Strona 2 z 2

: 25 sty 2008, 00:13
autor: Jamszoł
Nie jestem pewny co do waszych podpowiedzi.
Po mojemu to padło łożysko wałka , który przekazuje obroty ze sprzęgła
( wałek sprzęgłowy) a co za tym idzie wałek z kołami zębatymi poszedł pod kontem - zęby od wałka odbiorczego nie trafiły na zęby wałka sprzęgłowego - wykruszyły się a dodatkowo w którymś miejscu pękła skrzynia biegów i wylatuje z niej olej.
Oczywiście mowa o kołach zębatych na tych wałkach.
Podczas wykruszania gdy zęby na siebie wlazły powstało udeżenie któregoś wałka w korpus skrzyni i przez to obudowa skrzyni pękła.
Proponuje jednak wsadzić głowę pod wóz i sprawdzić.
Pęknięcie skrzyni może być od strony sprzęgła - wówczas nie będziemy widzieć skąd leci olej bo poleci on z obudowy sprzęgła.
MAM NADZIEJĘ ŻE NIE TRAFIŁEM Z DIAGNOZˇ.

: 25 sty 2008, 08:48
autor: ARIEL
jamszoł, i otym właśnie już pisałem widziałem już taki przypadek ;)

: 25 sty 2008, 19:56
autor: Jamszoł
Ja też i to nie raz i nie dwa.
Napisałeś tylko - zapytałeś się czy nie ma pęknięcia.
Postanowiłem to rozwinąć i wyjaśnić - jak dochodzi do pęknięcia.
Przyczyna , zawsze jest ta sama - łożysko któregoś wałka .
Rozwinołem po to - aby niedowiarki nie oponowali , że to nie możliwe.

: 26 sty 2008, 22:08
autor: EDDY
Juz po autopsji :razz: poszedł mechanizm róznicowy :sad: czyli skrzynia do wymiany dziękuje wszystkim za pomoc

: 26 sty 2008, 22:11
autor: Jamszoł
Uuuu ładnie :( satelitki się rozsypały

: 27 sty 2008, 13:27
autor: ARIEL
czyli moja pierwsza diagnoza była trafiona w 100%