Strona 2 z 2
: 18 sie 2007, 21:11
autor: Procurator
Cóż pora podsumować. Cudów nie ma. Na bardzo nagrzanym rozrusznik też przytrzymuje, lecz częstość udanych wystartowań na gorącym poprawiła się. A jak rozrusznik przytrzyma to po ciut dłuższym obróceniu wału silnika niż wcześniej. Zatem wygląda, że mój trud nie poszedł tak całkiem na marne. Przynajmniej tyle...
Zapewne bez grzebania w rozruszniku się nie obejdzie, chyba że -jak mówił poprzedni właściciel- nowy rozrusznik musi się rozchodzić, dotrzeć
Pozdr i sory za zbyt długie przeciąganie tematu.
: 19 sie 2007, 00:56
autor: Jamszoł
Procurator pisze:Czym mógł być ten czarno-szary osad który wylatywał w trakcie płukania?
utleniony ołów - który spadł z płytek i leżał sobie na dnie aku.
Jak jest go za dużo to skubany potrafi połączyć dwie sąsiednie płytki a wtedy aku nie ma przysłowiowych 12 V tylko o jedno oczko niżej czyli o 2 V mniej.
Nie bawię się w cyferki po przecinku - wiadomo o co chodzi.
: 20 sie 2007, 17:48
autor: Procurator
O szkoda, teraz to już musztarda po obiedzie, gdybym to wiedział 3 dni temu to bym płukał go wodą destylowaną do skutku - aż ten osad przestanie wypływać. Mam przynajmniej nadzieje, że go dostatecznie dużo usunąłem.
A swoją drogą to chyba nie będzie utleniony ołów (tlenki Pb i jego siarczan są innej barwy) lecz pył metalicznego ołowiu. Ciekawe skąd on się tam wziął, czyżby elektrody rozpadały się na pył Pb pod wpływem drgań samochodu.
Pozdr.
: 20 sie 2007, 18:15
autor: darcun4
Niechciałbym być złym prorokiem,ale tego rodzaju regeneracja to jak leczenie syfa pudrem.Pomoże jak w to uwierzysz i do pierwszych zimniejszych dni.
: 23 sie 2007, 18:39
autor: Procurator
darcun4 pisze:Pomoże jak w to uwierzysz i do pierwszych zimniejszych dni.
A ja akurat wtedy gdy miałem uruchomić wierzyłem, że silnik nie ruszy gdyż podejrzewałem, iż po takim zabiegu zupełnie zepsułem akumulator. Faktycznie jest troszke lepiej niż było wcześniej.
Więc z tym wierzeniem to nie zawsze jest tak jak się wydaje...
Akumulator prędzej czy później i tak trzeba będzie wymienić, gdyż 43 Ah jest za mały nawet do silnika 1.4, do 1.6 to w/g instrukcji powinien być chyba 60 Ah.
Pozdr.
: 23 sie 2007, 18:49
autor: Jamszoł
Aku wg. serwisu - 51Ah
Zbyt dużego pojemnościowo nie ma co pakować - bo nie będzie doładowywany i prędzej się wykończy.