
prąd na AKU - 13.6V > a na alternatorze 14.2V
Moderator: Moderatorzy


Cidżej, Markko dzieki.
To co piszecie jednoznacznie potwierdza że AKU (jakiś taki mały niemiecki) mam już w fazie przed zgonowej. Prąd rozruchowy ma, ale pojemność już bardzo małą. Jak jest ciepły odpala na dotyk, po nocy odpala po ok 1-max-2 sek. Ale wciąż jest ciepło. Jak pojade na Słowacje przy minus 10-15 odpali tak dwa razy w ciągu dnia i jak pomiędzy nie zrobie z 20km trasy to zdechnie i jestem udupiony

Chyba jednak zakupie nowy, pozniej sobie bede w brode plul ze żydziłem 200zl

A miałem nie korzystać z karty kredytowej ...ale w grudniu sie cholera nie da

Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
UPDATE
- wszystkie połączenia typu kostki, konektory etc przeczyściłem (jak sie dało fizycznie a jak nie tylko "kontaktem")
- przewody iod alternatora rozkręciłem, obficie spryskałem kontaktem - dużej rdzy nie zaobserwowałem, nakrętki lekko pośniedziałe
- konektory wszystkich czujników jakie znalazłem pod maską - przeczyściłem
Stwierdziłem że pod maską, złączki, konektory są w bdb stanie, tylko lekko pośniedziałe co poniektóre. Nakrętki / opaski dociskające kable alternatora standardowo pośniedziałe. Poważnej rdzy nigdzie nie widać.
Niestety nie dostałem się do przewodów rozrusznika, wlazłem pod auto ale cholernie ciężki dostęp, więc tych nie czyściłem.
Po tych zabiegach alternator dalej daje za mało prądu, na luzie ok 13.6/8V , od/przy 2000obr w zwyż 14.1V - i to bez obciążenia. Po obciążeniu w czasie jazdy napięcie spada do 13.6V a przy dużym, nawet niżej - przygasa mi tu i ówdzie od czasu do czasu (np dmuchawa+podgrzewanie szyby+światła+wycieraczki).
Alternator dalej daje za mały prąd - powinienem mieć 14V pod obciążeniem, a nie 13.5!
Co radzicie? Szukać dalej w kablach - czy to na 90% stary alternator?
Kupiłem budżetowy akumulator Centra Standard 50Ah 450A, jutro zakładam. Mam nadzieje że mnie poratuje w -15 mrozach Słowacji..
- wszystkie połączenia typu kostki, konektory etc przeczyściłem (jak sie dało fizycznie a jak nie tylko "kontaktem")
- przewody iod alternatora rozkręciłem, obficie spryskałem kontaktem - dużej rdzy nie zaobserwowałem, nakrętki lekko pośniedziałe
- konektory wszystkich czujników jakie znalazłem pod maską - przeczyściłem
Stwierdziłem że pod maską, złączki, konektory są w bdb stanie, tylko lekko pośniedziałe co poniektóre. Nakrętki / opaski dociskające kable alternatora standardowo pośniedziałe. Poważnej rdzy nigdzie nie widać.
Niestety nie dostałem się do przewodów rozrusznika, wlazłem pod auto ale cholernie ciężki dostęp, więc tych nie czyściłem.
Po tych zabiegach alternator dalej daje za mało prądu, na luzie ok 13.6/8V , od/przy 2000obr w zwyż 14.1V - i to bez obciążenia. Po obciążeniu w czasie jazdy napięcie spada do 13.6V a przy dużym, nawet niżej - przygasa mi tu i ówdzie od czasu do czasu (np dmuchawa+podgrzewanie szyby+światła+wycieraczki).
Alternator dalej daje za mały prąd - powinienem mieć 14V pod obciążeniem, a nie 13.5!
Co radzicie? Szukać dalej w kablach - czy to na 90% stary alternator?
Kupiłem budżetowy akumulator Centra Standard 50Ah 450A, jutro zakładam. Mam nadzieje że mnie poratuje w -15 mrozach Słowacji..
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja to ci proponuje w końcu zaczać stosować prawidłowe nazewnictwo - te 14V i 13,5V to NAPIĘCIE !!!!!!!!!!!!!!!! prąd to sie podaje w Amperach.Ven pisze:daje za mały prąd - powinienem mieć 14V pod obciążeniem, a nie 13.5!
poza tym u mnie w esie tez napiecie pod obciazeniem spadalo do 12,8V w instalacji i nic zlego sie nei dzialo - wazne zebys mial dobra mase silnik

