Strona 2 z 2

: 24 lip 2008, 21:10
autor: bodzio82
kazdy silnik 16 zaworowy jest kolizyjny wystarczy o zabek zle ustawic rozrzad i zawory tluka w tloki

: 05 paź 2008, 11:59
autor: Procurator
Mnie to też trochę zaczyna niepokoić, bo właśnie planuję w przyszłości przesiadkę na Escorta 1.8 mk7 (albo Probe 2) i znalazłem trochę niepokojących rzeczy: podobno aby tylko dostać się do paska rozrządu w siniku 1.8 to już jest sporo roboty (trzeba spuszczać płyn z chłodnicy, olej ze wspomagania kierownicy i w ogóle odkręcać dużo rzeczy), potem już po założeniu nowego paska ewentualnie odkręcać koło zębate wałka rozrządu, jeżeli by przyrząd blokujący wałki nie wchodził bez oporów na swoje miejsce.
Nie wygląda to zachęcająco.

: 05 paź 2008, 13:30
autor: Yagr
Procurator pisze:(trzeba spuszczać płyn z chłodnicy, olej ze wspomagania kierownicy i w ogóle odkręcać dużo rzeczy)
w 1,6 EFI ze wspomaganiem teoretycznie też trzeba to robić a w praktyce okazuje się że wystarczy odkręcić mocowania zbiorniczków wyrównawczych i bez odpinania węży odsunąć te zbiorniczki. Ja tak u siebie wymieniałem rozrząd i żadnych płynów nie spuszczałem. Podobnie zresztą w każdej publikacji pisze że do wymiany uszczelniaczy trzonków zaworowych trzeba ściągać głowicę - praktyka uczy że można to zrobić bez odkręcania głowicy - przynajmniej w CVH ;) Tak że nie wszystko co jest w instrukcjach jest jedyną drogą postępowania.

: 06 paź 2008, 23:41
autor: Jamszoł
Yagr pisze:wystarczy odkręcić mocowania zbiorniczków wyrównawczych i bez odpinania węży odsunąć te zbiorniczki.
Dokładnie tak było u mnie robione.