Strona 2 z 3

: 08 wrz 2009, 10:43
autor: Yagr
korek oryginal to w escorcie zawór bezpieczeństwa i nie masz co tam robić dziury bo dziura tam już jest. Jeśli odkręcisz korek to zobaczysz że od środka jest otwór do czegoś w rodzaju sprężyny która gdy ciśnienie przekroczy wartość graniczną to odchyla się i puszcza nadmiar w rowek który jest w gwincie korka i dołem wylatuje. Taqk jak jamszoł napisał nic z tym nie rób. Natomiast tak na prawdę to walczysz z 2 problemami: wycieki płynu chłodzącego (z tym sobie przy pomocy jakichś tam uszczelniaczy trochę poradziłeś) a drugi to gotowanie płynu. Jakie są wskazania wskaźnika temperatury? Czy wentylator włącza się jak powinien? Czy termostat jest ok? Czy ten korek jest orginalny? Czy w czasie pracy silnika widać bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym? Kiedy ostatnio wymieniałeś płyn chłodzący? Czy to czasem nie jest sama woda?

: 08 wrz 2009, 11:36
autor: longer1981
- korek orginał
- wskazania tem.ok na literce R załancza się wentylator,tak ostatnio zauważyłem jak rozgrzewałem silnik do wlania tego preparatu.
- jadę na razie na wodzie,bo nie zarobiłbym na płyn - raz od czasu muszę dolać. czy to zle że jest sama woda ?

Myślę że jest wszystko OK - tylko ten wyciek,dosypałem dzisiaj jeszcze tego środka w proszku,a jak nie no to nowa chłodnica - pytałem w sklepie - cena od 300 do 500 zł.

: 08 wrz 2009, 11:45
autor: Yagr
sama woda ma inne właściwości fizykochemiczne niż płyn chłodniczy i nie chodzi tylko o temperaturę zamarzania. Temperatura wrzenia płynu chłodzącego przy normalnym ciśnieniu np. petrygo to nie mniej niż 107,5 stopnia a tu dochodzi jeszcze zwiększone ciśnienie w układzie podnoszące tą wartość. Dynagel w warunkach roboczych ma temp. wrzenia 130 stopni. Nie znaczy że to musi być przyczyna bo sam gdy mi wyciekał płyn przez trójnik przy parowniku dolewałem wody destylowanej i nic się nie działo ale sama woda to jednak nie jest płyn pod który był projektowany układ chłodzący escorta.

: 08 wrz 2009, 12:20
autor: longer1981
Koledzy - jaka jest różnica między chłodnicą gdy jest klima a gdy jej nie ma model 1.8 diesel z turbo.

: 08 wrz 2009, 12:22
autor: kupiec
na moją wiedze jest taka (pytałem gościa w sklepie) sama tylko masz dodatkową do klimy po lewej stronie auta pod tym plastikiem z wlotem powietrza na IC

: 08 wrz 2009, 12:33
autor: longer1981
U mnie jest chłodnica wody a przed nią chłodnica klimatyzacji i dlatego pytam bo nie wiem czy są na chłodnicy wody jakieś zaczepy na chłodnice od klimy.

: 08 wrz 2009, 12:37
autor: kupiec
a tego to ja nie wiem :/ gość w sklepie powiedział że taka sama więc trza się zapytać WieSka bo on zakładał klime do swojego to będzie wiedział

: 08 wrz 2009, 17:08
autor: Jamszoł
longer1981 pisze:,dosypałem dzisiaj jeszcze tego środka w proszku,
Ten o którym pisałem ?

: 08 wrz 2009, 23:05
autor: longer1981
Koledzy teraz to już masakra, kupiłem dwa te środki w proszku,te z fotki którą wstawiłem,i było OK po mieście i do pracy nic nie kapało,teraz wróciłem z pracy coś tam zaczęło kapać ale nie tak jak wcześniej.Ale wystąpił następny problem auto nie ma ogrzewania cały czas leci zimne powietrze !!! pokrętła przekręcałem w każdą stronę i nic a do pracy mam 30 km.to powinno grzać na max tak jak kiedyś a tu nic ! Co jest grane ? Gdzie jest jakiś mniejszy przepływ żeby go mogło zatkać,albo coś się nie otwiera,a morze układ zapowietrzony,chłodzenie wymieniałem nie raz i zawsze tak samo odpowietrzałem i było zawsze OK a tu ZOONK !!
CO TO MORZE BYĆ ???

Piszcie jutro rano muszę coś zdziałać,bo tak nie morze być !!!

Panowie - muszę kupić ta chłodnicę ! czy jest różnica między chłodnicą gdy auto jest z klimą czy bez - ja mam klimatyzację i muszę mieć taką chłodnicę - bo mam nawet za 60 zł.tylko ta różnica jest ? czy jej nie ma ? dajcie odpowiedz koledzy !!!!!!!!!!!

: 09 wrz 2009, 15:25
autor: Jamszoł
Albo układ zapowietrzony - stań no gdzieś pod górkę przodem i daj po obrotach , równie dobrze może nie chodzi klapka przełączająca nadmuch zimne / ciepłe

: 09 wrz 2009, 18:11
autor: Ven
Na 99% 3 opakowania tego uszczelniacza zatkaly Ci obieg do nagrzewnicy - chlodnica do wymiany.

Czy bedzie pasowac czy nie - niech bardziej doswiadczeni koledzy sie wypowiedza.

: 09 wrz 2009, 23:09
autor: longer1981
Dzięki koledzy - ogrzewanie jakoś samo się odetkało i jest OK - chłodnica też znaleziona,będzie na piątek,wyciągnięta z innego samochodu.

: 09 wrz 2009, 23:16
autor: Jamszoł
po mojemu nagrzewnica była zapowietrzona i trzeba było tylko dać po garach - w tedy pompa przepcha płyn i wypchnie powietrze

: 10 wrz 2009, 01:19
autor: WieSiu
Chłodnice są takie same.nawet jak masz auto bez klimy to mocowanie na klime powinieneś mieć,jeśli oczywiście masz oryginalne części i przód niebity

: 11 wrz 2009, 00:21
autor: longer1981
Jak będzie zrobione to napisze co z tym ogrzewaniem było bo znowu ehooooooooooooo.
Zimne powietrze napiera i tyle ?