podpisuje się pod tym co pisze cidzej... Ja na aku mam 13,6V podczas włączonego silnika i jest dobrze... Druga sprawa... dzisiaj rozwiązałem problem ze spadkiem napięcia... akumulator był niedoładowany albo sam się rozładował... przeczyszczone klemy i zrobione pomiary przy obciążeniu... wszystko git... Jeżeli masz 13,5V i autko jeździ to po co kombinować...
PS.
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia... Dużo zdrowia, pieniędzy i spełnienia wszystkiego co sobie zaplanowaliście... no i żeby Wasze Essinki śmigały po drogach... Ja niestety chyba rozstanę się ze swoim w przyszłym roku i zmienię markę. Chyba że coś się zmieni, ale wątpię.
PS.
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia... Dużo zdrowia, pieniędzy i spełnienia wszystkiego co sobie zaplanowaliście... no i żeby Wasze Essinki śmigały po drogach... Ja niestety chyba rozstanę się ze swoim w przyszłym roku i zmienię markę. Chyba że coś się zmieni, ale wątpię.
Wiem cidżej co to są volty i ampery, szkołe podstawową skończyłemcidzej pisze:ja to ci proponuje w końcu zaczać stosować prawidłowe nazewnictwo - te 14V i 13,5V to NAPIĘCIE !!!!!!!!!!!!!!!! prąd to sie podaje w Amperach.Ven pisze:daje za mały prąd - powinienem mieć 14V pod obciążeniem, a nie 13.5!
poza tym u mnie w esie tez napiecie pod obciazeniem spadalo do 12,8V w instalacji i nic zlego sie nei dzialo - wazne zebys mial dobra mase silnik> klema "minus" akumulatora


Ok, czyli jak mam 13.5V (+/- 0.2) to tragedi nie ma i moge jezdzic spokojnie - to dobra wiadomość.
Ale jest inna sprawa - sprawdzałem u mojego ojca, na wolnych obrotach alternator ładuje ~~ (cidżej - napięciem

Natomiast u mnie - po odpaleniu silnika - napięcie ładowania (bez obciążenia) to 14V, i gdy podnosze obroty do 2500 - NIC się nie zmienia - cały czas jest 14V.
Czego to objaw? Alternator do regeneracji?
ps. Przy okazji chciałbym wszystkim forumowiczom, a w szczególności ESSIE-maniakom życzyć Spokojnych i Pogodnych Świąt spędzonych w gronie najbliższych oraz Szczęśliwego Nowego Roku, by w 2008 wasze Essinki sprawowały się coraz lepiej [zamiast coraz gorzej] a nawet jeśli będą gorzej to by Wasza pasja marki FORD nigdy nie zelżała


Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
HerbatkaVen pisze:cherbatka

wesołych świąt kolego




poza tym to 14V to nie jest zla wartosc, nawet calkiem spoko 14,4V to jest wartosc podawana jako idealna, dosc żadko spotykana - z reguly w autach panuje napiecie z zakresu 13,4-14V i JEST WSZYSTKO OK !!!
za to jakie masz napiecie w instalcji odpowiadaja nie tylko szczoty i sam stan alteranatora ale równie dobrze i stan oraz napiecie paska klinowego - u mnie jak sie zrobil za luzny to alternator potrafil wogole nie doladowywac (potrafila sie zaczynać żażyć kontrolka od ładowania w trakcie jazdy) - po naciagnieciu problem zaniknal

Hehe,Ok,postaram się poprawićcidzej pisze:HerbatkaVen pisze:cherbatka
wesołych świąt kolegoi obys w nadchodzacym roku nie doszukiwal sie problemow tam gdzie ich nie ma
jak ci mowimy z adrianolkusz, u nas w autach nie bylo i nie ma nawet 14V w instalacji, tylko jest troche ponizej, i nie bylo i nie ma z tego powodu najmn iejszych problemow w eksploatacji auta
grunt by wszedzie masa byla porzadna i po problemie
poza tym to 14V to nie jest zla wartosc, nawet calkiem spoko 14,4V to jest wartosc podawana jako idealna, dosc żadko spotykana - z reguly w autach panuje napiecie z zakresu 13,4-14V i JEST WSZYSTKO OK !!!

No dobra czyli jak w trasie pod obciążeniem, napięcie spada mi do 13.5V to jest wszystko ok i nowy akumulator jaki właśnie zakupiłem z tego powodu nie ucierpi

Masa - aku >< karoseria została wymieniona na nowy grubiutki i zdrowiutki kabelek (tamten był spalony). Masy aku >< silnik szczerze mówiąć nie sprawdzałem bo jakoś w oczy mi się nie rzuciła, ale puszukam dziś i oblukam czy zdrowa. Masy alternatora i rozrusznika są w normie.
Pasek klinowy jest sztywny jak ehm ... za przeproszeniem pyta we wezwodzie


Mój poprzedni aku na -5 mrozie miał 11.4V w spoczynku

Nowy ma 13.7

Mam nadzieję że wytrzyma ze 2 lata i mnie nie zawiedzie. Sprawdzimy go w boju już od jutra - trasa 400km do granicy slowackiej i na wys. 1100m w górach przy -15 mrozie

