Strona 2 z 3

: 08 sty 2008, 17:17
autor: GonzoG
Ani poduszki, ani turbina. Jest zakres pracy silnika, w którym jest dość wysoki moment obrotowy, a niska moc. Dlatego w silnikach z bezpośrednim wtryskiem (np. TDDI) turbina załącza się w granicach 1800 obr. aby uniknąć takiej sytuacji.
Wymiana poduszek silnika i szkrzyni może jedynie troche zmniejszyć drżenia.

: 08 sty 2008, 21:19
autor: ARIEL
GonzoG pisze:(np. TDDI) turbina załącza się w granicach 1800 obr
nigdzie się tego doczytać niemogłem przy ilu się włancza :sad:

: 09 sty 2008, 08:51
autor: WieSiu
w Escortach TD 90PS najwyzszy moment jest wg instrukcji przy 2000 obrotow/min i wynosi 180Nm. A jak jest w praktyce,to wydaje mi sie,ze dopiero przy 2500 obrotow to auto na prawde ciagnie.

: 20 lut 2008, 14:21
autor: neosystem
a czy turbinę powinno słychać, bo u mnie słychać taki cichy gwizd w środku jak się turbo rozkręca...

: 20 lut 2008, 16:00
autor: ARIEL
możę masz węże dirawe i tam słychać gwizd nieszcelnosci :-|

: 14 kwie 2008, 12:30
autor: neosystem
a teraz odwrotne pytanie, czy można coś zrobić żeby właśnie było słychać turbine jak gwiżdże??

: 15 kwie 2008, 07:07
autor: kupiec
u mnie turbina załącza się przy 2500 obr. ale żadnego gwizdu czy świstu nie ma.
wg. wykresu z hamowni to te 180Nm są przy ~2500 obr. więc książka książką a wykres wykresem i co za tym idzie - nie warto przeciągać powyżej 3500 obr/min bo mocy nie przybywa.

: 15 kwie 2008, 09:37
autor: Mikosz
kupiec, mam do Ciebie pytanko, czy na hamowni można na stojąco sprawdzić pod maska zachowanie silnika,pompy,turbiny na 4 biegu (60km/h) i 5 biegu (80km/h) ????? Chodzi o to że czy można oglądać silnik przy dużej prędkości a koła się kręcą z wałkami pod oponami (nie wiem jak to sie nazywa)
Do dziś nie mam pojęcia skad powstaje drgania na 4 i 5 biegu przy 1800-1950 obr/min. :(
Mój brat ma znajomego w hamowni to można sprawdzić... :)

: 15 kwie 2008, 12:04
autor: neosystem
u mnie też się załączała coś ok 2300, ale teraz gdy mu zatkałem zawór EGR turbinę już słychać tak przy 1700...

: 16 kwie 2008, 07:01
autor: kupiec
mikosz niestety nie byłem na hamowni tylko wykres zciągnąłem z netu.

: 16 kwie 2008, 10:20
autor: WieSiu
u mnie wlasnie wtedy (1700) najbardziej taki wolny swist slychac, zwlaszcza jak jest zimne auto, jak jade 100km/h i dodam gazu mocno,to tez slychac turbine, ale to delikatnie

: 17 kwie 2008, 07:05
autor: kupiec
mikosz co do drgań to w moim fordillacu przy 1800-2000 obr/min też się lekko trzęsie i czuć jakby mocy nie miał i dlatego przy tych obrotach raczej nie wyprzedzam. kolega miał golfa TD i miał tak samo taką turbo dziurę. jak będziesz na hamowni to wklej wykres jak to wyszło u ciebie, jestem ciekaw bardzo.

: 17 kwie 2008, 11:44
autor: neosystem
a ile kosztuje taka przyjemność na hamowni i gdzie to można zrobić

: 17 kwie 2008, 15:04
autor: Yagr
możesz się "kulnąć" do Jastrzębia http://www.vtech.slask.pl/index.php?opt ... &Itemid=59
co do ceny to nie wiem... zadzwoń... spytaj... ;)

: 21 kwie 2008, 10:48
autor: neosystem
Yagr, ok dzięki