cos stuka w zawieszeniu z przodu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wszystko się zgadza drążek stabilizacyjny nie należy do zawieszenia i po wymianie czegokolwiek przy nim geometria się nie zmienia.
Co prawda są samochody które zamiast pojedynczego poprzecznego mają dwa wzdłużne - w przód pod kontem do środka wozu i tutaj potrzeba jest rególacja .Ale to wozy typu - Fiat 125p , Polonez i tym podobne.
bronx, jak wymienisz łączniki drążka to wymień również gumy stabilizatora.
Oczywiście nie musisz ale za niedługo po wymianie łączników gumy Ci się posypią.
Traktuj to jako komplet. :grin:
Potrzebne ci będą : klucz oczkowy 10 ; klucz płaski oraz oczkowy 17 ; podnośnik (lewarek) - musisz ściągnąć przednie koła.
Opis znajdziesz na forum - gdzieś nawet wstawiałem zdjęcia.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

a po wymianie kompletnych wahaczy ze sworzniami i tulejami tez trzeba ustawic geometrie?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

SlaVkoEg, no po takiej operacji to już wypada ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emceha

Post autor: emceha »

SlaVkoEg pisze: po wymianie kompletnych wahaczy ze sworzniami i tulejami tez trzeba ustawic geometrie?
Spróbuj jej nie zrobić to zobaczysz jak się fajnie jeździ ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

i Jak fajowo oponki zdziera.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bronx

Post autor: bronx »

nop wlasnie :)
bo sam zbaranialem po lekturze forum :)
wlasnie gdzie wyczytalem ze ktos wysylal chlopaka na gemoetrie po wymienia
lacznikow stabilizatorow, wiec mysle moze sie trzeba doksztalcic :D

Jamszoł czytalem tez jak sie wymienia gumy i to ze jednym idzie to bezproblemowo i inni zas musza odkrecac tą dolną ławe. Niemniej kupie wszystko i bedzie trzeba dac sobie rade :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bronx pisze:ze jednym idzie to bezproblemowo i inni zas musza odkrecac tą dolną ławe
W odróżnieniu od wielu forumowiczów , którzy są użytkownikami Eskorta - ja jestem od 26 lat mechanikiem samochodowym.
Umiejętności możliwe , że mam większe - choć nie twierdzę , że już wszystko wiem.
Dobry mechanior uczy się całe życie zawodowe.
Znam takich użytkowników którzy nie wiedzą gdzie się leje paliwo - bo na stacji robią to za niego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja wymienialem wahacze i nie robilem geometrii. od wymiany przejechałem 6tys km i ani mi opon niedrze ani samochod po calej drodze nie jezdzi :P widocznie dobrych fachowców mialem :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej, a stałeś przy nich jak robili ?
Możliwe , że ustawili zbierzność - nie koniecznie trzeba jechać na diagnostyke.
Wystarczy na upartego nawet kawałek sznurka , żeby ustawić zbierzność.
Oprócz tego sam wahacz ten nowy był tak wykonany , że nie trzeba było nic robić.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

nie no jurek, nawet super najlepszejsze wahacze przy montażu powodują niewielkie zmiany geometrii, ale jak są fachmani to jak napisałeś - i kawałkiem sznurka ustawią ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

hehe, niedość, że byłem to jeszcze im elementy podawałem i żaden sznurek nie był w użyciu :D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no to miałeś fuksa :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr, no pewnie, że miałem :P przy wymianie wahaczy wyszło, że mam drążek kierowniczy do wymiany więc i tak i tak geometria mnie czekała .... i nadal czeka :P bo od pół roku jeszcze nie wymieniłem drążka, ba ! dopiero w piątek go kupiłem :P
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

gratuluje postepu :)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

SlaVkoEg, nie jest źle. w piatek bylem na przegladzie i nawet diagnosta nie zauważył :P
ODPOWIEDZ