Strona 2 z 2

: 24 lut 2007, 20:41
autor: Jamszoł
Jak chcesz porównać to zespotuj się ze mną i tak jesteś codziennie w Kaliszu.
A ja mam akurat też ten sam rocznik.

: 24 lut 2007, 20:45
autor: Adriano
no trzebaby kiedyś spota zrobić, a focusa też w Kaliszu oglądałem, wuja kupił ciotce, tylko jeszcze nie zarejestrowany, teraz pół rodziny już fordami jeździ.

: 24 lut 2007, 22:46
autor: Yagr
nowe focusy mają silniki 1,6 duratec ze zmiennymi fazami rozrządu o mocach 100 i 115 KM, w nowym Mondku III ten sam silnik ma już 110 i 125 KM. (przypuszczam że system zmiennych faz rozrządu mają tylko te mocniejsze 115 i 125KM))

: 24 lut 2007, 22:54
autor: Adriano
a ten focus miał napisane zetec i coś tam jeszcze

: 24 lut 2007, 23:15
autor: Yagr
ale to był focus MkI, nie?

: 25 lut 2007, 11:58
autor: Adriano
no MKI, ale ten już po faceliftingu :)

: 25 lut 2007, 12:30
autor: Yagr
w fokusach jedynkach były zetec`i to fakt. ale "zetec" to cała rodzina silników i nie wiem jakie są różnice w tych z essich i z focusów :???:

: 25 lut 2007, 13:06
autor: WieSiu
a te starsze DOCH to chyba sa silniki Zeta, bo tak nazywano wczesniej zeteci

: 25 lut 2007, 13:14
autor: Jamszoł
WieSiu, właśnie tak jak piszesz poprzedniki to Zeta

: 25 lut 2007, 17:24
autor: Yagr
no tak, ale zmiana nazwy zeta na zetec to była tylko zmiana nazwy bez zmian w silniku. ja jestem ciekaw różnic technicznych między zetec`ami z fokusa i z escorta ;) I nie chodzi mi tu o zmiany osprzętu ale czy robiono coś z głowicą i kadłubem...

: 25 lut 2007, 21:20
autor: Vieczur
do konca racji nie macie.... poniewaz silniki 1.6 16V produkowane przed koncem roku 94 (zwane ZETA) mialy pasek rozrzadu do wymiany co 90.000 km ;) ZETECi natomiast produkowane od konca 94 roku maja juz pasek do wymiany co 120.000 km ;) czyli oprocz samej nazwy leza gdzies jeszcze roznice ;)

: 25 lut 2007, 21:25
autor: Jamszoł
Jeśli jest tak jak mówisz to może różnica jeśli chodzi o rozrząd jest w rolkach i napinaczu ?
Nie wiem jak to wygląda w starszych wersjach - u mnie i rolki i napinacz są wklęsłe tak , że nie potrzebne są kołnierze do przytrzymywania maska w odpowiednim położeniu .
Kto ma silnik sprzed 94 roku i zmieniał pasek niech się wypowie .

: 25 lut 2007, 21:29
autor: SlaVkoEg
Moze najlepiej wyslac maila z takim pytaniem do producenta??? :P

: 26 lut 2007, 00:30
autor: Vieczur
co do tej informacji jesli chodzi o roznice w terminach wymian rozrzadu u modeli sprzed 94 i od koncowki 94 to jestem naprawde w stanie raczke sobie uciac... dlatego ze moj sasiad (mechanik pracujacy w niemczech) specjalnie na moja prosbe dowiedzial sie tej informacji u fachowcow od forda wlasnie w niemczech ;) w polsce natomiast podaja przy zetecach tez niby 90.000 km.. ale wiecie co... pogadalem sobie kiedys szczerze z gosciem pracujacym w salonie forda.. i powiedzial... ze niestety... ale w polsce skracaja specjalnie terminy wymian... wiec potajemnie ten kto siedzi w tym tajemniczym temacie niech korzysta z info od naszych zachodnich sasiadow ;)

no ok ale juz nie odbiegajmy kosmicznie od tematu... ;)