Strona 2 z 3
: 21 lip 2007, 12:19
autor: Patryk
Eeee i znowu sie Ksiaze nie ponajezdza

: 21 lip 2007, 12:43
autor: kowal
lordpablo pisze:ja zamówiłem jak dostanę i zamontuje to podziele się moimi wrażeniami z tego jakże proffesjonalnego zestawu
jak dostaniesz to poszukaj napisu: "made in China"
: 21 lip 2007, 12:48
autor: Jamszoł
Uwentualnie Taiwan

: 21 lip 2007, 12:49
autor: Patryk
Made in Pruszków

: 21 lip 2007, 12:51
autor: morgon
marmo pisze:"made in China"
jamszoł pisze:Uwentualnie Taiwan

Patryk pisze:Made in Pruszków

Optymiści. Na przesyłce pewnie nawet nie będzie adresu zwrotnego żeby gostka nie można było dołapać i zrobić mu "spota".
: 21 lip 2007, 12:51
autor: kowal
"Dobre bo polskie"
5 cm niżej, mniejszym drukiem:
"made in China"
: 21 lip 2007, 12:53
autor: kowal
hehe, albo podany adres rezydencji Kaczyńskiego
: 06 sie 2007, 20:19
autor: Procurator
Pewna osoba mi powiedziała, żebym wymienił sobie chipa bo mogę zyskać do 30% mocy. Czy jest to w ogóle możliwe, czy też można te opowieści włożyć między bajki? Mam silnik 1.6 CVH EFI 77 kW.
A jeżeli byłoby możliwe to jakiego chipa można by użyć? Tego z XR3i 1.8 130 KM, czy też z RS 2000? RS 2000 miał silnik 2.0 l z grupy CVH, a więc sterowanie jego powinno być pokrewne ze sterowaniem mojego silnika, który też należy do CVH. Widziałem na allegro komputer z RS 2000 za 170 zł.
Pozdr.
: 06 sie 2007, 21:09
autor: darcun4
Pewna osoba mi powiedziała, żebym wymienił sobie chipa bo mogę zyskać do 30% mocy
Wymień 3 to zyskasz 90%
: 06 sie 2007, 21:09
autor: Yagr
Procurator pisze:żebym wymienił sobie chipa bo mogę zyskać do 30% mocy
bez problemu... jak masz silnik TDI od VW
w tym naszym 1,6CVH jedyne możliwości "chiptuningu" to przeprogramowanie EEC IV które jest bardzo trudne ze względu na stary standard (brak OBD II), brak dostępnego oprogramowania i interfejsu (robi to bodajże kilku profesjonalnych tunerów i kilku fascynatów znających escorta lepiej niż własny pokój

Na rynku brytyjskim są do tego programatory i inny sprzęt ale u nas to raczej ciężko znaleźć. Inna droga to kupno profesjonalnego komputera (jakiś motec lub coś w tym stylu) ale bez dalszej ingerencji w mechanikę silnika mocno wątpię czy uzyskasz więcej niż kilka koników. A koszt cię zbije z nóg. jeśli szukasz mocy to w wypadku twojego/mojego silnika najprostsze jest zeswapowanie na 2000RS lub przerobienie na RS 1600 Turbo. w pierwszym przypadku masz 150 KM a w drugim 131KM. Poza tym 105KM z tego silniczka to całkiem niezły wynik

A jeśli myślisz że wymiana komputera z jednego silnika do drugiego bez zaprogramowania go pod ten konkretny silnik da ci furę 135 konną to....POWODZENIA!
: 07 sie 2007, 10:42
autor: emceha
Jak chcecie się dowiedzieć naprawde ciekawych rzeczy o tuningu silnika i nie tylko to polecam forum
streetracing.pl 
Jest tam od cholery informacji o prostych i bardziej skomplikowanych metodach krzesania większej ilości koni z silników np. poprzez przestawienie wałka ssącego lub wydechowego (oczywiście silniki 16 zaworowe

) o jeden ząbek

Kolesie robią tekie operacje i czasem nawet bez ustawiania mapy paliwa. Jeśli ktos się jara tuningoiem mechanicznym i wyścigami ulicznymi (nie koniecznie legalnymi

) to znajdzie tam naprawdę duzo informacji typu które gumy mają lepszą trakcję, jaki zawias wybrać w zależności od tego czy się chce mieć ekstreem czy też taki na którym nie będzie

bolała podczas jazdy, jakie są koszta przeróbek, namiary na firmy itp. Polecam gorąco

skarbnica wiedzy

: 07 sie 2007, 14:29
autor: orion
podnieść moc o 30% przez zmianę komputera, Procurator kto Ci takich bajek naopowiadał.
Jeżeli wymienisz komputer na ten z RS to wątpię czy w ogóle ci zapali.
: 07 sie 2007, 18:16
autor: Procurator
Yagr pisze: Poza tym 105KM z tego silniczka to całkiem niezły wynik
Wiem, że całkiem niezły (tym bardziej w porównaniu z Polonezem), ale skoro ktoś uparcie twierdził to wolałem się upewnić. Teraz już wiem, że ów człek gadał bzdury gdyż powiedział, że największą prędkość jaka udało mu się rozwinąć Fordem Escortem 1.8 kombi 115 KM to ...240 km/h.
Puki co to poprzestaje na wypróżnieniu katalizatora i filtrze stożkowym. Bo strumienice to podobno nic nie dają tylko okropnie buczą.
Pozdr.
: 01 wrz 2007, 19:18
autor: Procurator
Yagr pisze: jeśli szukasz mocy to w wypadku twojego/mojego silnika najprostsze jest zeswapowanie na 2000RS lub przerobienie na RS 1600 Turbo. w pierwszym przypadku masz 150 KM a w drugim 131KM.
W sumie narazie nic takiego nie planuje ale z ciekawości się zapytam. Czyli w przypadku tego samochodu najprościej jest zmienić silnik na ten z RS2000, bo zamiana na silnik 1.8 zetec jest zbyt trudna i pracochłonna by miała większy sens?
No więc w praktyce to pozostaje tylko na ten z RS 2000, ale czy w takim wypadku wystarczy sam silnik czy też trzeba razem ze skrzynią i półosiami?
Bo z tego co wiem to do silnika 1.8 (w słabszej wersji 77 kW) była montowana skrzynia MTX 75 jak i zwykła skrzynia biegów w zależności od rodzaju pojazdu w jakim silnik miał pracować. Skoro do silnika 1.8 można było dopasować jedną jak i drugą skrzynię biegów zatem sposób ich montowania powinien być identyczny i tym samym do silnika z RS 2000 też powinna pasować stara jak i nowsza skrzynia biegów...
Pozdr.
: 01 wrz 2007, 19:42
autor: MARKKO
mylisz się i to bardzo RS ma moment obrotowy ponad 190 Nm czyli innymi słowy jeżeli nie zmieli zwykłej skrzyni odrazu to zrobi to za jakis czas. a i pewnie są inne mocowania, co do silnika 1.8 wersja 130 konna miała skrzynie MTX 75 tak samo jak TD