Escort 1.4 Kombi pali za dużo gazu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

zawór wygląda tak, tyle że na focie samo "szkiełko rezerwy zasłania ten czerwony nypel...
http://siec.no-ip.com/forum/files/thumb ... li_170.jpg
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

cidzej pisze:ARIEL, nie wprowadzaj w blad - co ma sonda lambda do ilosci spalania gazu w I/II generacji ??
jam mam lpg II ijest czytany sygnał z lambdy :razz:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Rafff

Post autor: Rafff »

znalazłem pokrętło i wskaźnik gazu ,zdziwiło mnie to że na owym wskaźniku wskazówkę wskazuje minimum co oznacza ze gaz jest już wyczerpaniu po przejechaniu dokładnie 160km czy to możliwe ??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

1- może masz nieszczelność
2- może zawiesił ci sie pływak
3- może minimum to nie koniec pracy wskazówki
4- może masz tak zajefajnie ustawiona instalacje że tyle żre
5- może być jeszcze jakis inny defekt lub kilka naraz
Moje sugestie - wyjeździj do końca gaz i zobacz jak sie wskazówka ustawia, następnie nalej tyle gazu przy której to ilości chcesz aby ci sie włączała rezerwa i przekręć sobie szkiełko tak aby kontrolka rezerwy ledwie sie zapalała, pobujaj autem i ewentualnie skoryguj szkiełkiem. Następnie jedź do DOBREGO gaziarza żeby ustawił ci poprawnie instalację włącznie z regulacja parownika i przy okazji niech sprawdzi sondę lambda.
A i jeszcze jedno - szkiełko rezerwy to ta szybka na zegarze , nie myl tego z pokrętłem zaworu .
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Rafff, to wyjedz go do końca i sie dowiesz ile masz rezerwy może 18 l ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Rafff

Post autor: Rafff »

Pisząc rezerwa mam na myśli literkę R na wskaźniku po lewej stronie kierownicy który jest odpowiedzialny za gaz. Wydaje mi sie ze mój Escort po prostu pali za dużo gazu i należy skupić sie na tym co zrobić by palił go mniej a nie na tej kontrolce rezerwy ??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no to jeśli nie interesuje cie ustawienie sobie szkiełka rezerwy tak abyś wiedział co wskazuje to pozostaje gazownik... niech ci zrobi to co napisałem w poprzednik poście.
I dla twojej wiadomości-ta literka R na centralce jest przy diodzie (prawdopodobnie czerwonej) która zapala się wtedy gdy wcześniej opisany magnesik na wskazówce zegara na butli w twoim bagażniku zbliży się do czujniczka na obwodzie szkła - więc trudno pisać o rezerwie jako o diodzie przy literce "r" w oderwaniu od tego co steruje jej zapaleniem :razz:
90% problemów z instalacjami LPG to złe ich wystrojenie!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

zgadzam się z Arielem w II generacji sonda lambda podaje sygnał do sterownika, a wiązki od instalacji gazowej wpina w styk na wyjściu sondy
Rafff

Post autor: Rafff »

przepraszam za wprowadzenie was w błąd jak wspomniałem wcześniej po prostu sie nie znam dopiero wczoraj w momencie gdy odkręciłem kopułkę na butli zauważyłem jednak ze ten samochód za dużo pali a 19litrów na 100km to chyba przesada ?? jeszcze biorąc pod uwagę to że odpalam na benzynie i to że nie jeżdżę cały czas po mieście jest to co najmniej dziwne
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Raffi, napiszę jeszcze raz - jeśli sam nie czujesz się na siłach aby posprawdzać i ewentualnie podregulować instalację to jedź do gazownika. Sondę lambda możesz sobie łatwo sprawdzić wpinając się w czarny i szary przewód od sondy miernikiem. Po resecie kompa i w czasie pracy na benzynie powinny być na mierniku widoczne ładne oscylacje napięcia międzi 0,1 a 0,9V. Piszę że po resecie ponieważ jeżdżąc z rozregulowanym LPG powodujesz że ECU adaptuje sie do tych ustawień i tym samym zmienia swoje nastawy dla beny. Jeśli już będziesz miał pewność że sonda jest o.k to zobacz jakie wskazania są na mierniku gdy silnik pracuje na LPG przy wolnych obrotach a jakie przy podwyższonych (2000-3000). Możesz sie pokusic o własnoręczną regulację ale to wymaga troche wiedzy. Najlepiej mieć interfejs do twojego komputera gazowego i program jego konfiguracji. Dopóki tego nie zrobisz nie ma co rzucać haseł dlaczego ci dużo pali bo powodów może być wiele od zapchanych filtrów począwszy na zjechanym silniku skończywszy...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Rafff

Post autor: Rafff »

Raffi, napiszę jeszcze raz - jeśli sam nie czujesz się na siłach aby posprawdzać i ewentualnie podregulować instalację to jedź do gazownika. Sondę lambda możesz sobie łatwo sprawdzić wpinając się w czarny i szary przewód od sondy miernikiem. Po resecie kompa i w czasie pracy na benzynie powinny być na mierniku widoczne ładne oscylacje napięcia międzi 0,1 a 0,9V. Piszę że po resecie ponieważ jeżdżąc z rozregulowanym LPG powodujesz że ECU adaptuje sie do tych ustawień i tym samym zmienia swoje nastawy dla beny. Jeśli już będziesz miał pewność że sonda jest o.k to zobacz jakie wskazania są na mierniku gdy silnik pracuje na LPG przy wolnych obrotach a jakie przy podwyższonych (2000-3000). Możesz sie pokusic o własnoręczną regulację ale to wymaga troche wiedzy. Najlepiej mieć interfejs do twojego komputera gazowego i program jego konfiguracji. Dopóki tego nie zrobisz nie ma co rzucać haseł dlaczego ci dużo pali bo powodów może być wiele od zapchanych filtrów począwszy na zjechanym silniku skończywszy...
bardzo dziękuje za pomoc :) postaram sie na bierzaca informować jak wygląda sprawa, po oględzinach mechanika :P Pozdrawiam
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

bardzo dziękuje za pomoc
klikaj "pomógł" i nie żałuj ;)
Rafff

Post autor: Rafff »

klikaj "pomógł" i nie żałuj ;)
osoby które pomogły na samym początku zostały wynagrodzone plusikiem :P
Rafff

Post autor: Rafff »

Witam właśnie wróciłem od gazownika który wyregulował mi instalacje i stwierdził że na okres letnio ,jesienny to dosyć częsty przypadek i zaproponował zmianę miejsce tankowania (skroił 20zł ) mam nadzieje że teraz będzie wszystko ok jeszcze raz dziękuje za pomoc :)
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

oby było lepiej :razz:
ODPOWIEDZ