Strona 2 z 3

: 08 kwie 2011, 11:08
autor: oeriel
Powiem szczerze, że nie mam pojęcia jak te cylinderki wyglądają i czy można je osobno kupić. Mógłbyś jakieś przykłady podać?

- bębny x2
- łożyska, komplet x2
- zasobnik smaru łożyska x2 (bo nie ma go w zestawie łożysk...)

To na pewno wchodzi na listę

: 08 kwie 2011, 11:35
autor: WieSiu

: 08 kwie 2011, 22:15
autor: mateusz_175
A ja bym chciał zapytać o przednie hamulce. Konkretnie chodzi mi o uszczelniacze/oringi przednich zacisków. Widziałem że guma tam do okoła tłoczka coś wylazła troszke. Również tam jakby na prowadnicy chyba, gdzie jest niebieski kapsel pod nim jest rozerwana ta guma.
Czy dużo jest zabawy z wymianą tych gumek ? W zacisku są jeszcze jakieś gumki ? Idzie to zrobić samemu ?
Ostatnio u mechanika wymieniałem u ojca klocki z przodu w aucie i tam te prowadniczki były zapieczone oprócz jednej która płynnie pracowała. W Escorcie chyba jest tak samo ? Z tym że jedna na stronie chyba z tego co widziałem tam gdzie ten niebieski kapsel.

: 22 kwie 2011, 00:01
autor: Jastrzab_1_8D_92
Witam, dopytam w temacie.
Jaki klucz (jaki numer ) trzeba użyć żeby odkręcić śrubę mocującą bęben.Pytanie dotyczy MKV 1,8D , ale tu chyba nie ma podziałów na wersje.
Z góry dzięki za informacje.

Jastrząb

: 22 kwie 2011, 07:45
autor: jakobs72

: 11 mar 2012, 15:17
autor: Gajek
W przyszłym miesiącu zamierzam kupić zestaw naprawczy bębnów i zastanawiam się czy jestem w stanie sam je wymienić? Czytałem opis Jamszoła i nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe, obawiam się tego, że rozbiorę szczęki i ich nie złoże. Mechanik chce 60zł za wymianę jednej strony. Lepiej oddać auto do mechanika czy samemu jednak spróbować?

: 11 mar 2012, 15:19
autor: Kudłaty_EZG
Gajek, nie jest to skomplikowane ale są to hamulce jednak więc jeśli obawiasz się że coś zrobisz nie tak to może i dobrym wyjściem było by zaplacić jednak 6dyszek za koło? jak dla mnie drogo

: 11 mar 2012, 15:32
autor: Jamszoł
Gajek, zrobisz to sam a jak będziesz miał jakieś wątpliwości to zawsze służę pomoca poprzez PW lub GG

: 11 mar 2012, 15:52
autor: Gajek
A co jest najgorsze przy składaniu hamulców?

: 11 mar 2012, 15:53
autor: Yagr
Gajek pisze:A co jest najgorsze przy składaniu hamulców?
ściąganie bębnów :D

: 11 mar 2012, 18:42
autor: mateusz_175
Gajek, sam się bałem robić u siebie hamulce z tyłu. Miałem awarie cylinderka w trasie i musiałem to zrobić. Udało mi się to zrobić samemu, troche denerwujące są te sprężyny, ale dasz rade jak masz podstawowe wiadomości o mechanice :)
Pamiętaj dobrze dokręcić łożysko później ( lewy gwint jakby co ), tylko nie ile masz siły tylko tak jak się dokręca łożyska stożkowe.

Jak będę wymieniał właśnie tylne hamulce na cały nowy zestaw naprawczy to zrobię to samemu, jedynie pożyczę nasadkę żeby odkręcić bęben z łożyskiem :)

: 11 mar 2012, 23:53
autor: Jamszoł
mateusz_175 pisze: troche denerwujące są te sprężyny,
Wystarczy mieć pilnik okrągły lub trójkątny o długości ok 35-40 cm - czyli ten średni
Ściągamy z niego "rączkę" i mamy przyrząd do zakładania sprężyn :razz:

: 23 mar 2012, 18:36
autor: Gajek
Może mi ktoś powiedzieć czym różnią się te zestawy oprócz ceną?

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Szczeki- ... scort/2318

http://ford-sklep.pl/szczeki-hamulcowe- ... -1604.html

Niby jest to ten sam zestaw, ale mają inne indeksy. Chcę kupić ten zestaw, ale nie wiem, który wybrać.

: 23 mar 2012, 18:48
autor: driver98
Gajek, Przyjżałem się i na moje oko nie różnią się niczym szczególnym.A te indeksu może zależy od producenta.

[ Dodano: Pią 23 Mar, 2012 ]
A te pierwsze mają wym0180x30 a te drugie 180x32 może to ta różnica co do indeksów.

: 23 mar 2012, 20:11
autor: Gajek
driver98, o widzisz, ja tego nie widziałem. I teraz pytanie jak to sprawdzić, które ja muszę mieć?