Strona 2 z 4
: 13 mar 2007, 23:29
autor: Patryk
ARIEL pisze:na pompie się odpowietrza jak sie ma cały układ pusty lub zapowietrzyny
hmm nie kumam tej wypowiedzi, jak mam uklad pust to co tam odpowietrzac

pompe latwo mozna zepsuc wlasnie nie umiejetnym pompowaniem tak jak
jamszoł napisal a poza tym to jak ja odpowietrzalem uklad w 2 osoby to pompowal moj Tata z zawodu mechanik i to bardzo dobry musze dodac i nic, zero reakcji ze strony pompy, pedal caly czas byl miekki, wrecz poruszal sie bez oporu a plyn nie plynal wiec wykonalem ten malutki przyzadzik (koszt gora 20zl

) i dzialalo jak burza i sam moglem zrobic wszystko tak wiec
emceha, poczekaj do spociku z tymi hamulcami i bedzie zrobione jak nalezy
: 14 mar 2007, 00:12
autor: Yagr
Patryk pisze:nie kumam tej wypowiedzi, jak mam uklad pust to co tam odpowietrzac
Arielowi raczej chodziło o odpowietrzenie po np.wymianie płynu. Po co się czepiać każdego słowa?
: 14 mar 2007, 00:17
autor: Patryk
nie nie absolutnie sie nie czepiam po prostu tego nie zrozumialem, myslalem ze moze ma na mysli jakies czyszczenie ukladu przed napelnieniem albo cos takiego

: 14 mar 2007, 00:21
autor: Yagr
spox

: 21 mar 2007, 22:35
autor: WieSiu
ja odpowietrzalem przednie hamulce po wymianie przewodow elastycznych przy hamulcach, nie zauwazylem zadnych problemow, sikalo az milo

a tez mam abs

: 21 mar 2007, 23:20
autor: Patryk
hmm to chyba zalezy od tego jak sie ktoremu Essiemu spodoba to se siknie albo i nie

: 22 mar 2007, 13:17
autor: emceha
A ja wam powiem że się odblokowało chyba cuś bo odpowietrzyłem

Zacisk tylnego hamulca miałem podwieszony do belki (bo przy montażu ukręciłem srubę i jeszcze tego nie zrobiłem) i podczas jazdy się odwiązał i dupnął o glebe i w tym momencie pedał hamulca zaczął reaować tak jak powinien przy zapowietrzonym układzie (czyli po kilku naciśnięciach robił sie twardy). Spróbowałem odpowietrzyć i odziwo się udało

ale dalej śmigam na 3 hamulcach

: 09 lip 2012, 22:51
autor: WieSiu
odswieze mega stary temat,to problem ten sam. Nie moge u siebie w Vanie odpowietrzyc, wydaje mi sie ze to przez tylne hamulce na ktorych mam korektor sily hamowania i auto mam puste wiec stoi bardzo wysoko, z tylnych hamulcow leci zdecydowanie slabiej jak z przodu.
Wymienilem pompe hamulcowa,bo stara przestala hamowac, wyciekow nie bylo, przy okazji wymienilem caly przewod hamulcowy lewy wraz z zaciskiem (bo w escorcie z duzym przebiegiem odpowietrznik zakleszczyl sie na amen a przewod byl pekniety i skorodowany). Teraz po wielu wielu probach odpowietrzania mam przy pierwszym naciskaniu hamulca pedal w podlodze na odpalonym aucie. Za drugim nacisnieciem pedal jest ok. Brak mi pomyslu jak to odpowietrzyc

: 10 lip 2012, 20:32
autor: Jamszoł
WieSiu, najpierw odpowietrz korektor hamowania a dopiero później bierz się za heble tylne
Korektor - prawy tył - lewy tył
I jak zwykle przypomnę - bez pompowania pedałem hamulca
Przyciskasz raz - odpowietrznik - puszczasz
Przyciskasz - odpowietrznik - puszczasz
Wielu zapomina o tym - podpompowują pedałem hamulca aż nie urośnie i dopiero odpowietrzają a w tym czasie w cylinderku robi się zawiesina bąbelkowa i czas odpowietrzania wydłuża się x 10
Jeśli nie ma odpowietrznika to odpowietrzamy rurką - na wejściu a później na wyjściu korektora
: 11 lip 2012, 07:48
autor: WieSiu
chyba nie ma odpowietrznika. jaka rurka ?
: 11 lip 2012, 18:30
autor: Jamszoł
Ta /te co doprowadzają płyn i odprowadzają dalej w kierunku belki
Rurki hamulcowe
Jak nie da rady odpowietrzyć to nawet odkręć korektor , odepnij od belki , przekręć go tak aby rurka wychodząca była w pion w górę i wtedy odpowietrzysz korektor
Rurki są miedziane - dasz radę wygiąć
: 12 lip 2012, 08:53
autor: WieSiu
Jamszoł, tam jest taka zgnilizna,ze to jest nieodkrecalne (albo odkrecalne jednorazowo i korektor i inne czesci do wymiany)

Da rade jakos odpowietrzyc bez ruszania tego korektora ?
: 12 lip 2012, 19:51
autor: Jamszoł
Jeśli wylot z korektora ustawisz tak aby był u góry to tak

: 29 sty 2013, 17:54
autor: WieSiu
i znow problem powrocil sam z siebie

nie wiem od czego zaczac zeby sprawdzic.
Problem jest taki, naciskam hamulec w czasie jazdy, pedal wpada w podloge, lapie na samy koncu i bardzo slabo (wrazenie jakby tylko na przednie kola i to z takim szarpnieciem w lewo i w prawo). Podpompuje szybko kilka razy i hamulec dziala od samej gory bardzo dobrze, na posotoju przez jakis niedlugo czas jest w miare dobrze, przejade kawalek i znow hamulec mocno w podloge

Plyn hamulcowy trzyma caly czas poziom. Ktos pomoze na co spojrzec ?
: 29 sty 2013, 18:54
autor: Jamszoł
objaw taki jak by nie trzymały samoregulatory