co ? w escorcie mialem czestotliwościowego a teraz mam napięciowego :mrgreen:


generalnie to pewnie przyszly niedoszly doktorant chcial sie pochwalić nikomu do życia nie potrzebną wiedzą i już :) przypomina mi to czasy studiow na WAT'cie kiedy to jeden profesor stwierdzil, ze pewna regula podawana we wszystkich skryptach nie jest do konca (jego zdaniem) prawdziwa, podyktowal nam swoja i tylko taka uznawal za jedyna sluszna, zaliczającą egzamin u niego - straszne ....

generalnie - sama teoria u kolegi radekbox jest na +, ale zaczynanie przygody z forum od niemal porownania nowych kolegow do herektyków - na minus :mrgreen:

mysle, ze moglibysmy nawet pokusić się o rozważania na temat zasady działania IAT na poziomie atomowym czy kwantowym, ale czy to jest naprawde konieczne ?? czy żeby podniesc auto na lewarku to trzeba najpierw uniwersytet konczyc albo chociaz rozwiązać układ równań z czterema niewiadomymi ?? sugeruje zachować czasem troche zdrowego rozsądku ;)

: 20 sie 2008, 22:32
autor: chudy85m
cześć powiem krótko kiedyś założyłem takie rezystory do auta i jeżdząc nie odniosłem zadnych zmian mocy tylko trochę większe spalanie było ale w zasadzie nie odczuwalna różnica jedynie jakiś 50 km na zbiorniku ale musze pochylić głowę nad niektórymi użytkownikami forum zwłaszcze za ich wiedzę i sposób dążenia do swojej racji i obalania teori innych nawet jeżeli jest ona tym samym a w zasadzie powiedziana innymi słowy gdy sens jest ten sam
siemka

: 20 sie 2008, 23:14
autor: Yagr
radekbox pisze:Wszystko to co napisałem to wiadomości podstawowe i można znaleźć to wszedzie, szczerze mówiąc w każdym temacie, który troszke szerzej traktuje o np. filtrach stozkowych wiec czy można to nazwac popisywaniem się?
To co napisałem, to , moim zdaniem najprostszy sposób opisania dzialania tego czujnika i jest to z pewnością bardzo ogólnikowo . Jeśli ktos potrafi to zrobic w jeszcze bardziej dostępny
radekbox - nic przeciwko tobie nie mam ale po twojej wypowiedzi nasuwa mi sie pytanie: to po co nam głowę zawracasz jak wszystko wiesz? Temat jest "tuning czujnika temperatury...." a nie "co to jest IAT?" proste pytanie-prosta odpowiedź. Tak jak napisałem wcześniej zapraszam do podzielenia się wiedzą o czujnikach i innych gadżetach w podanym temacie - nie każdy zadając pytanie o to jak wyjąć świece oczekuje referatu. U nas zwykle oczekuje prostej, konkretnej rady - i taką zwykle dostaje. Czepianie sie uproszczeń typu "ssanie" przy wtrysku czy też "krokowy" to po prostu mącenie. Sam wiem doskonale że u mnie nie ma krokowego tylko elektrozawór obrotów biegu jałowego ale przyjęło się zwać go "krokowcem" i wszyscy wiedzą o co chodzi.
Jak prosisz o młotek to też mówisz "podaj mi, proszę, ten leżący tuż koło twojej nogi impulsator kinetyczny o przedłużeniu drewnianym"??
Chcę ci w tym miejscu uświadomić , że to forum to nie jest gazetka akademicka tylko miejsce gdzie, nie zawsze znający się na autach ludzie szukają konkretnej pomocy w najprostszych słowach.
Oczywiście jeśli ci się to nie podoba to nic cie tu nie trzyma i możesz wrócić na te fora internetowe opisujące filtry stożkowe. Jako absolwentowi germanistyki pozostaje ci napisać: auf Wiedersehen!

: 21 sie 2008, 01:15
autor: emceha
Yagr pisze:Jak prosisz o młotek to też mówisz "podaj mi, proszę, ten leżący tuż koło twojej nogi impulsator kinetyczny o przedłużeniu drewnianym"??
:shock: Grześ ja od tej storny Cię nie znałem...
:mrgreen:
Yagr pisze:Chcę ci w tym miejscu uświadomić , że to forum to nie jest gazetka akademicka tylko miejsce gdzie, nie zawsze znający się na autach ludzie szukają konkretnej pomocy w najprostszych słowach.
Oczywiście jeśli ci się to nie podoba to nic cie tu nie trzyma i możesz wrócić na te fora internetowe opisujące filtry stożkowe. Jako absolwentowi germanistyki pozostaje ci napisać: auf Wiedersehen!
A może chciał chłopak dobrze a wyszło "jak zwykle"??? Szkoda że nie czytałęm jego wypowoedzi tylko zostały same cytaty bo mógłbym co nieco więcej powiedzieć na temat całego sporu czyli o co tak naprawdę każdej stronie chodzi. Szkoda będzie jeśli chłopak zniknie bo nie o to nam chodziło ale z drugiej strony my też chcieliśmy dobrze ale wyszło "jak zwyke" :-|

: 21 sie 2008, 17:30
autor: Jamszoł
Więc nie wiem dlaczego kolega nie zgadza się z moją wypowiedzią ?
Dla laika nie jest ważne co ten czujnik mierzy i w jaki sposób - ważne jest , że daje impuls do kompa.
A że mierzy ilość tlenu ? Sonda lambda też mierzy ilość tlenu .

: 22 sie 2008, 10:59
autor: emceha
Jurek już nie ważne bo kolega radekbox się utlenił z forum. Wyedytował swoje wypowiedzi do zera i przepadł. Szkoda, źle nas odebrał. Ja go kojażę z fordclubpolska.org

: 22 sie 2008, 11:41
autor: lordpablo
to jak go kojarzysz to zrób priv do niego

: 22 sie 2008, 12:15
autor: emceha
lordpablo pisze:to jak go kojarzysz to zrób priv do niego
Yyy a można wiedzieć w jakim celu???

: 22 sie 2008, 12:44
autor: lordpablo
w celu spożycia kilku browców :razz:

: 22 sie 2008, 16:59
autor: Jamszoł
Albo po to , że jednak od czasu do czasu może się przydać encyklopedyczna podpowiedź.

: 22 sie 2008, 19:10
autor: Yagr
troche off ale - dla takich ludzi jak radekbox mozna by założyć temat np"zasady działania czyli dlaczego auto jedzie?"gdzie byłyby w podobny sposób jak to on napisał rozpracowane zasady na których opiera sie działanie różnych ustrojstw w aucie.... tak, łopatą do łba ;) Chciał chłopak chyba dobrze ale w zły temat trafił na rozwodzenie się... Może trochę za ostro go potraktowałem.... :oops: