Strona 2 z 2
: 24 lut 2007, 20:41
autor: Jamszoł
Jak chcesz porównać to zespotuj się ze mną i tak jesteś codziennie w Kaliszu.
A ja mam akurat też ten sam rocznik.
: 24 lut 2007, 20:45
autor: Adriano
no trzebaby kiedyś spota zrobić, a focusa też w Kaliszu oglądałem, wuja kupił ciotce, tylko jeszcze nie zarejestrowany, teraz pół rodziny już fordami jeździ.
: 24 lut 2007, 22:46
autor: Yagr
nowe focusy mają silniki 1,6 duratec ze zmiennymi fazami rozrządu o mocach 100 i 115 KM, w nowym Mondku III ten sam silnik ma już 110 i 125 KM. (przypuszczam że system zmiennych faz rozrządu mają tylko te mocniejsze 115 i 125KM))
: 24 lut 2007, 22:54
autor: Adriano
a ten focus miał napisane zetec i coś tam jeszcze
: 24 lut 2007, 23:15
autor: Yagr
ale to był focus MkI, nie?
: 25 lut 2007, 11:58
autor: Adriano
no MKI, ale ten już po faceliftingu

: 25 lut 2007, 12:30
autor: Yagr
w fokusach jedynkach były zetec`i to fakt. ale "zetec" to cała rodzina silników i nie wiem jakie są różnice w tych z essich i z focusów

: 25 lut 2007, 13:06
autor: WieSiu
a te starsze DOCH to chyba sa silniki Zeta, bo tak nazywano wczesniej zeteci
: 25 lut 2007, 13:14
autor: Jamszoł
WieSiu, właśnie tak jak piszesz poprzedniki to Zeta
: 25 lut 2007, 17:24
autor: Yagr
no tak, ale zmiana nazwy zeta na zetec to była tylko zmiana nazwy bez zmian w silniku. ja jestem ciekaw różnic technicznych między zetec`ami z fokusa i z escorta

I nie chodzi mi tu o zmiany osprzętu ale czy robiono coś z głowicą i kadłubem...
: 25 lut 2007, 21:20
autor: Vieczur
do konca racji nie macie.... poniewaz silniki 1.6 16V produkowane przed koncem roku 94 (zwane ZETA) mialy pasek rozrzadu do wymiany co 90.000 km

ZETECi natomiast produkowane od konca 94 roku maja juz pasek do wymiany co 120.000 km

czyli oprocz samej nazwy leza gdzies jeszcze roznice

: 25 lut 2007, 21:25
autor: Jamszoł
Jeśli jest tak jak mówisz to może różnica jeśli chodzi o rozrząd jest w rolkach i napinaczu ?
Nie wiem jak to wygląda w starszych wersjach - u mnie i rolki i napinacz są wklęsłe tak , że nie potrzebne są kołnierze do przytrzymywania maska w odpowiednim położeniu .
Kto ma silnik sprzed 94 roku i zmieniał pasek niech się wypowie .
: 25 lut 2007, 21:29
autor: SlaVkoEg
Moze najlepiej wyslac maila z takim pytaniem do producenta???

: 26 lut 2007, 00:30
autor: Vieczur
co do tej informacji jesli chodzi o roznice w terminach wymian rozrzadu u modeli sprzed 94 i od koncowki 94 to jestem naprawde w stanie raczke sobie uciac... dlatego ze moj sasiad (mechanik pracujacy w niemczech) specjalnie na moja prosbe dowiedzial sie tej informacji u fachowcow od forda wlasnie w niemczech

w polsce natomiast podaja przy zetecach tez niby 90.000 km.. ale wiecie co... pogadalem sobie kiedys szczerze z gosciem pracujacym w salonie forda.. i powiedzial... ze niestety... ale w polsce skracaja specjalnie terminy wymian... wiec potajemnie ten kto siedzi w tym tajemniczym temacie niech korzysta z info od naszych zachodnich sasiadow
no ok ale juz nie odbiegajmy kosmicznie od tematu...
