Oznaki zuzutego sprzegla

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

moje sprzegło od dłuższego czasu kwalifikuje się do wymiany. kiedyś mocno ode mnie dostało zrywek na jedynce i przejście na drugi bieg i to samo. Moja głupota ale cóż wtedy miałęm ku temu powód. w Temacie sprzęgła zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Jeśli sprzegło zaczyna się ślizgać to czy ono wtedy gorzej ciągnie przy bardzo wysokich obrotach typu 5000 obr/min i powyżej????
Bo na gazie mam taki problem, że na 4 biegu czasem mogę wkręcić Essiego do 160km/h a jak zapinam piątkę to auto już jak gdyby nie miało siły dalej się bujnąć. Na benzynie jest trochę podobnie tyle ale lepiej. To kwestia ustawienia gazu czy zużytego sprzęgła
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Powiem, a raczej napiszę Ci tak. Nie sądze żeby prędkość i obroty coś do tego miały, ale jak będziesz miał auto dociązone, to na kiepskim sprzęgle możesz mieć problemy z ruszeniem np. pod górę
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

u mnie oprócz sprzęgła poniszczony jest samoregulator, którego dwa razy wyjmowałem i wymieniałem na nowy, a nadal ma lekki luz wyczuwalny nogą, może linka się już wyciągnęła ale samoregulator też jest kiepski. A ile trzeba się nakombinować żeby go wyjąć :twisted:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dobrze , że wymieniasz bo za moment Twój wóz widział by górkę prędzej niz Ty.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

spoko loko nie jest z nim aż tak źle. jeźdze bo póki co nie mam kasy na to co muszę zmnienić ale wiem i pamiętam w co będę musiał prędzej czy później zainwestować
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Rozumiem że jak już samoregulator wydaje czasem dzwięk trzaskającej sprężyny to mam się za jakiś czas przygotować na wymiane sprzęgła?
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Patryk

Post autor: Patryk »

Niekoniecznie, mozesz miec juz zuzyty sam samoregulator bo to jest tylko taki polksiezyc i zapadka z tworzywa i lubi sie zuzyc a tymbardziej jak nie byl wymieniany na nowy przy wymianie sprzegla (nie musi byc wymianiany jesli jest sprawny). Jak naciskasz sprzeglo i czasem Ci przeskoczy tak ze pedal sie zapadnie a nie wysprzegli to masz samoregulator do wymiany. Jak sprzeglo lapie Ci wysoko i slizga sie to jest do wymiany sprzeglo. U Ciebie bedzie samoregulator do wymiany :cool: pozdro
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

o! to wreszcie wiem co to bylko jak mi nagle zrobilo sie "brzdek" i sprzeglo mi wpadlo :) acz kolwiek u mnie bylo tak, ze od pewnego czasu jak wsiadalem do auta to przez kilka pierwszych wcisniec pedal chodzil miekko, a dopiero potem zaczynal z coraz wiekszym oporem chodzic. po tym "brzęknięciu" narazie nei mam takich objawow - ostatnio 50km pokonywalem przez 2,5godz (straszne korki) i przez cala droge sprzeglo chodzilo tak samo - nie dostawalo dodatkowego oporu.
lukasz

Post autor: lukasz »

Jestem po wymianie sprzegal.....i teraz to az za dobrze lapie lekko puszczam i juz chwyta..az dziwnie ale to chyba sie samo wyreguluje z czasem uzycia?????czy moze jeszcze cos z samoregulatorem jest nie tak??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

za duży luz na lince.
Możliwe , że się podreguluje ale jeśli nie to przy pedale sprzegła nasz śrubę regulacyjną.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Patryk

Post autor: Patryk »

powinno gdzies tak przed polowa ruchu pedala chwytac, wtedy jest dobrze, sprobuj na "sucho" naciskac i puszczac, mozesz nawet zsuwac buta z pedala tak zeby odskoczyl z hukiem (ale nie za duzo razy) to wtedy samoregulator moze wystarczy i da sobie z tym rade, jak nie patrz wyzej :cool:
griby

Post autor: griby »

witam. ja z kolei mam ze sprzęgłem taki problem. gdy wyprzedzam na 4 biegu obroty idą w górę a prędkość nie idzie z nimi w parze. tak jakby sprzęgło ktoś wciskał. muszę wtedy zdjąć gazu i wtedy załapuje i jakoś się rozpędzam. jest to upierdliwe przy wyprzedzaniu. myślicie, że sprzęgło jest do wymiany czy jest jeszcze nadzieja, że to jakiś pojedynczy element? czy jest to do sprawdzenia domowym sposobem? dodam, że ogólnie sprzęgło chodzi prawidłowo: łapie w połowie, nie szarpie itp? pozdrawiam
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

griby pisze:czy jest to do sprawdzenia domowym sposobem?
Zaciągnij ręczny, wrzuć jedynkę i pomału puszczaj sprzęgło i dodawaj gazu tak jakbyś chciał ruszyć. Jeżeli sprzęgło masz dobre, to powinno Ci dupę przygniatać do ziemi a silnik będzie mulić
griby

Post autor: griby »

i tak zrobiłem. silnik gasł czyli niby sprzęgło dobre , no ale czemu na wyższych biegach robi takie numery?
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

moim skromnym zdaniem to jednak docisk albo tarcza, a domowe sposoby nie zawsze są skuteczne, a ten efekt to masz na każdym biegu przy wysokich obrotach czy tylko na czwartym
ODPOWIEDZ