Strona 2 z 2
: 21 maja 2010, 10:28
autor: CrashBlack
Przyłącze sie do tematu, dzisiaj zważyłem dziwną przypadłość i chciałbym uzyskać od was rady. Sprawa ma się tak Silnik ciepły w momencie włączenia się wentylatora zauważyłem że stojąc na luzie falują mi oborty 500-1000 wentylator się wyłączył po chwili, to włączyłem wycieraczki aby sprawdzić i to samo, dzieje się tak od czasu do czasu bo potem próbowałem i już tak nie było, co może to wskazywać? Czyżby przy poborze prądu przez wentylator lub wycieraczki na cieplym silniku nie domagało coś? To wina akumulatra? kabli WN? czy czegoś innego?
: 21 maja 2010, 11:38
autor: Yagr
CrashBlack, popraw wszystkie punkty masowe i zakonserwuj wtyczki jakimś kontaktem (np. ISOL)
: 21 maja 2010, 16:01
autor: CrashBlack
Masę wystarczy przeczyścić i na nowo poprzykręcać? sprawdzić kable? czy jakieś większe zabiegi - dodawanie dodatkowych kabli?
A wtyczki to wszystkie pod maską porozpinać i potraktować tym ISOLem?
: 21 maja 2010, 16:12
autor: Yagr
CrashBlack, punkty masowe maja być tak zrobione żeby kabel robiący połączenie szczelnie przylegał czystym metalem do czystego metalu karoserii albo silnika (zależy która strona). Nie może na łączeniu być rdzy czy innego syfu. Oczyścić, porządnie dokręcić i można jeszcze z wierzchu zabezpieczyć podobnie jak klemy akumulatora np. wazelina techniczną. Zapobiegnie to w pewnym stopniu wnikaniu tam wody. A co do dodatkowych kabli to dotyczy to rozrusznika. Zresztą... wszystko na ten temat jest już na forum.
: 05 cze 2010, 22:29
autor: Jacek45
W moim 1.6 silnik po uruchomieniu wchodzi na 2000 tys obr potem spada do 900 i po jakimś czasie zaczyna falować w zakresie 500-1500. Po zdjęciu obciążenia spada do 500 i czasami gaśnie. Według waszych postów wszystko wskazuje na silnik krokowy albo sondę, czy może jeszcze coś jest?
: 05 cze 2010, 22:31
autor: Illuminati75
Raczej nie. Sprawdź wyżej wymienione. Dzieje się tak zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku?
: 05 cze 2010, 22:35
autor: Jacek45
tak nawet po przejechaniu paruset kilometrów
: 05 cze 2010, 22:41
autor: Illuminati75
No to krokowy, od tego zacznij. Na forum było dokładnie opisywane co i jak.
: 05 cze 2010, 22:46
autor: Jacek45
sprawdze to w poniedziałek
: 05 cze 2010, 23:44
autor: Jamszoł
Może to być też zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej
: 04 sie 2010, 23:24
autor: Jacek45
Po wymianie krokowego wszystko wróciło do normy.
: 04 sie 2010, 23:37
autor: Tigerbart
A ten wyjęty krokowiec warto sobie zachować i zalać go rozpuszczalnikiem nitro. Następnie po paru godzinach zatkać dziurki palcami i potrząsnąć, wylać i ponownie zalać. Operacjępowtórzyć powiedzmy 3-4 razy i mamy krokowca na wymianę, gdy nowy się zapaskudzi.
: 05 sie 2010, 06:30
autor: Yagr
A ten wyjęty krokowiec warto sobie zachować i zalać go rozpuszczalnikiem nitro. Następnie po paru godzinach zatkać dziurki palcami i potrząsnąć, wylać i ponownie zalać. Operacjępowtórzyć powiedzmy 3-4 razy i mamy krokowca na wymianę, gdy nowy się zapaskudzi.
o ile nie pada uzwojenie cewki

: 05 sie 2010, 17:05
autor: Jamszoł
jeśli już Nitro - to do nitra wstawiamy tylko część mechaniczna .
Cewka na pewno padnie od nitro .