Strona 2 z 3
: 16 sty 2008, 16:47
autor: Viper9595
a wiec tak.... kupilem i wymienilem termostat, lecz niestety nie pomoglo;/;/;/
ktory to jest czujnik od tej temperatury i gdzie on jest (dokladnie)
i jak moge sprawdzic czy to napewno to zeby znow nie kupowac czegos co jest zbedne?:(
: 16 sty 2008, 17:39
autor: Seba
Ktoras wtyczka przy obudowie termosttau - nie okragla tylko prostokatna - zewrzyj styki we wtyczce - zegar powinien max do gory pojsc.
: 16 sty 2008, 20:09
autor: Jamszoł
emceha, po mojemu - zbyt duży spadek napięcia na obwodzie czujnik temp - wskaźnik. Posprawdzaj przewody.
Alba za mało płynu - jak dodasz gazu to pompa podpąpuje płyn i wskaźnik zaczyna pokazywać temperaturę a jak puścisz nogę z gazu to zaczyna brakować płynu - czujnik wtedy pracuje na sucho a w tedy temp spada bo czujnik nie ma co pokazywać (- w tej opcji - najgorsza prognoza - pompa wody) ale nie będę krakał.
: 17 sty 2008, 12:40
autor: emceha
Jurek ale płyn nie dawał by takich objawów natychmiastowo. Powiedz mi ja szybko wzrasta prędkośc obrotowa na 5 biegu z 2 do 2,5 tyś przy tym silniku??? Kilka sekund a reakcja wskaźnika jest natychmiastowa. Pompa w życiu nie zdąży podpompować w tym czasie tyle płynu żeby czujnik wyczył aż taką róznicę.
Pompa wymieniona, płynu wzorowo jeśli chodzi o ilość. Silnik nie przegrzewa się (od listopada nie słyszałem żeby się wentylator włączył). Moim zdaniem bliżej prawdy jest twoja teoria na temat spadku napięcia

NIe zawsze się to zdarza. Jedynie z rana, zaraz po nocnym postoju.
Viper9595, czyjnik jest wkęcony w obudowę termostatu. Jak stpoisz przed maską to zaraz przy silniku, wkręcony pod kątem od spodu

: 17 sty 2008, 16:49
autor: Jamszoł
OK trza zatem dobrze się przyjrzeć przewodom między czujnikiem a zegarem.
: 17 sty 2008, 18:11
autor: MARKKO
MCH a niemasz gdzies zwarcia na zegarach?
: 17 sty 2008, 21:38
autor: emceha
Całkiem możliwe. Musze wytargać budzik i przeczyścic styki. Zobaczymy co potem
: 17 sty 2008, 23:07
autor: Viper9595
witam. sprawa sie wyjasnila.... powodem byl zepsuty czujnik pod termostatem.
teraz wszystko dziala w porzadku:)
: 01 lut 2008, 10:53
autor: griby
witam,
wymieniłem wczoraj termostat i teraz poczułem dopiero co to ogrzewanie w zimie
mam do Was pytanie: ile tak pi razy drzwi powinno spaść spalanie - bo teoretycznie zimny silnik pali więcej? dodam, że mam inst. sekwenc. - czy odczuję coś w spalaniu gazu i w kieszeni? zatankowałem się do pełna ale mało teraz jeżdżę i nie mogę się doczekać prawdziwego wyniku

. do tej pory palił mi 12-13 ltr LPG średnio.
pozdrawiam
: 01 lut 2008, 11:15
autor: emceha
griby, niektórzy twierdzą że spalanie niedogrzanego silnika jest większe nawet o 2 litry od spalania silnika działającego w poprawnej temperaturze

Ile w tym prawdy??? Tego już Ci nie powiem.
: 01 lut 2008, 11:26
autor: orion
emceha pisze:Ile w tym prawdy???
Dużo Przemku, ja u siebie mniej więcej taką różnicę zauważyłem na niedogrzanym silniku
: 01 lut 2008, 15:09
autor: emceha
Dzięki Łukasz za poparcie teorii

Teraz
griby ma pełen obraz sytuacji.
: 01 lut 2008, 15:40
autor: griby
dzięki, pocieszające to...
jak wyjeżdżę zbiornik to dam znać czy idzie za teorią praktyka

: 01 lut 2008, 17:23
autor: Jamszoł
To też jeszcze zależy od długości odcinków jakie pokonujesz .
W moim przypadku była by to mniejsza oszczędność bo z jednego końca Kalisza na drugi jest 8 - 10 km więc jest to mało - ale w większych miastach można zaoszczędzić nawet ponad 2 litry.
: 01 lut 2008, 18:59
autor: griby
wiesz jamszoł do tego trzeba dodać, że moja instalacja włącza się automatycznie czyli traciłem dodatkowo na tym, bo zanim te 30 stopni w mrozie z otwartą chłodnicą osiągnął....
jeżdże głównie krótkie trasy wiec pare minut na benzynie traciłem, teraz włącza się po minucie