Odmrazacz do szyb i do zamków już zakupiłem, łancuchy na koła też. Tylko auto brudne jak cholera, mycie go na tym mrozie to samobójstwo raczej.
Zalicze myjnie, obym tylko znalazl nie automatyczną gdzieś na trasie

Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
prawdopodobnie nie ma - zalóż sobie !!! polecam !Ven pisze:Masy aku >< silnik szczerze mówiąć nie sprawdzałem bo jakoś w oczy mi się nie rzuciła, ale puszukam dziś i oblukam czy zdrowa.
lepiej nalać w zamki smaru silikonowego (takiego jak np. do maszyn do szycia) albo chociaz oleju silnikowego niz te omrazacze - robia wiecej zlego niz dobregoVen pisze:Odmrazacz do szyb i do zamków już zakupiłem
ja swojego umylem ostatnio - nie zdazyl wyschnac i po nocy otwierajac drzwi oderwalem uszczelkeVen pisze:mycie go na tym mrozie to samobójstwo raczej.

- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no nie do końca... od odcinania napięcia wzbudzania na uzwojeniu pierwotnym jest regulator napięcia. Działa on tak że gdy prąd na uzwojeniu wtórnym osiąga zadaną wartość to odcina zasilanie wirnika i tym samym nie jest wytwarzane napięcie na stojanie. Te regulatory nie są tak dokładne jak ci sie wydaje - jest margines błędu. Dlatego jeden regulator będzie utrzymywał do 14,5V, drugi 14,2V trzeci 14,8V ... I to zbudowane z tych samych elementów elektronicznych. po prostu nawet zwykły opornik opisany jako np. 1 kilo om może mieć 0,95 kilo oma, 1,06 kilo oma..itd.Ven pisze:wzrasta do 14.5V. Tak się powinien zachowywać alternator.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ano niema! jutro już nie zdążę, po powrocie się tym zajme..cidzej pisze:prawdopodobnie nie ma - zalóż sobie !!! polecam !Ven pisze:Masy aku >< silnik szczerze mówiąć nie sprawdzałem bo jakoś w oczy mi się nie rzuciła, ale puszukam dziś i oblukam czy zdrowa.
lepiej nalać w zamki smaru silikonowego (takiego jak np. do maszyn do szycia) albo chociaz oleju silnikowego niz te omrazacze - robia wiecej zlego niz dobrego[/quote]Ven pisze:Odmrazacz do szyb i do zamków już zakupiłem
Skoro tak powiadasz, to walne kapke oleju silnikowego jutro z rana. Zauwazylem tez ze zaczyna mi zamek klapy padać, coraz cieżej chodzi, jakaś rada?
osz w mordecidzej pisze:ja swojego umylem ostatnio - nie zdazyl wyschnac i po nocy otwierajac drzwi oderwalem uszczelke

Wuerte - hahaha



Yagr - jasna sprawa. Alternator w trakcie zwiększania obciążenia instalacji (+wycieraczki +nawiewy +klima + wzmacniacz + radio 4 kanały itd), powinien utrzymywać czy wzmacniać wydajność by wyrównywać spadające napięcie do ~14V tak jak u mojego ojca w autku 4x4 z 1999r. Mój alternator escortowy tego nie robi czego konsekwencją są niepokojące spadki przy średnio-dużych obciążeniach elektrycznych

Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
uwierz mi ze robi to,ale tylko przy samym alternatorze, najwyrazniej musisz zmiecnic te grube przewodu,bo na nich wraz ze wzrostem pradu pobieranego przez odbiorniki spada napiecie. Zaloze sie,ze na alternatorze wszystko jest w porzadku i napiecie jest kolo 14,2-14,3 niezaleznie od obciazenia. Ja tak mialem, pomierzylem w kazdym punkcie mocowania tego grubego kabla plusowego jakie jest napiecie i dodalem drugi kabel w miejscu gdzie nastepowal najwiekszy spadek napiecia. Po tym zabiegu moje auto mialo ok 14V na akumulatorze. I nie jest tak,ze 13,6 jest dobrym napieciem, niezaleznie od obciazenia nie powinno napiecie spadac ponizej 13,9V, bo jak jest mniejsze,to akumulator nie bedzie w 100% naladowany.Ven pisze:Mój alternator escortowy tego nie robi czego konsekwencją są niepokojące spadki przy średnio-dużych obciążeniach elektrycznych
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Dzieki Wiesiu, to wyjaśnia wszystkie wątpliwości. Kabelek zamontuje po powrocie, narazie nowy akumulator daje rade i z odpalaniem przy -10 nie ma problemu. Mam nadzieje ze nowy kabel u mnie tez rozwiaze sprawe.
Pozdrawiam.
Ps. Słowacja - Tu jest pięknie (pogoda, krajobrazy i duże piwo z kija za 25sk
)
Pozdrawiam.
Ps. Słowacja - Tu jest pięknie (pogoda, krajobrazy i duże piwo z kija za 25sk


Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic